Kurzy

ZSV 62 Právo duševního vlastnictví

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs obsahuje přehled institutů práva duševního vlastnictví. Přehled právní úpravy je doplněn příklady z praxe, nabyté znalosti budou ověřeny závěrečným testem s následnou diskusí správných odpovědí.

  • Právo duševního vlastnictví, pojem, povaha, prameny
  • Autorské právo
  • Práva průmyslového vlastnictví - patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, topografie polovodičových výrobků, odrůdy rostlin
  • Práva na označení - ochranné známky, označení původu výrobků a zeměpisná označení, obchodní firma
  • Licenční smlouva k předmětům práva duševního vlastnictví

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.11.2022, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ZSV 64 Drogy a závislosti jako součást kultury

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přednáška/seminář s diskuzí o problematice závislostí a užívání drog na základě kulturních odlišností a kulturně geografického členění světa. Výklad bude dialogický a s využitím ilustrací v PowerPointu.   

  • Závislostní chování, jeho definice a projevy (2 hodiny)
  • Drogy jako součást kultury a subkultury (3 hodiny)
  • Drogy v rámci geokulturní regionalizace světa (3 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.11.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 65 Dějiny a současnost rasismu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Michal Trčka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se bude věnovat analýze rasismu, s využitím poznatků z oblasti historie, sociologie, antropologie, politologie a filozofie. Z historické perspektivy se zaměříme na kořeny rasového myšlení, spory o rasismus, roli rasismu v kolonialismu a otrokářství, nebo vznik rasové klasifikace. Popíšeme interní a externí příčiny rozkvětu rasismu v Evropě, moderní rasové teorie a klasifikace, včetně rasismu na poli vědy, např. v podobě tzv. sociálního darwinismu. Tyto historické fenomény a jejich analýzu využijeme přitom k reflexi současných projevů rasismu v Evropě a primárně pak v České republice. S využitím metod interkulturního vzdělávání pak budou představeny návody, jak o této tematice učit ve škole a přispívat k boji proti projevům rasismu a rasové diskriminaci.

  • Úvod: základní předpoklady, rámce a historická východiska rasismu (45 min.).
  • Rasismus a kolonialismus: rasismus jako způsob legitimizace otrokářské společnosti (90 min.).
  • Rasismus, nacionalismus, nacismus: od rasových teorií a sociálního darwinismu k teoriím o árijské rase  (90 min.).
  • Současné projevy rasismu a etnické xenofobie a diskriminace: od kultury ghetta k mediálnímu zobrazení migrační krize (45 min.).
  • Didaktické ukázky: praktické příklady pro pedagogickou praxi (90 min.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 68 Behaviorální ekonomie – jak funguje lidské rozhodování (nejen) v ekonomických otázkách

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Proč jsou lidé ochotni více zaplatit za jogurt populární značky? Proč se dokoukávají na film, který je vůbec nebaví? Na tuto a mnoho dalších otázek poskytuje odpověď behaviorální ekonomie. Behaviorální ekonomie je vědecký směr, který propojuje poznatky o lidském rozhodování z psychologie, sociologie a ekonomie. V rámci kurzu budou představeny základní vhledy do toho, jak funguje lidské rozhodování. Účastníci si zároveň projdou několika experimenty, ve kterých si prakticky vyzkouší některá obecná pravidla lidského rozhodování a z nich vyplývající zkreslení. Tyto experimenty budou zároveň snadno přenositelné do výuky.

  • Úvod do behaviorální ekonomie: Základní pojmy a principy (1 h)
  • Proč se tolik vyhýbáme nepříjemným věcem (2 h)
  • Jak se lidé vypořádávají se složitou realitou (2 h)
  • Role kontextu v rozhodování (3 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 17.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 63 Finanční systémy

Lektor/ka kurzu
Ing. Martin Mynář, CSc.
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastník akce se seznámí se základními pojmy z oblasti kapitálového trhu, finančních derivátů, kompletní daňové problematiky, veřejných financí a komerčního pojištění. Po absolvování  kurzu by měl účastník získat základní přehled o daných tématech. Použité techniky - integrované skriptum, dataprojektor, notebook, doplňující materiály.

  • Finanční trhy, burza a burzovní obchody – 2 hodiny
  • Finanční deriváty – 1 hodina
  • Daně a jejich úloha v České republice – 1 hodina
  • Daňová soustava v České republice – 3 hodiny
  • Veřejná správa a rozpočty – 1 hodina                                                                                                                                                                                     

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 287 Plánování hospodaření domácnosti aneb, jak si nezatížit rozpočet domácnosti

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem hospodaření domácnosti, sestavením rozpočtu domácnosti, jeho plánováním a změnami v rámci různých životních fází.

Obsah kurzu:

  1. vymezení základních pojmů (domácnost, hospodaření domácnosti, rozpočet domácnosti);
  2. analýza současné finanční situace domácnosti;
  3. sny versus cíle;
  4. zhodnocení současné finanční situace domácnosti s ohledem na vytyčené cíle jejích členů;
  5. realizace finančních cílů členů domácnosti – plán hospodaření domácnosti;
  6. zajištění rizik a risk management;
  7. tvorba finančních rezerv;
  8. nástroje na plánování hospodaření domácnosti a další užitečné informace.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 133 Eugenika kdysi – eugenika dnes

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na historické kořeny eugeniky, popis a analýzu jejího využití a zneužití v různých historických souvislostech a na etické aspekty využívání eugenických postupů v dnešní medicíně. Zahrnuje samostatnou analýzu a formování názoru na etické aspekty konkrétního problému a následnou argumentaci v rámci diskusí.

  • Vznik a původ eugeniky (0,5 hod)
  • Přednáškové bloky témat následované vždy diskusí nad biologickými a etickými aspekty, věnované jednotlivým příkladům využití/zneužití eugeniky v konkrétních historických souvislostech (2 hod)
  • Samostatná práce – prostudování konkrétní kasuistiky spjaté s eugenickou problematikou v dnešní medicíně, utvoření vlastního názoru na kasuistiku (0,5 hod)
  • Společný rozbor náhledů na danou kasuistiku, řízená diskuse (1 hod)
  • Kde se uplatňují eugenické principy v současné medicíně – přednáška (1 hod)
  • Srovnání názorů na předchozí kasuistiku po bližším seznámení s reálnou medicínskou praxí v této oblasti (0,5 hod)
  • Závěrečná diskuse  (0,5 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.09.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

D 142 Staré dobré časy: každodennost a mentalita 19. století

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Mentalita 19. století: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Narození, dospělost, smrt: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Móda, zdraví, doprava: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Strava, peníze, rodina: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 18.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

EV 32 Právo jako nástroj ochrany životního prostředí

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář objasňující fungování práva v ochraně životního prostředí, s důrazem na praxi a právní možnosti účasti veřejnosti. Výklad, rozbor případů ze správní a soudní praxe, využití zkušeností účastníků semináře s občanskými aktivitami apod., diskuse.

  • Ústavní základy práva životního prostředí, mezinárodní smlouvy, právo EU (1 vyuč. hod)
  • Role moci zákonodárné, výkonné a soudní v ochraně životního prostředí (2 vyuč. hod)
  • Účast samospráv (obcí a krajů), spolků a občanů v ochraně životního prostředí (2 vyuč. hod)
  • Právo na informace (nejen) o životním prostředí, podněty, stížnosti, petice (1 vyuč. hod)
  • Účast ve správních řízeních (1 vyuč. hod)
  • Územní plánování, EIA, SEA – význam a účast veřejnosti (Aarhuská úmluva, směrnice EIA) (1 vyuč. hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 291 Základy financí pro pedagogy a pracovníky škol

Lektor/ka kurzu
Ing. Jiří Uhman, MBA
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V současné době se též v populaci vysokoškoláků, manažerů a pedagogů setkáváme s poměrně nízkou úrovní finančního vzdělání. Finanční vzdělání se ovšem postupně stává součástí všeobecného vzdělání, základní znalostní výbavou jedince. Nutnost tohoto vzdělání a vzdělávání roste především v souvislosti s řadou dnes aktuálních problémů, které se ve společnosti pojí s investicemi, úvěry, dluhy a problematikou oddlužení. Zvýšit úroveň tohoto vzdělání je možné především za pomoci našich škol a jejich ve financích vzdělaných učitelů. Kurz se zaměří na ozřejmění základních oblastí finanční problematiky – základní finanční pojmy, veřejné, podnikové, institucionální a rodinné finance. Poznatky budou moci účastníci využít jak ve svém pracovním zařazení (ředitelé a manažeři škol a školských zařízení), tak ve své pedagogické praxi (všechny skupiny učitelů a asistenti pedagogů). Poznatky budou moci účastníci zužitkovat též ve svém soukromém životě. Poznatky budou předávány ve formě výkladu, názorných ukázek z finanční praxe, praktických studií a na základě společného řešení základních finančních úloh.

Finance x Ekonomie. Funkce a formy peněz. Cena peněz. Úrok. RPSN. Inflace. (1 hod.)

Základy finanční matematiky. Jednoduché x složené úročení. Spoření. Diskont. Čistá současná hodnota. (1 hod.)

Finanční instituce. Jejich úloha na finančním trhu. ČNB a její funkce. Banky, pojišťovny, burzy, OCP, fondy. (1 hod.)

Finance domácností. Bankovní produkty. Klasifikace úvěrů a účtů. Náklady na úvěr. Základní parametry hypotečního úvěru. Splácení úvěrů. Refinancování, konsolidace. Oddlužení a osobní bankrot. (1 hod.)

Veřejné finance. Státní rozpočet (SR). Schodek SR a jeho krytí. Rozpočtové provizorium. Mandatorní výdaje. Státní a Veřejný dluh. Financování dluhu (1 hod.)

Hospodaření příspěvkových organizací. Rozpočet. Příjmy a výdaje. Příspěvky a dotace. Žádosti o dotace, projektové financování. (1 hod.)

Podnikové finance. Finanční výkazy. Základy finanční analýzy podniku. Solventnost x Insolvence. Likvidita. Zisk x Cash flow. (1 hod.)

Základní poznatky o finančním trhu. Úvěrový x kapitálový trh. Dělení finančního trhu a jeho účastníci. Instrumenty finančního trhu – akcie, dluhopisy, směnky, finanční deriváty. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 17.10.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace