Kurzy

ZSV 76 Náboženství a násilí

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jitka Schlichtsová
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, psychologové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Pojetí náboženství a spirituality                          15 minut
  • Náboženská tradice a její obsah                          15 minut
  • Zacházení s násilnými prvky v tradici                45 minut
  • Výzvy současnosti                                               15 minut
  • Diskuse                                                                10 minut
  • Náboženský extremismus a terorismus               30 minut
  • Současné příčiny extremismu a terorismu          20 minut
  • Prevence extremismu                                          20 minut
  • Diskuse                                                                10 minut

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.11.2023, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ZSV 73 PROBLEMATIKA MIKROEKONOMIE

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními ekonomickými kategoriemi a vzájemnými vztahy mezi nimi. Kurz tak má za úkol připravit posluchače na studium dalších ekonomických předmětů spojených se získáním základních teoretických znalostí v oblasti mikroekonomie. Zabývá se především statky, trhem a jeho elementy, chováním spotřebitele a výrobce, příjmy, náklady a ziskem, různými konkurenčními prostředími, či trhy výrobních faktorů a rolí státu v ekonomice z pohledu mikroekonomie.

  • Co je to ekonomie, statek, spotřebitel, firma, výrobní faktor nebo konkurence?  (2 h)
  • Jak se utváří nabídka a poptávka a na jejich základě cena? (2 h)
  • Co je to monopol, oligopol nebo monopolistická konkurence  (2 h)
  • Jak může stát ovlivnit mikroekonomické prostředí? (2 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 36 Kyber kriminalita a boj proti ní, bezpečnost IT

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámení s danou oblastí včetně vhodných zdrojů (NUKIB, aj.). Zdroje informací. Diskuse o situaci. Modelování vhodného chování. Možnost ochrany: SW, pravidla, technické prostředky a možnosti.

Účastníci budou zejména motivováni k aktivnímu zapojení, sdílení zkušeností.

  • Situace, vzrůst kybernetické kriminality v poslední době, druhy kyber kriminality, vliv Covidu, příklady z praxe 1 hod.
  • Mazání digitálních stop včetně stop na fotografii, v dokumentu. Zálohování, media, druhy zálohování, zálohování versus archivace. 2 hod.
  • Chování na Internetu a jeho pravidla. Sociální inženýrství. Ochrana osobních údajů. Jejich možnost zneužití. Podvodná inzerce, e shopy. Pohyb na sociálních sítích a obecně v kyberprostoru. Přeposíláni mailů s podvodnými informacemi, problematika hoaxů. Wikipedie. Hodnověrnost informací obecně, ověřování informací. 2 hod.
  • Autentizace. Druhy, typy. Problematika malwaru, zejména ransomware, phishing, další malware, ochrana proti němu. Technické prostředky.  2 hod
  • GDPR, Trestní zákoník a IT, Zákon o kybernetické bezpečnosti. Dotazy, diskuse. 1 hod.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 03.11.2023, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 155 KŘESŤANSTVÍ V PROMĚNÁCH 2000 LET

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s okolnostmi vzniku křesťanství. Následně bude v mnoha souvislostech (dějinných, mocenskopolitických, filosofických, kulturně-civilizačních, uměleckých, vědeckých, ekonomických) popsán vnitřní vývoj a globální rozšiřování křesťanství včetně jeho současné podoby. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.

Posluchači budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku křesťanství, s cestou malé sekty v rámci judaismu k nejrozšířenějšímu náboženství světa. Bude osvětlen proces formování Nového zákona a jeho vztahu se Starým zákonem, popsána základní světonázorová struktura křesťanství včetně základních oblastí fundamentální teologie (ekleziologie, pneumatologie, eschatologie atd.) (3h)

Kromě výkladu stěžejních myšlenek, pojmů a výkladu procesu formování dogmat na (ekumenických) koncilech se budeme zabývat vnitřní diferenciací a postupným vznikem jednotlivých významných duchovních proudů v rámci křesťanství. (3h)

Dále bude pospán základní přehled dějin katolické církve s přihlédnutím k jejímu kulturně-civilizační vlivu na evropské i světové dějiny. Bude přiblížena základní osnova liturgického roku a osvětlen význam základních svátků a rituálů. (2h)

Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 156 Jak Češi vidí své dějiny (od národního obrození po první republiku)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

České dějiny 19. a první poloviny 20. století obsahují řadu událostí, které v národní paměti zanechaly stopy v podobě mýtů a stereotypů. Ty znamenají pro národní společenství základní orientační body pochopení vlastní pozice ve světě. Lektor přiblíží tyto příběhy a jejich proměny za pomoci vědeckých, publicistických i uměleckých děl a podrobí je spolu s účastníky semináře diskusi.

  • Svatováclavská tradice (1 hodina)
  • Husitský mýtus (1 hodina)
  • Slavné (prohrané) bitvy (1 hodina)
  • Národní obrození jako mýtus o zmrtvýchvstání (1 hodina)
  • Český antiklerikalismus (1 hodina)
  • Český panslavismus (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.11.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 593 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze třech na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí druhého semináře je oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na druhém semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Třetí seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na předcházející části.

 

Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem
  6. Tlumení agresívních sklonů

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Chybné a nefunkční strategie
  4. Kázeňské metody a prostředky
  5. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena
  6. Opakování, diskuze, test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.10. a 11.10.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace