Kurzy

AJ 220 Správná výslovnost v anglickém jazyce II. aneb „Pronunciation does matter!“

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

Tento seminář volně navazuje na podzimní kurz s názvem „Správná výslovnost a transkripce v anglickém jazyce do českých škol“, je tedy výhodou, pokud se ho zájemce o stávající seminář již zúčastnil. V opačném případě je dobré, aby měl účastník alespoň základní znalosti z oblasti anglické výslovnosti a fonémické transkripce.

V semináři se budou systematicky a detailně procvičovat problematické zvuky (fonémy) pro české rodilé mluvčí a vedle jejich nácviku se budeme věnovat také metodickým postupům, jak tyto fonémy co nejefektivněji představit žákům a studentům při výuce anglického jazyka. Účastníci dostanou užitečné tipy na zábavné hry a aktivity pro výuku výslovnosti a pracovat se bude také s internetem, který nabízí spoustu dalších možností k procvičení.

Oproti podzimnímu semináři bude také více času věnováno suprasegmentálním fonologickým jevům, a to slabým formám, vázání slov a intonaci. Všechny tyto jevy si účastníci budou moci procvičovat na základě vybraných aktivit ať již z moderních učebnic anglické výslovnosti nebo z internetu. Nebude chybět ani systematické procvičování fonémické transkripce, na které se většina z těchto jevů může názorně vysvětlit a následně snadněji pochopit.  

Cílem kurzu je zbavit se častých výslovnostních chyb, získat hlubší znalosti o plynulé a vázané mluvě (v angličtině označované termínem „connected speech“) a uvědomit si, že znalost pravidel ve výslovnosti nám pomůže nejen přirozeněji mluvit ale také lépe rozumět.

 

Přehled témat a časová dotace:

1. část (90 min)

- procvičování problematických anglických fonémů pro české rodilé mluvčí, konkrétně /ə, ɜː, æ, θ, ð, ŋ/ + aspirace /p, t, k/

- nácvik výslovnosti slov, která čeští rodilí mluvčí často vyslovují chybně

2. část (90 min)

- procvičování rozdílů mezi znělými a neznělými souhláskami v angličtině a jejich správná výslovnost na konci slov – /s/ x /z/, /t/ x /d/, /k/ x /g/, /p/ x /b/

3. část (90 min)

- procvičování suprasegmentálních fonologických jevů, konkrétně slabých forem u funkčních slov, vázání a intonace I.

4. část (90 min)

- procvičování suprasegmentálních fonologických jevů, konkrétně slabých forem u funkčních slov, vázání a intonace II.

- čtení z transkripce, přepis jednoduchého diktátu a psaných vět pomocí transkripce

 

Odpovídající fonémická transkripce a metodické tipy budou nedílnou součástí každé části kurzu.

další informace

Brno 25.11.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 221 Internet ve výuce angličtiny

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

1. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN

Seminář pro učitele angličtiny, kteří chtějí více používat internet ve své výuce či pro zadávání úkolů, a v neposlední řadě pro svůj osobní růst. Seznámení s webovými stránkami, které nabízejí množství materiálů pro výuku angličtiny. Tvorba vlastních interaktivních cvičení určených k opakování slovíček i gramatiky či reálií v programech Quizlet, Learning Apps, Edmodo.

Účastníci získají přístup k webové stránce vytvořené lektorkou s množstvím odkazů na programy a materiály vhodné pro výuku angličtiny. Dále se naučí vytvářet interaktivní cvičení tak, aby mohli oživit a obohatit svou výuku a mohli studentům zadávat domácí úkoly, které se samy vyhodnotí, tudíž šetří práci učitelů. Účastníci budou pracovat s programy, které mohou pomoci ve výuce angličtiny a v motivování studentů k samostudiu.

Představení webové stránky, vytvořené lektorkou, kde budou mít účastníci uloženy všechny odkazy i ukázky cvičení, online slovníky,  seznámení s užitečnými stránkami pro výuku angličtiny, programy pro vlastní tvorbu cvičení, seznámení se stránkami určenými pro vlastní práci učitele a sebevzdělávání. 

V praktické části se účastníci naučí vytvářet interaktivní cvičení k opakování slovní zásoby i gramatiky, ukážeme si též, jak upravovat pro vlastní potřeby cvičení vytvořená jinými učiteli, podíváme se na zdroje vhodné k aktivizaci a motivaci studentů, ale i určené pro vlastní práci a další sebevzdělávání učitelů, jako jsou speciální online slovníky a poslechové programy. 

Programy, s nimiž budeme pracovat:
Quizlet - program pro výuku a procvičování slovní zásoby. 
Learning Apps, program, v němž se dají vytvářet interaktivní cvičení pro procvičování gramatiky, slovní zásoby, poslechu, reálií, literatury, historie, atd.
Edmodo – online třída, v níž mohou učitelé vytvářet kvízy, které se samy vyhodnocují, dotazníky, mohou tam zadávat domácí úkoly, umísťovat do knihovničky odkazy a dokumenty pro studenty. 

další informace

Brno 16.10.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 222 Internet ve výuce angličtiny II.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

2. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN

Do tohoto semináře se mohou přihlásit i ti, kteří zatím neabsolvovali první díl, náplň semináře nijak nenavazuje na předchozí seminář. Jsou dobré alespoň základní dovednosti pro práci s počítačem.

Obsahem semináře bude práce s nástroji Google Disk, naučíme se vytvářet vlastní webovou stránku, podíváme se na sdílené prezentace a textové dokumenty a další možnosti Googlu. Dále si ukážeme další materiály pro opakování slovíček s využitím obrázků, vytváření online dotazníků,  různé způsoby prezentování učiva pomocí online prezentací, ukázka programů k vytváření online plakátů, atd. Účastníci též získají mnoho užitečných odkazů pro vlastní výuku.

Je vhodné, aby si účastníci dopředu vytvořili účet v Google.com

Stručný obsah: Nástroje Google Disk,  dotazníky  a kvizy Google, vytvoření vlastní webové stránky v Google, blogu v bloggeru, sdílené prezentace Google. Předvedení prezentace v Prezi a PowToon, ukázka práce s obrázky pro zpestření výuky i pro opakování slovíček, Padlet a Linoit pro sdílení názorů.

 

další informace

Brno 13.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 224 Anglická gramatika (efektivně a snadno)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8

VHODNÉ PRO UČITELE 1. - 7. ROČNÍKU

Široká škála materiálů napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a recyklovat používání nabytých znalostí. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Ti se tak učí používat gramatická pravidla, aniž by se „učili gramatiku“, používat kvalitní výslovnost a naučí se recyklovat slovní zásobu.

Tento kurz má variantu pro první stupeň a pro druhý stupeň. Struktura kurzu je shodná, liší se obsahem jednotlivých technik, použitých gramatických jevů a úrovní pracovního jazyka. Aktivity navíc pro druhý stupeň jsou označeny kurzívou

Přehled témat výuky a časová dotace:

  • How to present new grammar (90min) Příklady prezentace, analýzy i syntézy, přístup „bottom up“
  • Practising grammar structures (90min) Hry, které dětem pomáhají si procvičit naučené fráze a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích (running dictation, grammar bingo, running dominoes, magic circle, crazy dialogue, welcome to the jungle etc.)
  • Grammar props (90min) Seznámíme se s efektivními pomůckami, které dětem pomáhají pochopit a procvičit si jednotlivé gramatické jevy (turning wheels, folding strip, accordion minibook, grammar fan, crazy stairs etc.)
  • Moving grammar – how to keep, organize and remember new things (45min) Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování gramatických struktur vět a frází, které podporuje nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Puff!, Ring, ring! Irregular disco, liar etc)
  • Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků (45min) Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

další informace

Brno 29.11.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 225 Využívání písní ve výuce anglického jazyka

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8

Hudba, konkrétně písně v angličtině, nabízí široké spektrum možností k výuce a procvičování různých aspektů jazyka. Účastníci si vyzkouší možnosti, které nabízejí písně pro rozvoj řečových dovedností dle RVP (čtení a poslech s porozuměním, psaní a mluvení), jazykových prostředků (výslovnost, pravopis, slovní zásoba a gramatika) a reálií (kulturní a sociální odlišnosti apod.) a v diskusi navrhnou další možná využití pro svou praxi.

V semináři se bude pracovat s ukázkami současné populární tvorby s využitím reprodukované hudby (audio, video) a zejména vlastní interpretace v podání lektorů s kytarovým doprovodem. Prostřednictvím praktických ukázek a aktivit se účastníci seznámí se smysluplným a efektivním využitím tohoto mírně nekonvenčního didaktického prostředku, aniž by bylo nutné umět hrát na hudební nástroj či zpívat.

další informace

Brno 06.12.2019, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 228 Internet ve výuce angličtiny III. aneb co je nového v oblasti internetu

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7313/2019-3-257
Počet vyučovacích hodin
8

3. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN
Jde o metodický seminář s prvky teorie i praxe, prostor bude dán i diskusi učitelů o tom, jak dobře strukturovat hodinu s použitím výpočetní techniky.

Tento osmihodinový seminář bude rozdělen do čtyř dvouhodinových bloků. V prvním bloku bude pozornost věnována metodickým aspektům práce s výpočetní technikou ve škole, podíváme se na modely SAMR a TPACK a Bloomův model. Prostor bude věnován i diskusi učitelů o vlastní práci s technikou, o tom, jak a kdy do hodiny počítač účelně začleňovat.

Druhý blok se soustředí na přehled ukázek programů pro nácvik čtení a psaní, učitelé si vyzkouší práci s některými z nich. Podíváme se i na možnosti nácviku čtení s poslechem.

Třetí blok bude věnován programům pro procvičování poslechu a zároveň i mluvení, ukážeme si programy, které vedou ke studentské autonomii a snaze o zlepšování vlastní výslovnosti studentů.

Čtvrtý blok se zaměří na práci s programy, které mohou učitelé studentům doporučit pro upevňování gramatiky a slovní zásoby. Dále se podíváme na některé programy umožňující tvorbu jednoduché infografiky a vyzkoušíme si práci s jedním z nich. Ukážeme si i další programy pro tvorbu prezentací, aby tak učitel získal možnost variovat své prezentace ve škole. 

další informace

Brno 27.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 229 Angličtina pro ty, kteří se nechtějí učit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
6

URČENO PRO učitelé 2. stupně ZŠ, nižších ročníků na víceletých gymnáziích,

Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.

Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní.
Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů (například textů z učebnic nebo pracovních sešitů, videí z YouTube), ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo.
Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům. Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.

Přehled témat výuky (každé části je věnována 1 vyuč.hodina):

1. Listening based activity – činnosti zaměřené na řízený poslech a možnosti obměn

2. Speaking based activity – samostatný slovní projev žáků

3. Reading based activity – práce s textem a podpora čtecích návyků, porozumění textu

4. Writing based activity – procvičení psaní na základě vět, volný projev

5. Grammar based activity – vysvětlení gramatických pravidel s minimálním přispěním učitele na základě analýzy textu.

6. Vocabulary based activity – lexikálně pojatá hodina probudí zájem o práci se slovní zásobou.

další informace

Brno 22.10.2019, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

ČJ 217 Americká literatura 1945-2000

Lektor/ka kurzu
PhDr. Jiří Hanuš
Cílová skupina
učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Kurz probíhá v českém jazyce => je akreditovaný pod vyučovacím předmětem: český jazyk
V kurzu se posluchačům představí nejvýznamnější postavy americké prózy druhé poloviny 20. století. Například významná jižanská povídkářka Flannery O’Connorová, autor proslulé Lolity Vladimir Nabokov, význační židovští spisovatelé Saul Bellow a Philip Roth, „Mozart amerického románu“ John Updike, první Afroameričanka vyznamenaná Nobelovou cenou Toni Morrisonová, skvělá prozaistka Joyce Carol Oatesová, i u nás dobře známí romanopisci John Irving a Tom Robbins. U každého autora dostanou posluchači základní přehled o životě a díle a pak se podrobněji seznámí s jeho stěžejním dílem v českém překladu.

další informace

Brno 27.11.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace