Kurzy

IT 4 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.09.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 1
 objednat

Praha 29.09.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

IT 5 Tvoříme odborné a jiné texty v textovém editoru

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Textové editory vnesly do každodenní práce v kancelářích, průmyslu i ve vzdělávacích zařízeních vyšší efektivitu při vytváření dokumentů různého charakteru, ale často pokulhává jejich formální i estetická úroveň, nehledě na (ne-)využívání různých šikovných nástrojů. Vzdělávání v této oblasti je důležité a přínosné i pro ty, kteří používají textový editor denně, ale zdaleka nevyužívají všech jeho možností. Seminář si neklade za cíl dosáhnout u účastníků mistrovství, ale formou praktických ukázek přivést posluchače k pochopení, jak dokumenty vytvářet, aby obstály v současném světě. Pozornost bude zaměřena na celkovou strukturu dokumentu, jeho členění, na jeho vzhled, využívání vložených objektů (tabulky, obrázky), automatizaci (obsahy, rejstříky) a některé další možnosti.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.02.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

IT 6 Základy programování v Pythonu

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je určen jak pro ty, co chtějí s programováním začít, tak i pro ty, kteří se chtějí naučit další programovací jazyk. Témata jsou především o praktickém procvičování na počítačích.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.10.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

IT 7 Algoritmizace úloh a základy programování I

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jde o první seminář s danou problematikou z celkově tří seminářů (účastí na všech seminářích lze obdržet certifikát na 24 vyučujících hodin; v případě účasti pouze na dvou prvních seminářích lze obdržet certifikát na 16 vyučujících hodin).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.10.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

IT 8 Základy práce v Excelu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (matematické operace, funkce, grafy, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro různé evidence, docházku, práce se seznamy, rychlé vyhledání, různé přehledy apod.).

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

IT 9 Bioinformatika – průnik moderní molekulární biologie a informatiky

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na využívání informatických nástrojů při práci s biologickými daty, zahrnuje velký podíl samostatné práce s konkrétními příklady.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.11.2020, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 450 Kč

 objednat

AJ 241 Internet ve výuce angličtiny III. aneb co je nového v oblasti internetu

Lektor/ka kurzu
Melody McClure
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah: Třetí díl seminářů pro učitele angličtiny v oblasti zapojení počítačů a internetu do výuky angličtiny. Po prvních dvou úspěšných dílech, kde se učitelé seznámili s tvorbou interaktivních cvičení, kvizů, dotazníků, prezentací, blogů, webových stránek a mnoha dalšího, přinášíme další díl s podtitulem Co je nového v oblasti internetu. Jde o metodický seminář, kde se podíváme na programy, s nimiž učitel může pracovat, aby pomáhal studentům rozvíjet jazykové dovednosti, jako jsou čtení, psaní, poslech, mluvení. Pozornost bude věnována i programům k rozvoji znalostí v oblasti gramatiky a slovní zásoby. Dále se učitelé seznámí se základy infografiky a možnostem jejího využití při tvorbě vlastních materiálů.

Jde o metodický seminář s prvky teorie i praxe, prostor bude dán i diskusi učitelů o tom, jak dobře strukturovat hodinu s použitím výpočetní techniky.

Tento osmihodinový seminář bude rozdělen do čtyř dvouhodinových bloků. V prvním bloku bude pozornost věnována metodickým aspektům práce s výpočetní technikou ve škole, podíváme se na modely SAMR a TPACK a Bloomův model. Prostor bude věnován i diskusi učitelů o vlastní práci s technikou, o tom, jak a kdy do hodiny počítač účelně začleňovat.

Druhý blok se soustředí na přehled ukázek programů pro nácvik čtení a psaní, učitelé si vyzkouší práci s některými z nich. Podíváme se i na možnosti nácviku čtení s poslechem.

Třetí blok bude věnován programům pro procvičování poslechu a zároveň i mluvení, ukážeme si programy, které vedou ke studentské autonomii a snaze o zlepšování vlastní výslovnosti studentů.

Čtvrtý blok se zaměří na práci s programy, které mohou učitelé studentům doporučit pro upevňování gramatiky a slovní zásoby. Dále se podíváme na některé programy umožňující tvorbu jednoduché infografiky a vyzkoušíme si práci s jedním z nich. Ukážeme si i další programy pro prezentaci učiva ve škole a práci se třídou. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 6.10.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 3
 objednat

M 215 Geogebra II. (Využití počítačů v matematice II.)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář navazuje na seminář Využití počítačů v matematice, ve kterém se účastníci naučili základům práce v programu Geogebra. Seminář má tyto základy rozšířit. Je určen i všem, kteří mají alespoň základní znalost programu Geogebra.

Obsah:

Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)

Konstrukční úlohy, práce s posuvníky, textem, postupem konstrukce a krokováním konstrukce (1,5h)

Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)

Změna nastavení, možnosti panelu nástrojů, nový nástroj (0,5h)

Funkce, základy skriptování, jazyka LateX (1,5h)

Možnosti druhé nákresny, vstupní pole (1h)

CAS (1h)

Tabulky a statistika (0,5h)

Řešení obtížnějších příkladů (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.10.2020, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

volných míst: 6
 objednat

M 216 Geogebra 3D. (Využití počítačů v matematice III.)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci semináře se prostřednictvím ukázkových příkladů naučí základům práce s programem Geogebra – 3D. Kurz je zaměřen na využití 3D nákresny programu a tudíž na geometrii v prostoru.

Obsah:

Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)

Jednoduché úlohy (zobrazení bodu, přímky, úsečky, kružnice, atd.)  (3h)

Propojení 2D a 3D nákresny, možnosti druhé nákresny (1h)

Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)

Řešení obtížnějších příkladů, práce s textem, propojení s CAS (3h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 221 MS Excel pro učitele středoškolské matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Výuka s použitím počítačů, samostatné příklady.

  • prostředí MS Excel, zajímavé tipy a triky
  • výpočty a vzorce v MS Excel, mocniny a odmocniny, posloupnosti a řady
  • výpočty, příklady, ukázky – kombinatorika a statistika, matice a maticové vzorce, komplexní čísla
  • funkce, grafy funkcí, absolutní hodnota
  • statistické zpracování dat a jejich vizualizace

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.09.2020, 9:30–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 442 Rizika online ve výuce na základní škole

Lektor/ka kurzu
RNDr. Bc. Ludvík Hanák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce ,,Rizika online ve výuce na základní škole‘‘ rozšiřuje vědomosti pedagogů 1.i 2. stupně základních škol o velmi aktuální téma nebezpečí a rizika online světa, tedy světa internetu a s tím souvisejících aktivit žáků  ZŠ – digitální hry, sociální sítě a YouTube.  Seminář se snaží též upozornit na problematiku násilí na internetu, důvěryhodnosti  informačních zdrojů v digitální podobě a také ožehavé téma závislého chování v prostředí  internetu.

Primárně si klade za cíl seznámit účastníky s aktuálními riziky daného prostředí a aplikovat daná témata do výuky napříč předměty. Druhotným cílem je získání informací o probírané problematice formou diskuse účastníků a lektora, burzy nápadů, příkladů z praxe, odkazů na relevantní  informační zdroje, jichž lze ve školách využít.

Základní charakteristiky digitálního světa – využití  internetu  ve světě a v ČR, online a offline prostředí, digitální domorodci a přistěhovalci, klíčové pojmy digitálního světa 

Chování dětí na internetu dle věku – typické aktivity a znaky používání digitálních technologií z hlediska věkových kategorií  

Sociální sítě,  YouTube a Youtubeři – charakteristika nejpoužívanějších sociálních sítí, jejich rizika, užívání sociálních sítí dětmi, fenomén YouTube  

Gaming - hraní digitálních her  - základní pojmy, online hry, společnost a digitální hry, rizika propojení online her s hazardní hrou 

Závislost nebo nadměrné užívání digitálních technologií? – vymezení pojmů, klasifikace a parametry závislého chování, dotazníky pro závislost na  internetu 

Kyberšikana a kybergrooming – hlavní znaky násilí v prostředí internetu, charakteristiky kyberšikany, kybergroomingu, případy kyberšikany na českých školách

Rizika internetové komerce a práce s fake news  - přehled lákavých a podvodných nabídek na internetu, rizika fake news, dezinformací a poplašných zpráv

Možnosti začlenění témat ,,Online rizik‘‘ do vyučování – analýza školního prostředí z hlediska online rizik, ŠVP, projektové dny,  mezipředmětové vazby,  používání mobilů ve škole 

Diskuse lektora a účastníků – dotazy, příklady dobré  praxe, burza nápadů, odkazy na zdroje informací a literaturu k dané problematice aj.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.11.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 451 Odborné informační zdroje

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyhledání, posouzení, zpracování a využití vědeckých informačních zdrojů a dat mj. pro psaní odborné práce: přednáška, diskuse, práce s vědeckými časopisy v tištěné formě a práce frekventantů na počítači.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.11.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 236 MS Excel pro učitele středoškolské matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Výuka s použitím počítačů, samostatné příklady.

  • prostředí MS Excel, zajímavé tipy a triky (45 min)
  • výpočty a vzorce v MS Excel, mocniny a odmocniny, posloupnosti a řady (45 min)
  • výpočty, příklady, ukázky – kombinatorika a statistika, matice a maticové vzorce, komplexní čísla (3 x 45 min)
  • funkce, grafy funkcí, absolutní hodnota (45 min)
  • statistické zpracování dat a jejich vizualizace (2x 45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 237 Matematika v Matlabu aneb Matlab ve výuce nejen matematiky

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je věnován využití Matlabu ve výuce matematiky. Učitelé se při řešení jednoduchých úloh seznámí se základy jednoho z nejpoužívanějších počítačových matematických jazyků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.01.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

M 239 Pohádka o Zbohatlíkově aneb jak porozumět statistickým datům?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz bude zaměřen na porozumění datům, statistickým údajům, se kterými přicházíme do styku při běžné životě ať už v médiích (noviny, rozhlas, televize), tak i při vlastní zkušenosti hospodaření v rodině, rozhodování za neurčitosti, odhadování nákladů apod. Při výkladu budou použity příklady ze všedního života a z médií. Kurz by měl pomoci k lepší orientaci a odstranit některé nesprávné představy o statistice jako takové.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.01.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

M 240 Iterační princip jako základ výpočtů v matematice

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Základem většiny metod používaných k řešení matematických problémů je iterační princip. V rámci semináře budou prezentovány některé metody pro nalezení řešení nelineární rovnice a probrány podmínky jejich fungování. Získané znalosti využijeme při popisu jednoduchých populačních modelů, které vedou na tzv. deterministický chaos. Následně se budeme věnovat některým způsobům generování fraktálů a zamyslíme se nad významem pojmů limita a nekonečno.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.11.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace