V poslední době – i kvůli nárůstu imigrace do německy mluvících zemí – se počet nabídek webových stránek vhodných k výuce němčiny nesmírně zvýšil. Na jednu stranu je to výborná zpráva, na druhou to může vést ke zmatení, protože stránky se velice liší rozsahem a kvalitou. V tomto semináři se bude pracovat s novými stránkami a aktivitami, které můžou obohacovat výuku němčiny v českém kontextu a které se ve většině případů nejen setkávají s úspěchem u žáků, ale vedou také k efektivnějšímu osvojení daného učiva.
I když jsou webové stránky volně dostupné, učitelům často chybí zkušenost, jak je správně zapojit do výuky, aby materiály byly přínosné k učení. Proto se v tomto semináři klade důraz na analýzu a reflexi nabídek pro efektivní a smysluplnou integraci materiálu ve výuce.
Mezi zdroji, s kterými se účastníci během seminářů setkají, budou:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V prakticky zaměřeném semináři se podíváme na způsoby rozvoje ústních komunikačních dovedností, vyzkoušíme si různé aktivity a hry, které studentům umožní mluvit i s omezenou slovní zásobou a přitom si užít spoustu legrace. Ukážeme si různé impulsy, které nám pomohou motivovat studenty k mluvení a které podporují autentické a flexibilní používání jazykových prostředků. Zamyslíme se nad možnostmi práce s chybou a ukážeme si metody pozitivní zpětné vazby.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři se zamyslíme nad různými přístupy k opravování chyb a vyzkoušíme si řadu aktivit, které nám pomohou k tomu, aby studenti vnímali chyby jako přirozený jev, jenž nám pomáhá se zlepšovat. Ukážeme si, co můžeme udělat pro to, aby opravování chyb nebralo studentům chuť mluvit a nenarušovalo jejich projev. Důraz budeme klást i na metody, díky kterým můžeme studentům zprostředkovat, co už umí a v čem se zlepšili.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři si ukážeme, jak je možné věnovat se gramatice tak, aby studenty podněcovala k aktivnímu používání jazyka. Vyzkoušíme si, jak gramatiku propojit s dalšími jazykovými dovednostmi, jak můžeme studenty motivovat k používání naučených struktur, podporovat jejich tvořivost či jak gramatiku udělat přístupnou a zábavnou pomocí prostředků dramapedagogiky či zážitkové pedagogiky. Budeme se věnovat možnostem práce s chybou. Účastníci si vyzkouší konkrétní hry a aktivity a ukážou si, jakými metodami lze procvičovat základní gramatické jevy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz představí práci s titulkovacím softwarem Subtitle Edit a CAT nástrojem Memsource a jejich využití ve výuce cizích jazyků. Učitelé tak budou moci nabídnout studentům zatraktivnění výuky pomocí zapojení bezplatných, ale kvalitních, překladatelských nástrojů, které profesionální překladatelé skutečně hojně používají. Formou jednoduchých, ale účinných úkolů získá student představu o tom, jak překladatelský software funguje, jak pomáhá a zrychluje překladatelskou práci, přičemž se bude moci vžít do role profesionálního překladatele. Po představení základních principů fungování a práce překladatelského softwaru budou představeny možné výukové aktivity, které mohou učitelé zapojit do své výuky cizích jazyků, včetně možností, jak z nich sesbírat zpětnou vazbu pro další rozvoj.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.
První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.