Kurzy

D 146 ARABSKO – IZRAELSKÝ KONFLIKT

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s kořeny, vývojem a současným stavem Arabsko-izraelského a Izraelsko-palestinského konfliktu v kontextu Blízkého východu a mezinárodních vztahů po r. 1945. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.

Účastníci budou seznámeni s původem a myšlenkovým pozadím moderního sionismu a procesem, který vedl ke vzniku státu Izrael. Budou analyzovány počátky bojů mezi Židy a Araby, vývoj vztahu Velké Británie k židovskému přistěhovalectví, rekapitulovány nejdůležitější arabsko-izraelské válečné konflikty od vzniku židovského státu v r. 1948 až do roku 2021 (včetně jejich mezinárodněpolitických a vojensko-ekonomických důsledků). (3 hodiny).

Výklad bude také zaměřen na strukturu palestinského národně osvobozeneckého hnutí a boj Palestinců s Izraelem včetně analýzy ničivých teroristických útoků a problematiky palestinských uprchlíků v okolních zemích (Jordánsko, Libanon).

(2 hodiny).

Výklad bude zahrnovat nástin vývoje blízkovýchodního mírového procesu včetně rozboru role jednotlivých zainteresovaných aktérů (USA, SSSR, Egypt, OSN atd.). Dále bude přiblížena současná situace v soužití mezi Izraelci a Palestinci a problematika situace na okupovaných územích (výstavba židovských osad, zdi, situace na palestinské politické scéně apod.) včetně vnitřního sporu židovských občanů ohledně "okupovaných území". (3 hodiny).

Lektor bude výklad doplňovat multimediální prezentací k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 07.11.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 299 Nebojme se starší literatury

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Instrumentální a efektivní přístup ke starší literatuře. Aktivizující prvky.

Použitou technikou bude PC. Aktivitou řešení několika problémových úkolů (typu hádanky; překladu).

  • Antická literatura.
  • Středověká literatura.
  • Literatura epochy renesance.
  • Raněnovověká literatura.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.11.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 65 Dějiny a současnost rasismu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Michal Trčka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se bude věnovat analýze rasismu, s využitím poznatků z oblasti historie, sociologie, antropologie, politologie a filozofie. Z historické perspektivy se zaměříme na kořeny rasového myšlení, spory o rasismus, roli rasismu v kolonialismu a otrokářství, nebo vznik rasové klasifikace. Popíšeme interní a externí příčiny rozkvětu rasismu v Evropě, moderní rasové teorie a klasifikace, včetně rasismu na poli vědy, např. v podobě tzv. sociálního darwinismu. Tyto historické fenomény a jejich analýzu využijeme přitom k reflexi současných projevů rasismu v Evropě a primárně pak v České republice. S využitím metod interkulturního vzdělávání pak budou představeny návody, jak o této tematice učit ve škole a přispívat k boji proti projevům rasismu a rasové diskriminaci.

  • Úvod: základní předpoklady, rámce a historická východiska rasismu (45 min.).
  • Rasismus a kolonialismus: rasismus jako způsob legitimizace otrokářské společnosti (90 min.).
  • Rasismus, nacionalismus, nacismus: od rasových teorií a sociálního darwinismu k teoriím o árijské rase  (90 min.).
  • Současné projevy rasismu a etnické xenofobie a diskriminace: od kultury ghetta k mediálnímu zobrazení migrační krize (45 min.).
  • Didaktické ukázky: praktické příklady pro pedagogickou praxi (90 min.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 02.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace