Kurzy

AJ 230 Language activities for teenagers

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na praktické aktivity rozvíjející jazykové dovednosti žáků 2. stupně ZŠ a středních škol. Účastníci budou mít možnost se seznámit a v praxi si vyzkoušet aktivity zaměřené na mluvení, poslech, čtení a psaní, jejichž cílem je kromě rozvoje jazyka i překlenutí specifických problémů a motivačních bariér této věkové skupiny.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.09.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 232 Warm-ups and icebreakers!

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na sérii úvodních zahřívacích pětiminutovek. Seminář nabízí přehled motivačních činností,které lze zařadit do jazykového vyučování a tím lépe dosáhnout stanovených výukových cílů -  uplatnění osvojené slovní zásoby a správně osvojených gramatických znalosti. Prezentované aktivity zahrnují jednoduché hry určené k procvičování slovní zásoby. Mají děti motivovat a sloužit k zopakování jak nové, tak i starší slovní zásoby. Jejich úkolem je, jak už název říká, upoutat děti, vzbudit jejich zájem a zapojit je do výuky. Praktickou aplikací umožní účastníkům vlastní prožití prezentovaných aktivit.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 02.09.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 242 Angličtina pro ty, které učení nebaví

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika:

Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.

Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní. Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů, ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo. Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

    Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům.
    Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše
     vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.

 

Přehled témat výuky:

1. Warm-up activities – činnosti zaměřené na aktivizaci a navození atmosféry

2. Communicative activities – samostatný slovní projev žáků

3. Using videos – jak využít populárních spotů z YouTube k efektivní výuce

4. Songs are not only gap filling – využití písniček ke vzbuzení zájmu o jazyk i

5. Grammar based activities – procvičení gramatických jevů

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 5.11.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

AJ 244 Chyťte pádícího geparda aneb jak připravit studenty na celoživotní rozvoj jazykové kompetence

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. Úvod – schopnost celoživotního učení se jazyku jako dovednost, kterou je třeba rozvinout v době středoškolského studia: 0.5 vyučovací hodiny (VH)

2. Přehled modelů obecných učebních stylů i modelů zaměřených na učení se jazykům, doporučení pro vhodný výběr modelu: 1 VH

3. Ukázky prostředků pro rozvoj dovednosti celoživotního učení se jazyku: neelektronické (např. slovníky a jejich správné využití, technika kopírování slovního projevu,…) či elektronické (např. technika neúplné slovní zásoby, kritické hodnocení studijních materiálů a informací v nich obsažených) prostředky, praktické zkušenosti z výuky: 1.5 VH

4. Tvorba výukových materiálů zaměřených na celoživotní rozvoj jazykových schopností  - workshop s využitím materiálů vybraných školitelem 1.5 VH

5. Příprava studentů na vysokoškolské kurzy angličtiny – specifika výuky jazyků na vysoké škole, úvod k výuce odborné angličtiny: 1.0 VH

6. Příprava studentů na vysokoškolské kurzy jazyků – workshop zaměřený na přípravu materiálů a techniky celoživotního rozvoje jazykových schopností, zejména výuka studentů posledních ročníků SŠ: 2.0 VH

7. Kontrolní test 0.5 VH

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.09.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 247 Presenting New Vocabulary

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Aktivity, které se soustředí na prezentaci nové slovní zásoby, analýza činnosti podle jejího cíle – aspekt významu, kolokace, aktivní vs. receptivní slovní zásoba, návrhy různých činností pro prezentaci nové slovní zásoby, audiovizuální pomůcky, textové pomůcky, světová znalost, zpětná vazba na návrhy účastníků, diskuze. Seminář bude veden v angličtině

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.09.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 248 Competitions and Games in English Lessons

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

a) teoretická část – Motivační a didaktický přínos soutěží a her, Typologie, Vhodné soutěže a hry pro výuku jednotlivých jazykových dovedností

b) praktická část – Praktické ukázky her konverzačních, pohybových, obrázkových a průmyslově vyráběných stolních jazykových her (specializované i víceúčelové)

 

- Short presentation from the teacher

- Phrasel verbs use and application

- Common expressions

- Modern English terms

- Common mistakes made by Czech

 speakers   

- Roll playing competition

- Advanced tongue twister competition

- Chain reaction story telling

- Advanced run to the board-spelling

 And vocabulary competition

- Truth or lie

- Advanced categories

- Advanced who am I

- Music fill in sheets/with videos

- Teens react

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 18.9.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 251 English Vocabulary– Jak si poradit se slovní zásobou v angličtině?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika:

Široká škála materiálů napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a recyklovat okruhy slovní zásoby, potřebné izolované výrazy, vysvětlíme si důležitost tzv.“chunks“ a učení v souvislostech. Naučíme se pracovat s „nezapamatovatelným slovíčkem“ i způsob, jak efektivně zvládnout velké množství slovní zásoby za relativně krátkou dobu.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. How to present new vocabulary (90min)
    Příklady prezentace, analýzy i syntézy, přístup „bottom up“, jak se vyhnout překladu (Definitions games)
  2. Practising vocabulary (90min)
    Hry, které dětem pomáhají si procvičit naučené výrazy a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích (running dictation, live bingo, running games, magic circles, anagrams, crosswords, wordsearches, Snap! etc.)
  3. Vocabulary props (90min)

Seznámíme se s efektivními pomůckami, které žákům pomáhají pochopit a procvičit si slovní zásobu (listening dominoes, bingo, double bingo, happy family, concentration game, Fat Man, word fan, mind maps, Venn diagrams etc.).

  1. Dictionary work  (45min)
    Zaměříme se na problematiku slovníčků, naučíme se triky, jak pracovat se slovníky tak, aby to podporovalo nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Fly Swat game!, Ring me up, Zlatá padesátka, hry s kartami)
  2. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků (45min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.12.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 259 Angličtina: Strategie pro práci s dyslektiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V úvodu si shrneme poznatky o tom, jak se specifické poruchy učení projevují ve vyučovacím procesu a čím bychom mohli eliminovat nežádoucí dopady (organizace a management třídy). Nastíníme aktivity, vedoucí ke kvalitnějšímu a efektivnějšímu čtení s porozuměním, probereme si techniky správného psaní s autonomní kontrolou, prodiskutujeme kritéria hodnocení žáků se SPU. Ukážeme si fungující techniky, jak zaměřit pozornost dyslektiků k soustředěné práci a jak ji udržet ji po určitou dobu (manipulační hry, mnemotechnické pomůcky, pohybové aktivity, poslechové hry, kartičky, slovní hříčky). Součástí kurzu bude i diskuzní platforma, kde si účastníci budou moci vyměnit poznatky ze své vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 17.12.2020, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 263 The Use of Pop-music in English Lessons

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Praktický seminář zaměřený na seznámení s metodikou využití hudby ve výuce cizích jazyků obecně, s důrazem na využití textů populární a rockové hudby ( z období od 50. let 20. století až do současnosti) ve výuce angličtiny.

  • teoreticko-metodická část (využití hudby v jazykové výuce obecně – včetně hudby instrumentální – relaxace, soustředění, vytvoření atmosféry, téma ke konverzaci, hry, reálie atd.)
  • představení série   Easy English With Beautiful Music
  • ukázky poslechových, konverzačních, gramatických a lexikálních aktivit na základě písňových textů různé obtížnosti
  • přímá práce s písňovými texty různé obtížnosti

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 27.11.2020, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

AJ 264 I know English, but I never speak it

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Náměty, jak rozvíjet komunikativní i poslechové dovednosti – formulace účelu, specifikace úlohy, dodání důvěry. Ukázky činností se studenty. Přizpůsobení materiálu pro úroveň studentů. Zpětná vazba na návrhy účastníků semináře. Vymezení role poslechu s porozuměním jako receptivní řečové dovednosti v procesu rozvoje komunikativní kompetence žáků. Zdůraznění aspektu autentičnosti jazyka při formování řečové dovednosti. Prezentace řady aktivit, které podporují pozorovací a paměťové dovednosti, napomáhají k trénování koncentrace, trpělivosti. Rozvoj komunikační a sociálních dovedností. Seminář nabízí přehled motivačních činností,které lze zařadit do jazykového vyučování a tím lépe dosáhnout stanovených výukových cílů -  uplatnění osvojené slovní zásoby a správně osvojených gramatických znalosti. Prezentované aktivity zahrnují jednoduché hry určené k procvičování slovní zásoby

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.12.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 265 Activities which never or hardly ever fail to entertain

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář zaměřený na implementaci ICT a internetu do výuky anglického jazyka, metodické postupy, tvorba výukových materiálů, bibliografické rešerše, výukové objekty pro interaktivní tabuli ad. Seznámení s internetovými odkazy a výběr užitečných a převážně bezplatných nabídek, které se týkají reálií, her, didaktických pomůcek a bezpečnosti dětí, a mohou být základem pro internetové rešerše.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 12.02.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 266 Grammar No dread No drill

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vedený formou workshopu. Prezentace komunikativních aktivit na základě nejčastějších gramatických jevů v učebnicích pro začátečníky až pokročilé. (systém časů, tvorba otázek a záporu, modální slovesa, stupňování příd. jm. apod.) Zapojení produktivních řečových dovedností (především mluvení a psaní). Začlenění aktivity v rámci hodiny. Přizpůsobení aktivit pokročilosti studentů a probíranému tématu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.02.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 267 Ready, steady, speak!

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zaměří na prezentaci aktivit přispívajících k osvojování, procvičování a konsolidaci dovednosti mluvení.

 

Konverzační dovednost patří spolu s poslechem k nejdůležitějším jazykovým dovednostem. V současnosti se úloha mluvení a komunikačního tréninku neustále zvyšuje, stejně jako se zvyšuje úloha i úroveň ústní části při maturitních a jiných státních zkouškách. V prakticky zaměřeném semináři se účastníci soustředí na způsoby rozvoje a nácviku komunikativních dovedností, vyzkouší si různé aktivity, na jejichž základě se dá mluvení nacvičovat, jednak v souvislosti s dalšími jazykovými dovednostmi a jednak na základě autentického textu, obrázku, situačních scének a dalších konverzačních impulzů.

 

Náměty, jak rozvíjet komunikativní i poslechové dovednosti – formulace účelu, specifikace úlohy, dodání důvěry. Ukázky činností se studenty. Přizpůsobení materiálu pro úroveň studentů. Zpětná vazba na návrhy účastníků semináře. Vymezení role poslechu s porozuměním jako receptivní řečové dovednosti v procesu rozvoje komunikativní kompetence žáků. Zdůraznění aspektu autentičnosti jazyka při formování řečové dovednosti.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.01.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 250 Kč

 objednat

AJ 268 Basics of English Phonetics - Sound English not "Czenglish"

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí posluchačům základní aspekty fonetiky s přihlédnutím k britským standardům. Budou představeny konkrétní hlásky, jejich obměny v kontextu slabik a slov a srovnání s hláskami českými, tj. budou vytyčeny rozdíly, které obvykle český mluvčí nevnímá a užívá tak hlásky chybně vlivem mateřského jazyka. Následně budou v semináři popsány základy přízvuku a jeho vliv na změny významu slova, základní intonační vzorce britské angličtiny, které jsou typické a rozhodující pro výpovědní hodnotu dané komunikační jednotky. Seminář je koncipován tak, aby pro každý jev byla představena cvičení, která lze využít ve výuce: nejen pro praktický nácvik správné výslovnosti jednotlivých jevů (fyzickými cvičeními, obrázky, zvukovými labyrinty, básničkami, poslechovými cvičeními, užitím výslovnostních kontrastů, užitím fonetické abecedy, rytmizovanými texty), ale i pro pochopení významových rozdílů v případě chybné výslovnosti či intonace.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.11.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ZŠ 102 Angličtina od začátku – JAK začít?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

 

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu- 25 min

Jak začít - simulace první hodiny  -  90 min

Rozvíjení zvoleného tématu - 45 min

Práce se slovní zásobou - 45 min

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?   - 45 min

Závěr, shrnutí, čas na dotazy - 20 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 4.11.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

ZŠ 106 Angličtina od začátku – JAK dál?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V kurzu najdeme základní, postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka. Učitelé se seznámí se způsobem práce s jazykem na základě aktivit, které využívají k práci v jiných předmětech. Propojenost hraje klíčovou roli v jazykové práci. Bohatým využíváním neverbálních komunikačních prostředků lze dosáhnout efektivního osvojování. Seznámení s možnostmi využití reálií, obrázků, kartiček, hudebně-taneční a pohybové hry, didaktické hry. Ukážeme si, jak lze využít pohádek při osvojování jazyka.
Důležitou oblastí výuky je organizace prostoru a jazyk, kterým dáváme pokyny. Podíváme se, jaké nejčastější chyby se v této oblasti vyskytují a pokusíme se vytvořit sadu pokynů pro typické situace - zahájení činností, přechod mezi jednotlivými částmi, instrukce k aktivitám, hodnocení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.12.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 050 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace