Seminář je zaměřený na využití informačních a komunikačních technologií (dále jen ICT) ve vzdělávání. Zabývá se přípravou, efektivním řízením a vyhodnocováním užívání ICT v oblasti vzdělávání. Program akcentuje zejména didaktické aspekty aplikace ICT ve výuce, ale i aplikace v řízení vzdělávacích organizací a v projektovém řízení. Stěžejní linií programu je seznámení s možnostmi současných ICT platforem.
1.ICT ve vzdělávání, úvod
(2 vyučovací hodiny)
− Informační a komunikační technologie obecně, současné trendy v průmyslu a obchodu
− Informační technologie ve školství, jejich využívání, přehled jednotlivých platforem, digitalizace
− Uvedení nové metody – Virtuální Co-teaching, popis, teoretický koncept
− Aplikace ICT v různých vzdělávacích prostředích
2. Nejnovější poznatky o využívání ICT ve vzdělávání
(2 vyučovací hodiny)
− Otevřené online kurzy (MOOCs) – (korporátní, veřejné)
− cloudové LMS (cloudové learningové systémy),
− gamifikace,
− personalized learning (vzdělávání sestavené na míru zaměstnanci),
− mikroučení a mikrokurzy,
− online semináře (webináře, videosemináře, mobilní semináře),
− online konference (videokonference, webkonference, mobilní konference),
− sociální sítě,
− rozšířená realita a virtuální realita,
− online kooperace (chat, sdílení projektů, okamžité připomínkování),
− mobilní učení (mobile learning).
− Přehled nejnovějších studií, zabývajících se využitím ICT ve vzdělávání
3. Didaktické metody s použitím ICT
(2 vyučovací hodiny)
− Využití virtuálního co-teachingu, metody, strategie, praktické ukázky
− Metoda převrácené učebny – praktická aplikace na všech typech škol
− Využití ICT platforem v různých oblastech vzdělávání, modelové hodiny (chatGPT)
− Úspěšnost a vyhodnocení ICT projektů zaměřených na zlepšení výuky
4. Kyberbezpečnost
(2 vyučovací hodiny)
− Kyberbezpečnost, úvod do problematiky
− Etický hacking, ukázky základních technik (SQLInjection, sociální inženýrství atd.)
− Bezpečnost dat
− GDPR v praxi
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrováno využití XML v praxi.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrováno využití XML v praxi.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Matematika je nesporně univerzálním jazykem a účinným nástrojem v řadě oborů lidské činnosti. I přes obvyklý odpor k tomuto předmětu ze strany žáků (bohužel často přenášený z rodinného prostředí) je mnoho cest, jak vzbudit v dnešních dětech a mládeži zájem o pochopení principů matematiky a možností jejích aplikací. Zatímco škola většinou staví při výuce na „co a jak“, což je určitě nezbytné, lze doplnit vhodným a citlivým způsobem i „proč a kde“. Seminář má poskytnout informaci o metodice tohoto přístupu na jedné straně a současně na druhé straně poskytnout zásobárnu příkladů, úloh, kvízů a dalších pomůcek pro oživení výuky matematiky nebo organizaci zájmových kroužků, kde se matematické vzdělání prohlubuje. Seminář je primárně určen pro učitele na středním stupni vzdělávání, i když existuje i jeho verze pro ZŠ.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.