Kurzy

ZŠ 97 Hola, hola, škola volá (didaktické hry pro předškoláky a malé školáky)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vychází z pedagogického přesvědčení o účinnosti a přínosnosti uplatňování aktivit s herním podtextem v podmínkách předškolního, ale také školního vzdělávání (hry spontánní a didaktické). Poukazuje na jejich široké možnosti při vytváření a usměrňování předmatematických a matematických představ, a to v kontextu s dalšími prvky rozumové výchovy (nejen). Prezentované náměty respektují věkové zvláštnosti dětí, individuální přístup. Tím, že vycházejí ze známých reálií (pohádky, říkanky, tradice, příroda aj.), nevyžadují složitou motivaci, povzbuzují k aktivnímu zapojení samy o sobě. 

Součástí semináře je audioukázka části hodiny matematiky v 1.ročníku ZŠ. Dostupnost a snažší uchopitelnost prezentovaných námětů usnadňují poskytnuté didaktické materiály. Jedná se o soubor pracovních listů a knihu, z jejíhož obsahu seminář částečně vychází. Tato kniha je zahrnuta v ceně kurzu a účastníkům bude ponechána. Informace o knize zasíláme níže:

Krejčová, E. Hola, hola, škola volá! 1.vyd. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, a.s., 2017.
K jednotlivým hrám knihy jsou vyhotoveny originální přílohy, které lze využít jako didaktickou pomůcku k realizaci příslušných činností. Tato skutečnost je významným přínosem pro usnadnění a zefektiv nění práce učitele, ale i pro podnětnou motivaci samotných účastníků.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 28.1.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 820 Kč

 objednat

HV 51 Hudební hry a techniky jako součást komplexního rozvoje dítěte

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací seminář nabídne hry a techniky s hudbou, které podporují komplexní vývoj dítěte. Seminář aktuálně zodpovídá otázky týkající se hudební kreativity, instrumentality a toho, jakým způsobem přilákat děti k hudbě a zároveň jejich dovednosti rozvíjet a podporovat. Budeme se zabývat rozvojem hudebních a rytmických dovedností (práce s hudebním nástrojem, hlasem), motivací ke kreativitě a spontánní hudební radosti. To vše s respektem adekvátního hudebního vývoje. Seminář obsahuje teoretické ukotvení a především praktickou/prožitkovou část. Účastníci se seznámí s oblastí muzikofiletiky, získají soubor her a technik (hudba a rytmus, říkadla, hudebně pohybové hry a písně, techniky aktivizační i relaxační).

Jednotlivé hry je možné modifikovat na základě specifického cíle, co u dítěte rozvinout a podpořit. Proto je seminář vhodný jak pro učitele mateřských škol, prvního stupně základních škol i speciální pedagogy. Seminář doporučujeme také učitelům středních pedagogických škol zabývajících se hudební metodikou.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 102 Angličtina od začátku – JAK začít?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

 

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu- 25 min

Jak začít - simulace první hodiny  -  90 min

Rozvíjení zvoleného tématu - 45 min

Práce se slovní zásobou - 45 min

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?   - 45 min

Závěr, shrnutí, čas na dotazy - 20 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 5.5.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace