Kurz provází netradiční formou historickým vývojem angličtiny. Na vybraných anglických slovech ukazuje různé aspekty toho, jak se angličtina vyvíjela a co ovlivňovalo a utvářelo její současnou podobu. Na konkrétních příkladech budou ukázány obecné aspekty a trendy ve vývoji angličtiny jako celku. Výklad bude postupovat chronologicky, tj. jednotlivá slova budou řazena chronologicky tak, jak se v jazyce postupně objevovala. Přestože se vychází zejména z lexikální roviny jazyka, kurz se bude okrajově zabývat také vývojem gramatické stavby angličtiny. Úvodní hodiny kurzu budou organizovány formou přednášky, v níž lektorka účastníky seznámí s danou problematikou, ostatní části budou koncipovány interaktivně, jako workshop.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Široká škála aktivit napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a uchovávat používání nabytých znalostí, jak nabalovat jednu aktivitu na druhou. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost slovního kontaktu mezi sebou i s dalšími mluvčími. Dozví se, jak naučit používat kvalitní výslovnost, přiměřenou gramatiku a aktuální škálu slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, od prvního pokusu zopakovat slovíčko, až po sebevědomý, zralý projev.
Přehled témat výuky a časová dotace:
Seznámíme se s efektivními pomůckami i technikami, které dětem pomáhají pochopit a nacvičit si jednotlivé kroky gramatické jevy (FIND games, running dictation, folding strip, talkative circles etc.).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací program je určený učitelům anglického jazyka, kteří chtějí svoji výuku nějak oživit a nabídnout ve svých hodinách zajímavou a motivující výuku.
Kdo by nechtěl, aby jeho vyučování bylo živé, aby žáky bavilo a motivovalo k dalším, stále větším výkonům? Na slovní zásobu si děti zakládají slovníčky a doma se memorují slovíčka, ze kterých se bude v další hodině psát test. Tento způsob učení není sám o sobě moc zábavný a motivující. Zábavnou slovní zásobou s využitím pohybových aktivit, kartiček, deskových her a různých dalších zajímavých pomůcek můžeme žákům pomoci osvojit si slovní zásobu potřebnou ke komunikaci v angličtině a budovat u žáků pozitivní vztah ke studiu jazyků.
V seminářích se budeme zabývat aktivitami, kterými mohou učitelé oživit buď začátek, nebo konec vyučování, případně zábavným způsobem zpestřit výuku uprostřed hodiny.
Z použitých aktivit můžeme zmínit například: pen, festions, trimino, freebie, circles, jeopardy, grupping, market of words, keep talking, not me, gone fishing…
Zábavná slovní zásoba obsahuje učivo, které žáky baví a učení je vlastně příjemným vedlejším produktem. Učitelé si sami prakticky vyzkoušejí, jak pozitivní vliv mohou mít hry na dynamiku a atmosféru ve třídě a jak mohou i slabší žáky motivovat k učení cizího jazyka.
Náměty k seminářům jsou čerpány z různých seminářů, které lektorka absolvovala a vedla v průběhu své několikaleté praxe. Vznikaly sdílením zkušeností učitelů, průzkumem internetu a úpravou rozličných jazykových cvičení.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář se zabývá jedním z typických rysů syntaxe anglické věty a souvětí, větnou kondenzací. Osvětluje termín z hlediska morfologicko-syntaktického a sémantického, ukazuje základní prostředky větné kondenzace, podává jejich obecně teoretický popis a na konkrétním materiálu (textu románu Geralda Durrella My Family and other Animals) ukazuje principy jejich fungování.Pozornost je zaměřena zvláště na konkrétní prostředky, a to na konstrukce neuvozené podřadicí spojkou, připojené k hlavní větě asyndeticky (tzv. complementive clauses) s neurčitým slovesným tvarem v roli přísudku vedlejší predikace (non-finite clauses), nebo na konstrukce úplně postrádající slovesný element (verbless clauses) a dále na verbonominální predikace se sponovými slovesy s doplněním objektového typu.Zmíněný román je vybrán záměrně jednak vzhledem k velmi četnému výskytu těchto struktur v textu a také ke kumulaci a ke kombinování jejich jednotlivých typů v rámci jednoho souvětí. V průběhu semináře budou účastníci semináře pracovat s textem, v němž budou vyhledávat dané prostředky, analyzovat je z hlediska gramatického a sémantického a budou se zabývat i jejich významem z hlediska stylistického.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři prozkoumáme možnosti využití divadla a herectví při hodinách, se záměrem podpořit mluvení a aktivní užití jazyka poutavou formou. Divadelní techniky do třídě přinášejí více jazykové tvořivosti a hravosti a nabízejí méně strnulý způsob produkce mluveného slova. Nabízí studentům způsob jak se lehkostí trénovat mluvení na veřejnosti a zároveň prozkoumávat motivace a emoce spojené s různými činy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 6- 12 let.
Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti. Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 12- 19 let.
Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti. Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz představí práci s titulkovacím softwarem Subtitle Edit a CAT nástrojem Memsource a jejich využití ve výuce cizích jazyků. Učitelé tak budou moci nabídnout studentům zatraktivnění výuky pomocí zapojení bezplatných, ale kvalitních, překladatelských nástrojů, které profesionální překladatelé skutečně hojně používají. Formou jednoduchých, ale účinných úkolů získá student představu o tom, jak překladatelský software funguje, jak pomáhá a zrychluje překladatelskou práci, přičemž se bude moci vžít do role profesionálního překladatele. Po představení základních principů fungování a práce překladatelského softwaru budou představeny možné výukové aktivity, které mohou učitelé zapojit do své výuky cizích jazyků, včetně možností, jak z nich sesbírat zpětnou vazbu pro další rozvoj.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem semináře je rozšířit znalosti učitelů angličtiny o historickém pozadí některých svátků v anglicky mluvících zemích, jejich zasazení do současného kontextu a o tom, jak se v anglicky hovořících zemích tyto svátky slaví a připomínají. Možné způsoby, jak tyto svátky a události s nimi spojené představit studentům. Ukázka aktivit, které zpestří hodinu, zaujmou žáky a pomohou rozšířit jejich obzor a povědomí o svátcích, které se slaví v těchto zemích, o jejich významu pro ně samotné a mnohdy i o významu celosvětovém.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento seminář se zaměří na to, jak strukturovat jazykový studijní plán s důraz, aby lekce byly systémově úspěšné a rozvíjely potřebné dovednosti. Podíváme se na metodiku plánování lekce, fáze lekce, využití učebnic a návrhy komunikačních aktivit, které studenty zaujmou.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Náměty, jak rozvíjet komunikativní i poslechové dovednosti – formulace účelu, specifikace úlohy, dodání důvěry. Ukázky činností se studenty. Přizpůsobení materiálu pro úroveň studentů. Zpětná vazba na návrhy účastníků semináře. Vymezení role poslechu s porozuměním jako receptivní řečové dovednosti v procesu rozvoje komunikativní kompetence žáků. Zdůraznění aspektu autentičnosti jazyka při formování řečové dovednosti. Prezentace řady aktivit, které podporují pozorovací a paměťové dovednosti, napomáhají k trénování koncentrace, trpělivosti. Rozvoj komunikační a sociálních dovedností. Seminář nabízí přehled motivačních činností,které lze zařadit do jazykového vyučování a tím lépe dosáhnout stanovených výukových cílů - uplatnění osvojené slovní zásoby a správně osvojených gramatických znalosti. Prezentované aktivity zahrnují jednoduché hry určené k procvičování slovní zásoby
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Diskuse o roli výslovnosti jako jazykového prostředku v konceptu komunikační kompetence. Definice ‚správné výslovnosti‘ s ohledem na postavení angličtiny jako jazyka pro mezinárodní komunikaci. Rozbor aspektů výslovnosti nezbytných pro plynulou a efektivní komunikaci doplněný praktickými ukázkami a cvičeními pro učitele i jejich žáky. Jak pracovat s výslovností v hodinách anglického jazyka a jak výslovnost hodnotit.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.
První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.