Kurzy
VV 124 Příběh moderního umění I.
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Výtvarná výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Moderní umění často zůstává, a to i po více než stoletém období své existence, pro širokou veřejnost významově nepřístupné a špatně pochopitelné. Kurz mapující vývoj této scény do konce první poloviny 20. století dovede posluchače k lepšímu propojení myšlenkového, sociálně-politického, i vědecko-technologického podhoubí s obsahovými i formálními východisky stěžejních reprezentativních proudů. Na konkrétních názorných příkladech si ukážeme vzájemnou vývojovou kontinuitu vycházející z klasických forem po vzoru hesla, že „nic nevzniklo na zelené louce“.
- Impresionisté: revoluce začíná. Nové požadavky na pravdivost umění (45 min)
- Kulturní zámořské objevy. Umění divochů, dětí a bláznů (45 min)
- Osvobození barvy a živelná síla fauvismu (45 min)
- Vzpoura i apokalypsa: německý expresionismus (45 min)
- Rozklad tvaru: kubismus a čtvrtý rozměr (45 min)
- Volání po budoucnosti: italský futurismus (45 min)
- Cesty k abstrakci (45 min)
- Umění a život jedno jsou: dada a surrealismus (45 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
VV 128 Možnosti (auto)portrétu
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Výtvarná výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Jak tradiční výtvarný námět pojmout různými technikami v kresbě, grafice, fotografii i v nových médiích? A navíc tak, aby žáci zažili v tvorbě úspěch? Ukážeme si v pestrém náhledu, jak se s tímto náročným, a přesto lákavým tématem dá pracovat.
Osnova:
- Práce s uměleckými díly – 30 min
- Kánon zobrazení – kresebná cvičení - 60 min
- Práce s fotokopií jako podkladem pro kombinovanou techniku – 120 min
- Práce s fotokopií jako podkladem pro grafiku - 120 min
- Další jednoduché možnosti práce s fotokopií – 30 min
- Pop artový portrét – 60 min
- Možnosti nových médií 60 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
VV 127 Příběh moderního umění II.
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Výtvarná výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Moderní umění často zůstává, a to i po více než stoletém období své existence, pro širokou veřejnost významově nepřístupné a špatně pochopitelné. Kurz mapující vývoj této scény v druhé polovině 20. století dovede posluchače k lepšímu propojení myšlenkového, sociálně-politického, i vědecko-technologického podhoubí s obsahovými i formálními východisky stěžejních reprezentativních proudů. Na konkrétních názorných příkladech si ukážeme vzájemnou vývojovou kontinuitu vycházející z klasických forem po vzoru hesla, že „nic nevzniklo na zelené louce“.
1) Dědictví dadaismu a surrealismu; válečná vřava a pokračování na novém kontinentu (45 min)
2) Podoby poválečné abstrakce; abstraktní expresionismus, color field painting, informel (45 min)
3) Výpočetní optikou: minimalismus, op art a kinetické umění (45 min)
4) Pop art a Noví realisté: reflexe konzumní společnosti; komplexní dílo a multimédia (45 min)
5) Vítězství myšlenky nad hmotou: průkopníci a ohniska konceptuálního umění (45 min)
6) Tělesné a performativní formy uměleckého projevu; prolomení hranic mezi výtvarnými a dalšími uměleckými disciplínami (45 min)
7) Umění a vývoj architektury od druhé poloviny 20. století (45 min)
8) Proměny definice umění a role umělce v průběhu 20. století (forma diskuze - 45 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
VV 130 Základy drátování – poctivé řemeslo
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Výtvarná výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Účastníci si osvojí techniku drátování při výrobě hned několika projektů. Naučí se základy práce dráty při zvládnutí dvou základních technik drátování. První technikou bude šestiúhelníkový výplet a díky němu si každý vyrobí košík na ovoce. Další technikou bude šitá krajka, kterou lze oplétat nádoby, kamínky, vajíčka, nebo vytvářet ozdobné výplety. Obě techniky jsou jednoduché na zvládnutí a zároveň se jedná o skutečnou drátenickou dovednost.. V teoretické části semináře se účastníci dozvědí mnoho o druzích drátů a jejich vhodnosti použití, o technikách drátování vycházejících z tradičních postupů, o ošetření hotových výrobků a nebudou opomenuty ani informace o možnostech zajištění cenově dostupných materiálů v odpovídající kvalitě.. V praktické části si každý z účastníků vyrobí několik projektů dle podrobných instrukcí – krok za krokem s použitím nářadí a pomůcek. Hotové výrobky si účastníci mohou odnést domů. Technika drátování je vhodná k rozvíjení manuálních dovedností dětí, je cenově dostupná a výrobky zhotovené touto technikou jsou využitelné nejen jako dekorace a drobné dárky, ale mají i praktické využití.
- Teorie – Seznámení s historií drátenictví, seznámení s materiály a pomůckami, vhodnosti jejich používání s ohledem na věkovou kategorii dětí a informace o možnosti zajištění materiálů pro práci s dětmi.
- Teorie – seznámení s technikami drátování a postupy výroby jednotlivých projektů
- Praktická část – výroba několika projektů krok za krokem. Zvládnutí přípravy drátů k práci, tvarování drátů pomocí nástrojů, techniky spojovací a výpletové.
- Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce a sdílení nabytých zkušeností
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
VV 129 Výtvarné hry pro děti od dvou do sta let
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Výtvarná výchova
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Na tomto semináři se účastníci dozvědí o způsobech vnímání dětí (i dospělých); jakým způsobem lze výtvarnou činností vytvořit artefileticky zaměřený program, kterým lze rozvíjet vztahy v kolektivu, pomáhat dětem s překonáváním obtíží a positivně je motivovat. V teoretické části budou účastníci seznámeni s principy sestavování výtvarných her, s vhodností činností pro děti různých věkových kategorií a to i smíšených kolektivů a bude jim představeno několik tzv. art game. V praktické části se každý z účastníků bude moci aktivně zapojit do art game vyzkoušet si tak několik her mnohdy doslova na vlastní kůži . Nakonec bude dán dostatečný prostor k případným dotazům.
Osnova:
- Teorie – seznámeni s principy vnímání skrze naše smysly , seznámení s technikami art game a principy využití těchto výtvarných her při sestavování artefileticky zaměřených programů pro skupiny dětí
- Praktická část – možnost zapojit se do několika art game aktivně
- Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce a sdílení nabytých zkušeností
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
