Kurzy
Z 133 Kulturní krajina Evropy očima náboženských tradic
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Zeměpis
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vzdělávací seminář představí propojení náboženství, krajiny a kulturní identity v evropském prostoru. Účastníci se seznámí s tím, jak náboženské tradice formovaly podobu krajiny, urbanismus, časovou strukturu společnosti (svátky, rytmus roku) a jakým způsobem se náboženské prvky propisují do každodenního života. Důraz bude kladen i na současný význam náboženského dědictví a na to, jak s ním pracovat při výuce. Pracovat budeme s mapami, příklady z různých regionů Evropy, fotografiemi a video ukázkami. V části semináře bude prostor pro sdílení pedagogických zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi ze školní praxe.
- Úvod: náboženství a krajina – co vše může víra ovlivnit? (45 min)
- Poutní místa a jejich vliv na kulturní krajinu a mobilitu (45 min)
- Geografie konfesí v Evropě: kde se jak věří a proč? (45 min)
- Posvátný prostor: hory, řeky, jeskyně, lesy v náboženské tradici (45 min)
- Náboženské svátky a jejich geografické rozložení – význam v běžném životě (45 min)
- Urbanismus a architektura: města založená kolem chrámů, poutní trasy a posvátné topografie (45 min)
- Náboženství v každodennosti: kulturní krajina, rituály a symbolika (45 min)
- Současná Evropa: sekularizace, nové formy víry a zacházení s náboženským dědictvím (45 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Z 132 Cestopisy a vše z cest
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Zeměpis
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Všichni, kdo cestovali a snad i cestují daleko mino naši společnost mají nutkavou potřebu zanechat o tom jakoukoli zprávu. Od nepaměti se cestovatelé, obchodníci, misionáři, jacíkoli šiřitelé své vlastní kultury snaží dostat co nejdále a přinést odtamtud cokoli z materiální i duchovní kultury. Všech z cest lze členit na cestopisy, jazykové práce, zprávy, kroniky, cestovatelské počiny stejně jako články, vyprávění, obrazy, filmy. Za první cestopis považujeme Milion Marka Póla.
Součástí kurzu je přiblížení podob jednotlivých skupiny dokumentů, srovnat jak v rámci skupiny dokumentů diachronicky, synchronicky, také porovnat jednotlivé dokumenty mezi sebou a poukázat na některé zajímavé a jejich kulturní přesah.
- Jsou cestopisy literatura? – 1 hodina
- Jaké známe cesty a kam – 1 hodina
- Prvotní dokumenty s s tematikou mimo vlastní kulturu – 1 hodina
- Klasifikace dokumentů – 1 hodina
- Jazykové dokumenty – 1 hodina
- Obrazy a jejich tvůrci – 1 hodina
- Literatura a cestopisy – 1 hodina
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Informatika
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
- Žák a motivace k výuce (45 minut)
- Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
- Seznámení s aplikací
- Ukázka vzorové lekce
- Popis funkcí
- Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
- Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
- Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
- Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
- Seznámení s funkcí Reports
- Nearpod a Google Slides (45 minut)
- Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
- Virtuální tabule a její využití (30 minut)
- Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 94 Globální politika - současné otázky politického vývoje v Evropě a ve světě - webinář
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Základy společenských věd
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz je navržen tak, aby vám poskytl porozumění klíčové dynamice, nejdůležitějším tématům a základním debatám v současné globální politice. To znamená zkoumat širokou škálu aktérů, struktur a problémů na mezinárodní scéně. Hlavním cílem tohoto kurzu je získání empirických znalostí o globální politice a poskytnutí solidního, propracovaného obrazu rozložení sil globálním kontextu.
- Část I vám poskytne základní úvod do globální politiky a jak vznikl současný mezinárodní systém. Tato část představuje koncepční a teoretický rámec o tom, jak studovat globální politiku.
- V části II se podíváme na dopady globalizace a různých aktérů na světovou scénu, zejména na státy, mezinárodní organizace a nestátní subjekty. Prozkoumáte politické aspekty a logiku vytváření spojenectví a vztahů mezi nimi.
- V části III budeme studovat problémy spojené s energetickou bezpečností, klimatickými změnami, otázkami životního prostředí a v neposlední řadě gender. Rovněž se zaměříme na účinnost měkké síly ve světové politice.
- Část IV se zaměří na ekonomické aspekty a prozkoumá hlavní trendy v současném světě, jako je mezinárodní obchod, růst populace, migrace, vývoj a dluhová krize. Seznámíte se také s výzvami spojenými s globálním mírem a konflikty.
- V části V se seznámíte s etikou v mezinárodních vztazích a rolí náboženství v mezinárodních vztazích.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 401 Strange USA: Unique, Often Overlooked Pockets of US Culture
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
In this course, we will learn about the historical nuances of the United States: who settled where, why, and the perculiar cultural traits that followed. There's a lot more to US culture than you might think! We'll discuss:
The Origins of US Migration
Food and Culture Impacts
Religion in the US
Microcultures within US Regions
Historical Context of Current Events
and much more!
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
D 177 ISLÁM A ISLÁMSKÝ FUNDAMENTALISMUS
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Dějepis
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Posluchači budou seznámeni s okolnostmi a klíčovými momenty vzniku a rozšíření islámu. Bude provedena komparace islámu s dalšími abrahámovskými náboženstvími. Ve stručném přehledu bude nastíněn vývoj islámu v kulturně civilizačních a globálních souvislostech. Ve druhé části semináře bude popsán kontext vzniku a vývoje islámské fundamentalismu a jeho konkrétní projevy a působení ve světě od r. 1979.
Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.
Účastníci budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku islámu (myšlenkové a kulturní pozadí vzniku Koránu, život a působení proroka Mohameda) dále se základní myšlenkovou strukturou tohoto náboženství (signifikantní témata: kosmologie, vztah člověk - Bůh, eschatologie, právo, sociální aspekty, vztah k dalším náboženstvím atd.) včetně komparace s judaismem a křesťanstvím. Výklad dále zahrne historický nástin šíření islámu ve světě v průběhu dějin a kulturně-civilizační aspekty islámu. Dále se výklad bude zabývat detailní analýzou práva šaría a jeho srovnáním s právem v euroamerickém civilizačním okruhu. Dalším z dílčích témat budou projevy islámu v současném světě včetně problematiky islámu v rámci EU (realita - statistiky, mýty a předsudky). (5 hodin).
V další části přejdeme k vysvětlení okolností vzniku militantního islámského fundamentalismu, popíšeme jeho historický vývoj a vysvětlíme jeho ideologii včetně vysvětlení negativního vztahu islamistů k naší civilizaci. (3 hodiny)
Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
EV 47 Kůrovci a ochrana lesa: Prakticky do výuky
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Environmentální výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vzdělávací akce se zaměřuje na komplexní pochopení problematiky kůrovců, jejich životního cyklu, ekologickém významu a dopadů na lesní ekosystémy. Účastníci získají hlubší vhled do důvodů úspěšnosti těchto škůdců, seznámí se s principy feromonové komunikace a praktickými metodami jejich monitoringu a regulace. Součástí programu jsou ukázky požerků a kůrovců v různých vývojových stadiích, doplněné bionomickými aspekty a videomateriály. Důležitou součástí je také ochrana lesa – od legislativního rámce po konkrétní strategie, včetně chemických a biologických opatření, a jejich využití v praktické výuce.
Kurz kombinuje teoretické přednášky s praktickými aktivitami, jako je příprava vlastního feromonového lapače, analýza požerků a rozpoznávání kůrovců. Účastníci si také osvojí práci s mobilními aplikacemi a online databázemi, které lze využít při výuce i v terénních aktivitách. Vzdělávací akce je interaktivní a klade důraz na zapojení učitelů do diskuzí, skupinových úkolů a tvorby výukových materiálů. Cílem je poskytnout účastníkům nejen odborné znalosti, ale také praktické nástroje pro efektivní a atraktivní výuku problematiky kůrovců i ochrany lesa ve školním prostředí.
- Kůrovci, proč jsou tak úspěšní? (45 min.)
- Feromonová komunikace, ukázky zařízení, příprava vlastního lapače (45 min.)
- Praktické ukázky požerků a kůrovců, bionomie, video (90 min.)
- Ochrana lesa, cíle, postupy, definice (90 min.)
- Chemická a biologická ochrana lesa, principy, náměty do výuky (45 min.)
- Mobilní aplikace a online databáze na rozpoznávání škůdců (45 min.).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
D 176 Poněmčit, vystěhovat, zastřelit!
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Dějepis
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tématem semináře je vrchol historického střetávání Čechů s Němci – doba Protektorátu Čechy a Morava a zejména jeho germanizace od teoretických plánů až po konkrétní kroky. Během setkání probereme, jaké byly vůdčí myšlenky okupační politiky, co z nacistických plánů bylo uskutečněno již během války a co mělo následovat po německém vítězství. Budeme hovořit o čistotě rasy, vysídlování českých vesnic, německých kolonistech a také o vytvoření obrovského cvičiště Waffen-SS jižně od Prahy, kde bylo vystěhováno 30 000 Čechů. Porovnáme přístup Hitlera, Neuratha, Heydricha a K. H. Franka k „řešení české otázky“ a zamyslíme se nad důvody, proč bylo s Čechy zacházeno lépe než s jinými národy.
Přednáška vychází z nejnovějších českých a německých výzkumů, na nichž se autor osobně podílel. Čerpá ze stovek dokumentů, nalezených v českých a německých archivech, součástí je také prezentace map a dobových fotografií. Pobavíme se rovněž o našich předchůdcích – učitelích v době nacismu, o tom, jak (ne)fungovalo školství v protektorátu a jak promyšlené tehdy bylo ideologické využití škol. Následná beseda se zaměří na výměnu zkušeností s výukou protektorátní doby.
- Protektorát obecně, základní rysy (45 minut)
- Germanizační teorie a praxe (60 minut)
- Protektorát a školství (45 minut)
- Otázky, diskuze, výměna zkušeností (30 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 97 Základy energetické bezpečnosti a energetické politiky České republiky
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Základy společenských věd
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz je v podobě přednášek a diskusí strukturován tak, aby posluchačům poskytl komplexní pohled na energetický sektor ČR, jeho historický vývoj a geopolitickou pozici země v regionu střední a východní Evropy. Nejde o kurz technický, který by popisoval fyzikální zákony výroby, přenosu a spotřeby energie, byť se bez nich do určité míry neobejdeme. Po absolvování kurzu budou posluchači schopni rozumět energeticko-bezpečnostní situaci České republiky, a to i ve vztahu k významným mezinárodně-politickým aktérům jako je např. Ruská federace. Absolventi budou rozumět širším souvislostem a logice uspořádání jednotlivých sektorů. Kromě historického úvodu a představení základních aktérů a koncepčních dokumentů se kurz bude podrobně zabývat problémy jednotlivých sektorů. Posluchači se tedy dozví detaily o tzv. environmentálních limitech těžby hnědého uhlí, o problémech černouhelného sektoru, o závislostech a s nimi souvisejícími hrozbami v dopravě ropy a zemního plynu, o problémech sektoru obnovitelných zdrojů energie v českých podmínkách, o jaderné energetice a potenciální výstavbě nových bloků a obecně o výzvách české energetice. Relevantní informace a souvislosti jsou obzvláště důležité v době, kdy je Česká republika pod vlivem významného tlaku na tradiční energetickou základnu země, pod vlivem hrozeb v chování autokratických vlád a pochopitelně pod vlivem dalekosáhlých změn v souvislosti s bojem ČR, EU a světa se změnami klimatu.
1) Historie rozvoje české energetiky (45 minut)
2) Základní aktéři, dokumenty a předpoklady české energetiky (45 minut)
3) Uhelný sektor (45 minut)
4) Ropný sektor (45 minut)
5) Plynárenský sektor (45 minut)
6) Obnovitelné zdroje energie (45 minut)
7) Jaderný sektor (45 minut)
8) Výzvy české energetiky (45 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
D 178 KŘESŤANSTVÍ V PROMĚNÁCH 2000 LET
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Dějepis
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Posluchači budou seznámeni s okolnostmi vzniku křesťanství. Následně bude v mnoha souvislostech (dějinných, mocenskopolitických, filosofických, kulturně-civilizačních, uměleckých, vědeckých, ekonomických) popsán vnitřní vývoj a globální rozšiřování křesťanství včetně jeho současné podoby. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.
Posluchači budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku křesťanství, s cestou malé sekty v rámci judaismu k nejrozšířenějšímu náboženství světa. Bude osvětlen proces formování Nového zákona a jeho vztahu se Starým zákonem, popsána základní světonázorová struktura křesťanství včetně základních oblastí fundamentální teologie (ekleziologie, pneumatologie, eschatologie atd.) (3h)
Kromě výkladu stěžejních myšlenek, pojmů a výkladu procesu formování dogmat na (ekumenických) koncilech se budeme zabývat vnitřní diferenciací a postupným vznikem jednotlivých významných duchovních proudů v rámci křesťanství. (3h)
Dále bude pospán základní přehled dějin katolické církve s přihlédnutím k jejímu kulturně-civilizační vlivu na evropské i světové dějiny. Bude přiblížena základní osnova liturgického roku a osvětlen význam základních svátků a rituálů. (2h)
Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZŠ 148 VZÁCNÁ ZEMĚ, NEOBYČEJNÉ KLIMA pro MŠ a ZŠ 1
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Základní škola I
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Přednáška s následnou diskusí, ukázka mobilních aplikací k tématu
Téma |
Hodiny |
Vzácnost Země a jejího klimatu, vhodného pro život, počátky života a vývoj klimatu až k dnešku |
1 |
Velká vymírání aneb kdepak jsou dinosauři? |
1 |
Hrajeme si na předpovídání počasí |
1 |
Simulace, obrázky, vhodné dokumenty pro děti. Praktické ukázky související s počasím a klimatem, které lze realizovat pro menší děti a které lze z dostupných prostředků škol lehce připravit do vyučování |
1 |
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 102 Anglosaský progresivismus a kulturní dynamika Západu: Ideologické trendy, hnutí a koncepty a jejich vliv na současnou společnost
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Základy společenských věd
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Abstrakt:
Přednáška se zaměřuje na fenomén anglosaského progresivismu a jeho dopad na současnou společnost, kulturu a veřejný diskurz. Analyzuje hlavní ideologické směry a hnutí, která formují moderní západní myšlení, a sleduje jejich vývoj, cíle a kontroverze. Pozornost je věnována otázkám diverzity, inkluze, rovnosti, identitární politiky a sociálních hnutí, která ovlivňují legislativu, média, vzdělávací instituce i firemní strategie. Významná část přednášky se zaměřuje na otázku genderově neutrálního jazyka jako jednoho z klíčových projevů progresivních ideologických změn s analýzou některých požadavků na jazykovou inkluzivitu ve veřejné a profesní komunikaci, ve vzdělávání a legislativě, ve firmách a institucích. Přednáška rovněž reflektuje veřejné diskuse a kontroverze i postupné a nenápadné pronikání těchto trendů do společnosti v České republice.
I. Informativní část - prezentace
- Politická korektnost – základní koncept, který propojuje většinu dalších témat.
- Genderově neutrální jazyk – jako konkrétní projev politické korektnosti v jazykové rovině.
- Cancel culture – jako mechanismus vynucování politické korektnosti a sociálních sankcí.
- MeToo – významný milník v boji proti sexismu a zneužívání moci.
- Sexismus – širší téma, do kterého MeToo zapadá.
- LGBTQ+ aktivismus & nebinární identita – otázky genderové identity a legislativní důsledky.
- Safe spaces & trigger warnings – univerzitní fenomén spojený s ochranou citlivých skupin.
- Black Lives Matter – klíčové antirasistické hnutí.
- Antirasismus & antikolonialismus – historické a současné snahy o odstranění diskriminace.
- Black-washing (blinde color casting) & black-facing – problematika reprezentace ras v médiích a kultuře.
- Kulturní osvojování – související s otázkou rasové a kulturní identity.
- Affirmative action – legislativní opatření na podporu marginalizovaných skupin.
- DEI – principy diverzity, rovnosti a inkluze – širší rámec firemních a institucionálních strategií.
- ESG (Environment, Social, Governance) – rozšíření DEI na environmentální a správní dimenzi.
- Hnutí woke – souhrnný termín zastřešující mnoho předchozích témat.
II. Workshop
PowerPointPrezentace v první části a workshop s individuálními nebo skupinovými aktivitami. Přístup na internet, samostatné rešerše pomocí individuální techniky.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.