Kurzy

ZŠ 143 Bádáme a experimentujeme v mateřské škole a na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Mateřská škola
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci semináře se seznámí s badatelskými a experimentálními činnostmi, které lze bezpečně aplikovat v mateřské škole. Účastníci si sami vyzkouší nejrůznější aplikace a osvojí s znalosti a dovednosti z této environmentální oblasti tak, aby byli schopní tyto činnosti zprostředkovat dětem předškolního věku a aplikovat je do vzdělávací nabídky a výuky. Naučí se zde také kooperačním činnostem, které jsou potřeba pro dosažení cíle, tedy správné aplikaci experimentu.

 

Program setkání:

Představení obsahu semináře (0,5h)

Bezpečnost práce při aplikaci činností (0,5h)

Praktická cvičení a experimentální činnosti (6,5h)

Diskuse, dotazy (0,5h) 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.6.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 668 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Pedagog a hlas

Hlas, zvuk a tóny nás provází v každodenním životě. V profesním životě se svými kolegy, nadřízenými, se studenty i žáky. Hlas neodmyslitelně přiřazujeme
k hlavnímu profesnímu nástroji každého pedagoga. Absence výuky hlasové výchovy na pedagogických školách přivádí učitele na kurzy hlasové techniky.

Při tvorbě a vzniku hlasového projevu hraje roli dýchací systém, svaly od čela až k podbřišku. Artikulační orgány /jazyk, rty, měkké patro, zuby, dolní čelist. Hlasivky, rezonanční dutiny. Celé naše tělo je „hrací skříňka“. Pravý a správně znějící hlas vzniká v celém těle. Není to jen práce hlasivek. Hlasivky si pedagog
a hlasový profesionál musí šetřit. Velice důležitý je dech, svalové uvolnění
a důležitou roli hrají rezonanční dutiny.

Seminář určený pro všechny pedagogy. Hlas je pracovním nástrojem každého učitele.

Dechová, hlasová technika, hygiena hlasu. Dynamika projevu a artikulace. Prostor a hlasový projev. Pedagog jako mluvní vzor.

Praktická cvičení a individuální přístup ke všem účastníkům semináře.

 

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

 

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonantzvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

 

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

 

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

 

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

 

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.03.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 58 Umělá inteligence kolem nás

Lektor/ka kurzu
Ing. Martin Čejka
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V úvodní části lektor sdělí příběh, který provázel často těžko uchopitelný obor umělé inteligence. Následně posluchače seznámí se současným stavem, produkty a možnostmi, přičemž naskytne několik příležitostí pro praktické vytvoření / konfiguraci produktů. Praktické vsuvky jsou vymyšleny za účelem zlepšení znalostí tohoto technologického oboru, využití pro kvalitnější, efektivnější a méně časově náročnou pedagogickou činnost a v neposlední řadě pro používání v řešení rutinných problémů.

  • Úvod do umělé inteligence (analogie s biologií, filozofie, historie) [45m]
  • Současná situace (přehledné podání současného využití umělé inteligence) [45m]
  • Praktická část (vyzkoušení několika AI produktů) [90m]
  • Využití umělé inteligence pro pedagogy a jejich studenty [45m]
  • Budoucnost umělé inteligence a závěrečná diskuze [45m]

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.03.2025, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

PP 650 Syndrom vyhoření u pedagogů, aneb jak nevyhořet

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Vorlíčková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář je zaměřen na učitele a pomáhající profese, kterým nejvíce hrozí syndrom vyhoření. Úvod budeme věnovat teorii (příznaky, fáze, diagnostika). Většinu času budeme věnovat kazuistikám, na kterých si ukážeme, jak k syndromu vyhoření dochází, ale především jak ho léčit a jak mu zamezit. Čekají Vás základy psychohygieny a praktické ukázky z praxe. 

  1. Úvod do problematiky syndromu vyhoření, definice základních pojmů 1 hodina
  2. Fáze syndromu vyhoření (jak vzniká) 1 hodina
  3. Příčiny ztráty profesionálního zájmu 1 hodina
  4. Možnosti pomoci a řešení (jakým způsobem bojovat proti syndromu vyhoření) 2 hodiny
  5. Kazuistiky 1 hodina
  6. Praktická cvičení 1 hodina
  7. Shrnutí, závěr, diskuse 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 18.03.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 685 Diagnostika třídních kolektivů (mapování třídního klimatu a sociometrie).

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence,
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jak už sám název napovídá, seminář se zabývá lepším poznáním a zkoumáním konkrétního třídního kolektivu, který je každý ve svém složení jedinců, jejich sociálních rolích, vzájemných vztazích, atmosféře, vlastnostech a schopnostech (např. ochota si navzájem pomoci) neopakovatelný a originální. Mnoho důležitých fenoménů lze však ve většině kolektivů více či méně posuzovat resp. měřit.  

Seminář se dělí na dvě základní části.

MAPOVÁNÍ TŘÍDNÍHO KLIMATU, při jehož použití nefigurují konkrétní jména žáků (ani konkrétní vztahy mezi nimi), ale obecné vlastnosti nebo schopnosti celého kolektivu např.: míra spokojenosti žáků ve třídě nebo pocitová dovednost řešit problémy. Pomocí mapování třídního klimatu tedy můžeme lépe zjistit aktuální či dlouhodobější situaci ve třídě ohledně jejich aktuální nálady, celkové atmosféry, jejich pocitové míry bezpečnosti, empatie, blízkosti, důvěry, soudržnosti, spolupráce, komunikace, ale také soutěživosti, strachu, agrese a dalších měřitelných fenoménů ve třídě.

Pomocí SOCIOMETRIE zjišťujeme specifické vlastnosti (např.: oblíbenost nebo vliv) u konkrétních žáků ve třídě (pracujeme tedy s jejich jmény) či jejich sociální role a vzájemné vztahy, což už je o mnoho složitější z hlediska nutnosti souhlasů zákonných zástupců, celkové obtížnosti odborných metod či adekvátní práce s výsledky. Po proškolení je však většina pedagogů schopna základní sociometrické nástroje použít.

Seznámíme se s některými konkrétními metodami (na nichž není potřeba certifikát z odborného školení) mapování třídního klimatu i sociometrických nástrojů, kterými účastníky na základě své praxe provedu a poučím od začátku až do konce – rozdělení jednotlivých metod podle určitých věkových skupin žáků, jejich administraci, vyhodnocení, práci s výsledky, adekvátní možnosti sdělení výsledků zákonným zástupcům či pedagogům a jejich možnému využití při další práci se třídou.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

  • Cíle (výhody) primárně preventivní práce s třídními kolektivy a adekvátní zakázka k diagnostice (proč a v jakých případech vlastně diagnostikovat třídní kolektiv?) 0,5 hod
  • Podmínky realizace diagnostické práce se třídou. 0,5 hod
  • Čas – doba vhodná na diagnostiku (v rámci roku, týdne, dne a celkovém procesu práce se třídou) a délka jednotlivých metod.
  • Prostor – vhodné místo, úprava místa konání, potřebné vybavení a pomůcky.
  • Personální obsazení (kdo by se měl na této práci podílet a proč).
  • Struktura diagnostické práce se skupinou (jednotlivé fáze a jejich pořadí). 0,5 hod
  • Pravidla: 0,5 hod
  • přístupu v chování k žákům/studentům i pedagogům – seznámení s tím, které strategie v komunikaci a chování při diagnostice tříd kdy a kde použít)
  • chování žáků a studentů při a po skupinové diagnostice (práce s citlivými daty).
  • Názorné praktické ukázky konkrétních metod mapování třídního klimatu od začátku do konce (věkové rozdělení, administrace, vyhodnocení, práce s výsledky, možnosti následné práce se třídou). Např.: Nedokončené věty; Naše třída; Pocity ve třídě; 3 věty aj. 2 hod
  • Názorné praktické ukázky konkrétních sociometrických metod od začátku do konce. Např.: Medvídci či duchové na stromě; Sluníčko s obláčky; Pyramida; Pustý ostrov; Plavba lodí aj. 2 hod
  • Práce s výsledky diagnostiky třídních kolektivů, možnosti následné práce se třídou na základě zjištěných výsledků. 1 hod
  • Prevence a řešení možných potíží při diagnostice tříd se žáky s a studenty (pravdivost výsledků, nechuť nebo strach žáků poskytovat informace o třídě, rizika následného procesu s výsledky diagnostiky aj.)  0,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.03.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 688 Zvyšování odolnosti a práce se stresem (mindfulness)

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co vás čeká?

1. Přínos základních emocí - formou workshopu si představíme základní emoce a jejich přínos pro náš život. Přidáme poznatky českých a zahraničních psychologů a psychoterapeutů.
2. Zpracování emocí a jejich regulace:
- Vyzkoušíme si různé dechové techniky, práce se smysly, meditace všímavosti. Cílem je zažít a odnést si funkční nástroje do svého života.
- Technika focusing - proces, ve kterém klient zaměřuje pozornost na určitý druh svého tělesného uvědomění.

Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.

  • Icebreak
  • Tréning se smysly
  • Práce s dechem a pozorností
  • Všímavý oběd, všímavá procházka
  • Bodyscan a práce s tělem
  • Psychohygiena

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.04.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 385 Angličtina od začátku – JAK začít?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu

Jak začít - simulace první hodiny 

Rozvíjení zvoleného tématu 

Práce se slovní zásobou 

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?   

Závěr, shrnutí, čas na dotazy 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.5.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 689 Vztahy, konflikty a spolupráce

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Workshop je zaměřen na pochopení významu týmové práce, na trénink a rozvoj základních komunikačních dovedností. Důležité je uvědomění a pochopení vlastního komunikačního stylu a způsobu komunikace ostatních. Cílem je budování hlubších vztahů.

  • Icebreaking
  • Budování týmů a spolupráce ve skupině
  • Osobnostní typologie DISC
  • Verbální a neverbální komunikace
  • Aktivně konstruktivní reakce
  • Asertivita
  • Konflikty a jejich řešení s lehkostí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.05.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 707 Agresivita ve třídě – Prevence, minimalizace a řešení krizových situací

Lektor/ka kurzu
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Agresivita ve školním prostředí je závažným problémem, který může negativně ovlivnit klima třídy, vztahy mezi žáky i samotný vzdělávací proces. Tento kurz se zaměřuje na porozumění příčinám agresivního chování, efektivní strategie prevence a metody, jak minimalizovat projevy agrese ve třídě. Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály, využívat osvědčené pedagogické přístupy k udržení pozitivního klimatu a získají praktické dovednosti pro zvládání krizových situací. Kurz zahrnuje interaktivní prvky, modelové situace a konkrétní doporučení pro učitele a pedagogické pracovníky.

Obsah kurzu:
✔ Příčiny agresivního chování a jeho projevy
✔ Preventivní opatření k minimalizaci agresivity ve třídě
✔ Efektivní strategie řízení třídy a budování pozitivního klimatu
✔ Jak reagovat na agresi – deeskalační techniky a krizová intervence
✔ Práce s emocemi – učitel i žáci
✔ Komunikace s rodiči a školním poradenským pracovištěm

Kurz je určen pro všechny pedagogické pracovníky, kteří chtějí získat užitečné nástroje pro práci s agresivitou ve třídě a přispět k bezpečnému a respektujícímu prostředí ve škole.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 02.06.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 666 Klíč k vyjednávání aneb jak se jednoduše posunout v komunikaci s druhými a zlepšit si tím vztahy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, různých dohod, smluv, spolupráce, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich vztazích, nejen partnerských. Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení.

Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému vyjednávání v každodenním životě. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat aplikovat na naše osobní nastavení mysli a popřípadě si posunout své vlastní hranice, které nám někdy v jednání brání posunout se dál ke stanovenému cíli dosáhnout svého cíle nebo konsensu v jednání.  Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat.

Úvod a představení. Technické a organizační informace – 0,5 hod

Komunikační návyky a bariéry. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod  Poznámka: videocall umožňuje práci ve skupinách – rozdělení do nich, proto tohoto nástroje využívám. Ze cvičení ve skupině návrat zpět do velké skupiny a následuje společná diskuze a reflexe)

  • Teoretické vymezení komunikace. Jak vzniká, význam symbolů.
  • Vzorce jednání
  • Práce ve skupinách. Diskuze
  •  (následuje přestávka 20 min)
  • Jak zvládnout negativní emoce při vyjednávání
  • Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe

Konfliktní a složité situace.  (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod)

  • Technika jak se naučit aktivně naslouchat a díky tomu druhého pochopit
  • Technika, jak naopak druhé straně vysvětlit svůj názor tak, aby mu porozuměla
  • Práce ve skupinách. Diskuze
  •  (následuje přestávka 20 min)
  • Technika, jak říkat nepříjemné věci
  • Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe.

Tipy, jak posunout komunikaci dál (Metoda: prezentace + sdílení s účastníky. 0,75 hod + 0,25 přestávka.)

Shrnutí získaných znalostí a dovedností a sdílení zkušeností s účastníky

(Metoda: diskuze, cvičení ve skupinách, reflexe – 1 hod)

Závěrečná zpětná vazba (metoda: zpětná vazba účastníků – 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.6.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 142 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního a mladšího školního věku (venku)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Základní škola I
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.6.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace