Kurzy

AJ 308 The (Hi)story of English - Příběh angličtiny

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz provází netradiční formou historickým vývojem angličtiny. Na vybraných anglických slovech ukazuje různé aspekty toho, jak se angličtina vyvíjela a co ovlivňovalo a utvářelo její současnou podobu. Na konkrétních příkladech budou ukázány obecné aspekty a trendy ve vývoji angličtiny jako celku. Výklad bude postupovat chronologicky, tj. jednotlivá slova budou řazena chronologicky tak, jak se v jazyce postupně objevovala. Přestože se vychází zejména z lexikální roviny jazyka, kurz se bude okrajově zabývat také vývojem gramatické stavby angličtiny. Úvodní hodiny kurzu budou organizovány formou přednášky, v níž lektorka účastníky seznámí s danou problematikou, ostatní části budou koncipovány interaktivně, jako workshop.

  • Anglická slovní zásoba - úvod do problematiky (2 hodiny)
  • Vlivy jiných jazyků na anglickou slovní zásobu (1 hodina)
  • Prezentace vybraných slov z období staré angličtiny (450-1150) (1 hodina)
  • Prezentace vybraných slov z období střední angličtiny (1150-1500) (1 hodina)
  • Prezentace vybraných slov z období rané moderní angličtiny (1500-1700) (1 hodina)
  • Prezentace vybraných slov z období pozdně moderní angličtiny (1700-1900) (1 hodina)
  • Prezentace vybraných slov z období současné angličtiny (20. a 21. století), závěr semináře - shrnutí, diskuse, dotazy (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 06.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 316 Zábavná slovní zásoba aneb od slov k příběhům

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Jennings
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je určený učitelům anglického jazyka, kteří chtějí svoji výuku nějak oživit a nabídnout ve svých hodinách zajímavou a motivující výuku.

Kdo by nechtěl, aby jeho vyučování bylo živé, aby žáky bavilo a motivovalo k dalším, stále větším výkonům? Na slovní zásobu si děti zakládají slovníčky a doma se memorují slovíčka, ze kterých se bude v další hodině psát test. Tento způsob učení není sám o sobě moc zábavný a motivující. Zábavnou slovní zásobou s využitím pohybových aktivit, kartiček, deskových her a různých dalších zajímavých pomůcek můžeme žákům pomoci osvojit si slovní zásobu potřebnou ke komunikaci v angličtině a budovat u žáků pozitivní vztah ke studiu jazyků.

V seminářích se budeme zabývat aktivitami, kterými mohou učitelé oživit buď začátek, nebo konec vyučování, případně zábavným způsobem zpestřit výuku uprostřed hodiny.

Z použitých aktivit můžeme zmínit například: pen, festions, trimino, freebie, circles, jeopardy, grupping, market of words, keep talking, not me, gone fishing…

Zábavná slovní zásoba obsahuje učivo, které žáky baví a učení je vlastně příjemným vedlejším produktem.  Učitelé si sami prakticky vyzkoušejí, jak pozitivní vliv mohou mít hry na dynamiku a atmosféru ve třídě a jak mohou i slabší žáky motivovat k učení cizího jazyka.

Náměty k seminářům jsou čerpány z různých seminářů, které lektorka absolvovala a vedla v průběhu své několikaleté praxe. Vznikaly sdílením zkušeností učitelů, průzkumem internetu a úpravou rozličných jazykových cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 322 Aktivity a hry ve výuce anglických časů pro starší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 12- 19 let.

Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti.  Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

Osnova akce

  • Strukturovaný přehled vyučovaných mluvnických časů dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na časy
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na procvičování gramatiky ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Např.the verb to be, present simple for routine, present continuous, simple past regular and irregular, present perfect, going to, present perfect vs simple past.

 

  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 min)
    • Např.present simple, present continuous, simple past, past continuous,  present perfect vs simple past, going to, will, first and second conditional, past perfect,...

 

  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 min)
    • Např.  present simple vs present continuous, present perfect continuous, narrative tenses, future tenses, conditionals and future time clauses, …

 

  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Např.   present perfect simple vs present perfect continuous, narrative tenses, future perfect vs future perfect continuous, conditionals, future tenses,...

 

  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)
    • Např. mixed tenses, past tenses, present tenses, future tenses, conditionals and mixed conditionals, …

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.1.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 5
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace