Kurzy

M 216 Geogebra 3D. (Využití počítačů v matematice III.)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci semináře se prostřednictvím ukázkových příkladů naučí základům práce s programem Geogebra – 3D. Kurz je zaměřen na využití 3D nákresny programu a tudíž na geometrii v prostoru.

Obsah:

Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)

Jednoduché úlohy (zobrazení bodu, přímky, úsečky, kružnice, atd.)  (3h)

Propojení 2D a 3D nákresny, možnosti druhé nákresny (1h)

Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)

Řešení obtížnějších příkladů, práce s textem, propojení s CAS (3h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.06.2021, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

M 257 MS Excel pro učitele středoškolské matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Výuka s použitím počítačů, samostatné příklady.

  • prostředí MS Excel, zajímavé tipy a triky (45 min)
  • výpočty a vzorce v MS Excel, mocniny a odmocniny, posloupnosti a řady (45 min)
  • výpočty, příklady, ukázky – kombinatorika a statistika, matice a maticové vzorce, komplexní čísla (3 x 45 min)
  • funkce, grafy funkcí, absolutní hodnota (45 min)
  • statistické zpracování dat a jejich vizualizace (2x 45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

M 258 Matematika v Matlabu aneb Matlab ve výuce nejen matematiky

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je věnován využití Matlabu ve výuce matematiky. Učitelé se při řešení jednoduchých úloh seznámí se základy jednoho z nejpoužívanějších počítačových matematických jazyků.

  • Stručná historie Matlabu, podobný open-source software (15 min.)
  • Popis prostředí (30 min.)
  • Základy programování v Matlabu (90 min.)
  • Grafika v Matlabu (90 min.)
  • Řešení výpočetních úloh v Matlabu (60 min.)
  • Lineární algebra v Matlabu (60 min.)
  • Aproximace funkcí v Matlabu (15 min.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 14.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

M 261 Výuka aritmetiky na 2. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři se učitelé seznámí s různými přístupy žáků k řešení matematických úloh pomocí aritmetických postupů. Budou řešeny různé aritmetické i algebraické úlohy a demonstrovány různé metody řešení. U problematických částí učiva budou představeny vhodné pomůcky, které žákům usnadní vytvoření představy pojmu a efektivnější využití osvojených znalostí.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 08.12.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

M 263 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 01.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

M 264 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  • Příprava aktivit pro objevování v matematice
  • Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  • Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  • Zařazování návodů a rozšíření
  • Vysvětlování a dokazování
  • Ukázky vhodných situací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 5.1.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

ZŠ 113 Využívání pomůcek v hodinách matematiky: aritmetika 1. stupně ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
33609/2019-4-998
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři se učitelé seznámí s možnostmi využití různých pomůcek v hodinách matematiky, a to zejména Montessori pomůcek, pomůcek z H-mat a dalších pomůcek pro aritmetiku, algebru a geometrii. Učitelé budou seznámeni s efektivními a oblíbenými přístupy k výuce matematiky.

učitelé se seznámí s pomůckami pro utváření pojmu přirozeného čísla a základní operace s nimi, jako jsou Banka, Perlový materiál, Tabulka na dělení, aj.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 06.10.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

ZŠ 117 Co je v hlavě, to se POČÍTÁ.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Modul 1 - 2 hodiny

Stěžejní cíle vyučování matematice na 1.stupni základní školy, učební texty a metodická literatura - přehled, zkušenosti, inspirace. Priority ve vzdělávání. Matematická gramotnost potřebná pro život. Možnosti zvyšování kultury numerického počítání. Hry ve vyučování jako účinný nástroj aktivizace žáků k potřebnému výcviku paměti. Didaktická hra a její postavení v podmínkách vyučování (hry univerzální a specifické, požadavky na didaktické hry). Prezentace inspirativních námětů.

Modul 2 – 2 hodiny

Nácvik numerace a procvičování základních početních operací s důrazem na aktivizaci myšlenkového úsilí žáků, respektování jejich věkových zvláštností a vytváření podnětného pracovního prostředí. Pozitivní motivace jako významný předpoklad efektivního vyučování. Konkrétní činnosti s podporou snadno dostupných didaktických pomůcek, originálních pracovních listů a manipulativních technik. Činnostní přístup a zážitkové učení ve smyslu "nejlépe si to vysvětlíme, když to uděláme".

Modul 3 - 2 hodiny

Rozvíjení geometrické představivosti a podněcování tvořivosti - význam, inspirace. Možnosti naplňování v podmínkách vyučování geometrie (koordinace ruky a oka, činnost rukou podněcuje činnost mozku) - ukázky ( skládanky, tečkovaná schémata, zašifrované obrázky, Digimat aj.). Podporování tvořivého přístupu, manipulativní zručnosti a zdokonalování technických dovedností využitím inspirativních činností, vytváření správných představ o rovinných útvarech (nejen), "zácvik" a zkušenost.

Modul 4 - 2 hodiny

Metody aktivníhovyučování, kooperativní formy práce (přednosti, možnosti využití), hodiny "jiné" matematiky, osvědčilo se v hodinách matematiky se zaměřením na podněcování logického a kombinatorického uvažování. Prezentace podnětných činností. Výměna zkušeností (brainstorming).

 

Prezentace činností zaměřených na zvyšování kultury numerického počítání posilováním efektivity pamětného učení a logického uvažování. Náměty vycházejí z přesvědčení, že matematika je z principu založená na učení se řady faktů z paměti, protože matematický aparát není cílem, ale prostředkem k dalšímu využití. Možnosti zařazení herních aktivit do hodin matematiky (hra je vynikající trénink pro mozek) s důrazem na podnětnou motivaci, smysluplnost a na co možná největší zapojení žáků, a to s ohledem na jejich znalosti.

Seminář má charakter tvořivé dílny s oporou velkého množství originálních pracovních listů a snadno uchopitelných a operativně využitelných didaktických pomůcek. Činnostní přístup ve smyslu „nejlépe si to vysvětlíme, když to uděláme“ nabídne účastníkům řadu v praxi ověřených přínosných zaměstnání, jež mají široké uplatnění při probírání aritmetického a geometrického učiva.

  • Matematická gramotnost potřebná pro život a priority ve vzdělávání.
  • Aktivizace myšlenkového úsilí – pozitivní motivace, respektování věkových zvláštností.
  • Podporování tvořivého přístupu a představivosti.
  • Osvědčilo se v hodinách matematiky „Jiná matematika“.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.11.2021, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace