Seminář navazuje na seminář Využití počítačů v matematice, ve kterém se účastníci naučili základům práce v programu Geogebra. Seminář má tyto základy rozšířit. Je určen i všem, kteří mají alespoň základní znalost programu Geogebra.
Obsah:
Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)
Konstrukční úlohy, práce s posuvníky, textem, postupem konstrukce a krokováním konstrukce (1,5h)
Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)
Změna nastavení, možnosti panelu nástrojů, nový nástroj (0,5h)
Funkce, základy skriptování, jazyka LateX (1,5h)
Možnosti druhé nákresny, vstupní pole (1h)
CAS (1h)
Tabulky a statistika (0,5h)
Řešení obtížnějších příkladů (1h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastníci semináře se prostřednictvím ukázkových příkladů naučí základům práce s programem Geogebra – 3D. Kurz je zaměřen na využití 3D nákresny programu a tudíž na geometrii v prostoru.
Obsah:
Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)
Jednoduché úlohy (zobrazení bodu, přímky, úsečky, kružnice, atd.) (3h)
Propojení 2D a 3D nákresny, možnosti druhé nákresny (1h)
Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)
Řešení obtížnějších příkladů, práce s textem, propojení s CAS (3h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Matematika je nesporně univerzálním jazykem a účinným nástrojem v řadě oborů lidské činnosti. I přes obvyklý odpor k tomuto předmětu ze strany žáků (bohužel často přenášený z rodinného prostředí) je mnoho cest, jak vzbudit v dnešních dětech a mládeži zájem o pochopení principů matematiky a možností jejích aplikací. Zatímco škola většinou staví při výuce na „co a jak“, což je určitě nezbytné, lze doplnit vhodným a citlivým způsobem i „proč a kde“. Seminář má poskytnout informaci o metodice tohoto přístupu na jedné straně a současně na druhé straně poskytnout zásobárnu příkladů, úloh, kvízů a dalších pomůcek pro oživení výuky matematiky nebo organizaci zájmových kroužků, kde se matematické vzdělání prohlubuje. Seminář je primárně určen pro učitele na základní škole, ale je k dispozici i jeho pokračování pro střední školství.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Matematika je nesporně univerzálním jazykem a účinným nástrojem v řadě oborů lidské činnosti. I přes obvyklý odpor k tomuto předmětu ze strany žáků (bohužel často přenášený z rodinného prostředí) je mnoho cest, jak vzbudit v dnešních dětech a mládeži zájem o pochopení principů matematiky a možností jejích aplikací. Zatímco škola většinou staví při výuce na „co a jak“, což je určitě nezbytné, lze doplnit vhodným a citlivým způsobem i „proč a kde“. Seminář má poskytnout informaci o metodice tohoto přístupu na jedné straně a současně na druhé straně poskytnout zásobárnu příkladů, úloh, kvízů a dalších pomůcek pro oživení výuky matematiky nebo organizaci zájmových kroužků, kde se matematické vzdělání prohlubuje. Seminář je primárně určen pro učitele na středním stupni vzdělávání, i když existuje i jeho verze pro ZŠ.
Jako pokračování základní verze semináře pro:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
O některých možnostech zvyšování kultury numerického počítání (nácvik numerace, pamětné osvojování početních operací) prostřednictvím didaktických her.
Hry specifické a nespecifické, individuální a skupinové, didaktické hry s podílem náhody.
Didaktické hry umožňující naplnění požadavku „v každé hodině si má učitel najít tzv. čas pro sebe“. Soutěže (nejen pro nejlepší počtáře). Ukázky k jednotlivým okruhům formou dílny (vlastní prožitek: motivace, pochopení pravidel, eventuálně diskuse. Číslo nás probudí, Prstová kalkulačka, Telefonní ústředna, Kolik desítek, Číselný trojúhelník, Domečky, Matematický detektiv, Početní hvězdice, Magické čtverce, Postav věž, Matematické loto speciál, Pokryj destičku, Jízdenky, Skládanky, Matematický poker aj. Účastníci obdrží publikaci s více než 130 podnětnými aktivitami do hodin matematiky a didaktický materiál v podobě pracovních listů a učebních pomůcek. Tyto metodické podklady slouží k zefektivnění výuky, ke zvyšování kultury numerického počítání (nejen), ale také k usnadnění práce učitele.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.