Kurzy
CHE 121 Chemie pro nechemiky: Nová RVP
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Chemie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz je určen nejen pro učitele na ZŠ, kteří mají vyučovat chemii, ale nejsou v ní aprobovaní. Cílem kurzu je na základu nových RVP vysvětlit složitou látku chemie tak, aby byl učitel schopen se v nové látce zorientovat a efektivně předávat znalosti svým žákům. Kurz je vhodný i pro stávající učitele chemie, kteří se chtějí populární formou seznámit s obsahem nových RVP.
- Představení se a seznámení, bezpečnost a pravidla (1 hodiny)
- Přehled nových RVP (1 hodiny)
- Chemie a já (2 hodiny)
- Chemie a planeta Země (2 hodiny)
- Chemie a společnost (2 hodiny)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
CHE 125 Hrátky s protilátkami aneb protilátky ve vědě a v medicíně
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Chemie
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Přednáška, diskuse s účastníky, úvahy nad problémy z praxe, aktivizační techniky
- Úvod do problematiky. Struktura protilátek a jejich přirozená funkce. (0,5 hodiny)
- Možnosti produkce a modifikace protilátek. (1 hodina)
- Imunochemické metody a jejich využití. (1 hodina)
- Protilátky v medicíně – diagnostika a terapie. (1 hodina)
- Závěrečná diskuse. (0,5 hodiny)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
FY 149 Biofyzika lékařských přístrojů
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Fyzika
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz poskytne účastníkům ucelený pohled na biofyzikální principy, které stojí za fungováním lékařských přístrojů, a jejich aplikaci v klinické praxi.
- Úvod – stavba hmoty, síly v přírodě (1 hodiny)
- Elektrický proud, zvuk a teplota (2 hodiny)
- Biomechanika a ionizující záření (2 hodiny)
- Fyzikální základy fyziologických dějů v organismu (1 hodina)
- Přístrojová technika v medicíně (2 hodiny)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
FY 150 Zdravotnické přístroje fyzikální principy a aplikace
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Fyzika
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz poskytne účastníkům ucelený přehled o moderních zdravotnických technologiích s důrazem na jejich fyzikální základy a praktické využití v lékařství.
- Základy a opakování fyziky a biologie (2 hodiny)
- Diagnostické zdravotnické prostředky (2 hodiny)
- Terapeutické zdravotnické prostředky (2 hodiny)
- Zobrazovací systémy v medicíně (2 hodiny)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 729 CLIL?? To chce CLID!
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář seznámí účastníky s fenoménem CLIL (Content and Language Integrated Learning neboli Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka) a možnostmi jeho využití ve výuce přírodovědných a technických předmětů. Pomůže rozptýlit obavy z jeho zavádění a ukázat jeho potenciál v obohacení portfolia předmětů, smysluplné tandemové výuky či jazykového vzdělávání pedagogů. Chybět nebudou tipy a zkušenosti z praxe.
- Úvod – představení lektora a pojmu CLIL - co je a co není, historie, příklady ze zahraničí (1 hod.)
- Zavádění CLIL v ČR - specifika, překážky, možnosti řešení, příklady zajímavých projektů (1 hod.)
- Příklady materiálů, didaktických postupů plánů výuky apod. - aktivita (1 hod.)
- Představení projektů lektora a sdílení jeho zkušeností, diskuse (2 hod.)
- Přestávka (30 min.)
- Možnosti tandemové výuky a mezipředmětových vztahů - skupinová aktivita: Tvorba didaktických materiálů (2 hod.)
- Závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.