V tomto semináři se účastníci zaměří na možnosti rozšiřování a upevňování slovní zásoby v kontextu procvičování dovedností čtení, poslech, psaní a mluvení. Vyměníme si zkušenosti a společně se zaměříme na to, s čím naši studenti bojují a co potřebují pro to, aby si slovní zásobu neustále zlepšovali. V hlavní části semináře si ukážeme a vyzkoušíme různé aktivity a hry zaměřené na procvičování slovní zásoby, aby studenti pravidelným opakováním dostávali slova z pasivní slovní zásoby do slovní zásoby aktivní. Vyzkoušíme si také, jak můžeme studentům pomoci zapamatovat si německé členy. Dále se podíváme na to, jak učitelé mohou pracovat s chybami studentů a jak vést studenty k sebereflexi. Pracovat budeme i s frekventovanými kodifikovanými rakouskými či švýcarskými variantami.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář představí rozličné internetové zdroje původu českého, německého, rakouského i švýcarského a odjinud. Jedná se o stránky určené pro učitele DaF ve světě, pro učitele němčiny jako mateřského jazyka a konečně nástroje pro výuku nezamýšlené, ale velmi dobře využitelné. Jejich obsahem jsou motivační materiály založené na obrazu, zvuku a textu, herní aktivity, lexikální vyhledávače a slovníky (výkladové, synonymní aj.), webové literární antologie, zásobníky výukových materiálů, portály pro jazykovou výuku předškolních dětí a jiné užitečné nástroje, které zatraktivní výuku a pomohou učiteli. Tyto nástroje nejsou určeny výhradně žákům, ale mají být také prostředkem proti syndromu vyhoření učitele.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto hravém semináři se blíže podíváme na prostředky dramatické výchovy a ukážeme si, jak je můžeme využít ve výuce němčiny – pantomimu, rolové a improvizační hry, práci s hlasem, s rekvizitami a další možnosti, které mohou němčinu udělat přístupnou i pro studenty, kteří jsou při klasické výuce spíše slabší či pasivnější. Tím, že studenti komunikují v určité roli, a ne sami za sebe, je pro ně často jednodušší se vyjádřit. Vyzkoušíme si celou řadu aktivit, s jejichž pomocí můžeme u studentů rozvíjet slovní zásobu, gramatiku, výslovnost, ale i psaní či mluvení, a zamyslíme se nad tím, jak studentům pomoci překonávat strach z chyb.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář představuje moderní výukové metody, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem metod, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky.
Workshop mimo mnoha dalších metod nabídne například:
Seminář má za cíl seznámit účastníky s množstvím aktivit, které se jim jistě budou zdát zajímavé, aktivizující ale v některých případech třeba až příliš radikální. Proto bude v semináři dostatečný prostor pro diskuzi, aby se učitele zkusili sami zamyslet nad tím, jak konkrétní aktivity modifikovat, aby se jim hodily přímo do jejich výuky na konkrétní třídu. Obsah vychází z publikací jako je např. Zavádění formativního hodnocení, Responzivní výuka, Co funguje ve třídě či Efektivní výukové nástroje pro učitele. Nedílnou součástí je také osobní zkušenost lektorů se zmíněnými aktivitami.
|
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.