Tento praktický seminář účastníkům představí desítky výukových aktivit, které nevyžadují náročnou přípravu předem a jsou využitelné pro procvičení různých gramatických témat anglického jazyka. Aktivity se opírají zejména o CLT (communicative language teaching), což znamená, že žák/student během procvičování látky hlavně komunikuje a zároveň používá cílové gramatické struktury. Imitováním lekce obecné angličtiny si účastníci aktivity vyzkouší v praxi. Účastnící pracují ve dvojicích či menších skupinách v závislosti na aktivitě. Účastníci jsou motivováni k vymýšlení vlastních aplikací jednotlivých aktivit. Aktivity jsou doplněny tipy a nápady například na zadávání instrukcí a techniky opravování chyb.
První část semináře se zaměří na deset aktivit, které lze obecně využít pro různé gramatické jevy. Každá aktivita bude aplikována na víc témat.
V druhé části semináře lektor prezentuje hry a aktivity, které jsou navázány na konkrétní gramatická témata (přítomné a minulé časy, vyjádření budoucnosti, podmínkové věty, trpný rod, nepřímá řeč, modální slovesa apod.).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Na semináři se podíváme do historie prostřednictvím příspěvků žen z anglicky mluvících národů. Po mnoho let historii většinou vyprávěli muži o jiných mužích. Mnoho vědkyň, pedagogů, umělců a politiků bylo přehlíženo. Tento seminář poukáže a upozorní na to, co ženy udělaly, aby nás posunuly do moderního světa.
Hodiny 1-2 (90min) Američanky a začátek nového národa: Indiánská kultura (Pocahontas), Válka za nezávislost (Abigail Adams), Pohyb na západ (Laura Ingalls Wilder)
Hodina 3–4 (90 min) Občanská válka do roku 2020: Občanská válka (Harriet Tubman), začátek 20. století (Amelia Earheart), 2. světová válka a ženy, které sloužily v ozbrojených silách, vůdci Hnutí za občanská práva (Rosa Parks), Ženy v IT, moderní političky
Hodina 5-6 (90 minut) Umění, kultura a svátky: Američanky, které nám daly obrazy, knihy, hudbu a vzpomínky (Geogia O'keefe, Louisa Mae Alcott, Taylor Swift, Moina Michael)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy):
Factile
LearningApps
LingoClip
nástroje umělé inteligence - jazykový model a generátory obrázků
ObjectViewer
Padlet
Plickers
Quizizz
Quizlet
StoryBoard
Wordwall
Seminář je rozdělen do bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval. Na konci semináře všichni účastníci zanesou odkazy na právě vytvořené aktivity do sdílené tabulky, aby z ní mohli čerpat později v praxi.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
My jako učitelé známe a používáme anglickou gramatiku, ale může být těžké vysvětlit detaily našim studentům. Na tomto semináři se důkladně podíváme na relevantní a problematické gramatické struktury anglického jazyka. Probereme, jak můžeme tuto gramatiku lépe vysvětlit pomocí: pracovních listů, učebnic, prezentací indukční a deduktivní gramatiky, her a komunikačních postupů.
-Opakování gramatiky (90 min)
-Indukční a deduktivní strategie prezentace gramatiky (90 minut)
-Teorie gramatiky v EFL třídě (90 min)
-Použití gramatických her (90 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento praktický seminář účastníkům představí desítky výukových aktivit, které nevyžadují náročnou přípravu předem a jsou využitelné pro procvičení různých gramatických témat anglického jazyka. Aktivity se opírají zejména o CLT (communicative language teaching), což znamená, že žák/student během procvičování látky hlavně komunikuje a zároveň používá cílové gramatické struktury. Imitováním si účastníci aktivity vyzkouší v praxi. Účastnící pracují ve dvojicích či menších skupinách v závislosti na aktivitě. Účastníci jsou motivováni k vymýšlení vlastních aplikací jednotlivých aktivit.
První část semináře se zaměří na deset aktivit, které lze obecně využít pro různé gramatické jevy. Každá aktivita bude aplikována na víc témat.
V druhé části semináře lektor prezentuje hry a aktivity, které jsou navázány na konkrétní gramatická témata (přítomné a minulé časy, vyjádření budoucnosti, podmínkové věty, trpný rod, nepřímá řeč, modální slovesa apod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější konverzační aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů. Seminář představí praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější konverzační aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.
Quizlet ,Quotes, Random question generator, Running game, Scattergories
Scrambled letters, Scavenger hunt, Sentence construction,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto workshopu se zaměříme na to, jak pomáhat našim studentům zlepšit jejich produktivní lingvistické schopnosti a zároveň je umět citlivě a efektivně opravovat. Podíváme se na psychologické a pedagogické aspekty opravování chyb a jak toto zanést do našich kontextů. Budeme pracovat s množstvím příkladů ze života, které potom budeme moci přímo přenést do naší výuky.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři se zaměříme na aktivity a hry včetně “icebreakers, fillers a warmers”, které vyžadují naprosto minimální čas na přípravu a dokáží zapojit studenty nejrůznější úrovně pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) žáků prvního i druhého stupně ZŠ. Představíme si přístup “DOGME” ve výuce a jak ukážeme si, jak taková typická “DOGME” lekce vypadá a jak se dá využít. Seminář se zaměří na praktické aktivity, které mohou pedagogové využít k většímu zapojení studentů do výuky. V průběhu semináře si učitelé sami vyzkouší účastnit se nejrůznějších her a aktivit (fillers, warmers, icebreakers,..), které se zaměřují na různé jazykové dovednosti (gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, čtení, psaní). Představíme si také množství zajímavých zdrojů, které mohou být při zapojování těchto aktivit užitečné.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Zaměříme se na několik základních skupin, hry pohybové, s pohybem, tleskací, pohybově komunikační a prstové hříčky.
Ukážeme si jejich charakteristiku, možnosti jejich využití a jejich přínos.
Učitelé se naučí, jak využít tyto atraktivní hry pro rozvoj kvalitní výslovnosti, přiměřené gramatiky, rozšíření slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, ale také soustředění, paměť a smysl pro pravidla a fair play.
Přehled témat výuky a časová dotace:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější psací aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů středních škol a VOŠ .Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější písemné aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.