V pregraduálním studiu se bohužel nevěnuje dostatek pozornosti průřezovému tématu environmentální výchova. Spojení geovědních oborů s environmentálními je ve výuce žádoucí. Účastníkům budou poskytnuty inspirace, jak žákům pomocí aktuálních jevů přiblížit problematiku vztahu přírody a lidské činnosti a seznamovat je s principy udržitelného rozvoje v podmínkách omezených zemských zdrojů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je určen především učitelům zeměpisu, ale také dalších předmětů se vztahem k environmentální problematice. Obsahově je zaměřen na vysvětlení příčin a důsledků vybraných aktuálních otázek životního prostředí a na možnosti prezentace těchto témat na školách. Hlavními tématy semináře jsou: ohrožení pedosféry, ohrožení biodiverzity, světelné znečištění, ekologická stopa a environmentální etika.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto tématu by šlo o představení konkrétních předností zeměpisu na ZŠ a SŠ formou konkrétních příkladů - v učebně i na pozemku, ze kterých by byla jasná použitelnost zeměpisných znalostí a dovedností v běžných i mimořádných životních situacích. Novými poznatky by učitelé zeměpisu ZŠ a SŠ získali podstatné argumenty k udržení, ba i posílení vyučování toho předmětu na svých školách. Didakticky by navíc žáci mohli perspektivně prohloubit své geografické myšlení = ,myšlení v souvislostech, po kterém tak volá společenská praxe.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze třech na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí druhého semináře je oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na druhém semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Třetí seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na předcházející části.
Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.
Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):
Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.