Kurzy

AJ 309 Speaking Skills and Communication (Jak budovat schopnost komunikace od prvních slůvek v angličtině)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Široká škála aktivit napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a uchovávat používání nabytých znalostí, jak nabalovat jednu aktivitu na druhou. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost slovního kontaktu mezi sebou i s dalšími mluvčími. Dozví se, jak naučit používat kvalitní výslovnost, přiměřenou gramatiku a aktuální škálu slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, od prvního pokusu zopakovat slovíčko, až po sebevědomý, zralý projev.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. Úvod                                                                                                (90min)
    Seznámení s problematikou, posouzení stávající praxe, analýza problémů. Příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci nebojí mluvit
  2. Od opakování zvuků po výměnu informace                                   (90min)
    Hry, které dětem pomáhají naučit se základním pravidlům komunikace v cílovém jazyce, a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích
    (card games, magic circle, once upon a picture etc.)
  3. Jak podporovat nebojácný projev                                                  (110min)

Seznámíme se s efektivními pomůckami i technikami, které dětem pomáhají pochopit a nacvičit si jednotlivé kroky gramatické jevy (FIND games, running dictation, folding strip, talkative circles etc.).

  1. Mluvení v pohybu                                                                           (60min)
    Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování komunikačních situací, které podporují nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Association game, Hot seat, Ring, ring! Postman, Liar etc)
  2. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků                                            (10min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.11.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 320 Using drama in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři prozkoumáme možnosti využití divadla a herectví při hodinách, se záměrem podpořit mluvení a aktivní užití jazyka poutavou formou. Divadelní techniky do třídě přinášejí více  jazykové tvořivosti a hravosti a nabízejí méně strnulý způsob produkce mluveného slova. Nabízí studentům způsob jak se lehkostí trénovat mluvení na veřejnosti a zároveň prozkoumávat motivace a emoce spojené s různými činy.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 321 Aktivity a hry ve výuce anglických časů pro mladší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 6- 12 let.

Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti.  Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

  • Osnova akce
  • Strukturovaný přehled vyučovaných mluvnických časů dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na časy
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na procvičování gramatiky ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Např.the verb to be, present simple for routine, present continuous, simple past regular and irregular, present perfect, going to, present perfect vs simple past.

 

  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 min)
    • Např.present simple, present continuous, simple past, past continuous,  present perfect vs simple past, going to, will, first and second conditional, past perfect,...

 

  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 min)
    • Např.  present simple vs present continuous, present perfect continuous, narrative tenses, future tenses, conditionals and future time clauses, …

 

  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Např.   present perfect simple vs present perfect continuous, narrative tenses, future perfect vs future perfect continuous, conditionals, future tenses,...

 

  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)
    • Např. mixed tenses, past tenses, present tenses, future tenses, conditionals and mixed conditionals, …

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 322 Aktivity a hry ve výuce anglických časů pro starší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 12- 19 let.

Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti.  Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

Osnova akce

  • Strukturovaný přehled vyučovaných mluvnických časů dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na časy
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na procvičování gramatiky ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Např.the verb to be, present simple for routine, present continuous, simple past regular and irregular, present perfect, going to, present perfect vs simple past.

 

  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 min)
    • Např.present simple, present continuous, simple past, past continuous,  present perfect vs simple past, going to, will, first and second conditional, past perfect,...

 

  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 min)
    • Např.  present simple vs present continuous, present perfect continuous, narrative tenses, future tenses, conditionals and future time clauses, …

 

  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Např.   present perfect simple vs present perfect continuous, narrative tenses, future perfect vs future perfect continuous, conditionals, future tenses,...

 

  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)
    • Např. mixed tenses, past tenses, present tenses, future tenses, conditionals and mixed conditionals, …

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.1.2023, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 323 Profi překladatelem na střední? Žádný problém!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz představí práci s titulkovacím softwarem Subtitle Edit a CAT nástrojem Memsource a jejich využití ve výuce cizích jazyků. Učitelé tak budou moci nabídnout studentům zatraktivnění výuky pomocí zapojení bezplatných, ale kvalitních, překladatelských nástrojů, které profesionální překladatelé skutečně hojně používají. Formou jednoduchých, ale účinných úkolů získá student představu o tom, jak překladatelský software funguje, jak pomáhá a zrychluje překladatelskou práci, přičemž se bude moci vžít do role profesionálního překladatele. Po představení základních principů fungování a práce překladatelského softwaru budou představeny možné výukové aktivity, které mohou učitelé zapojit do své výuky cizích jazyků, včetně možností, jak z nich sesbírat zpětnou vazbu pro další rozvoj.

  • Základní seznámení s principy CAT softwaru (1 hod)
  • Seznámení s CAT platformou Memsource (1 hod)
  • Praktické ukázky práce a úkolů v Memsource (3 hod)
  • Základní seznámení s principy titulkovacích nástrojů a seznámení s programem Subtitle Edit (1 hod)
  • Praktické ukázky práce a úkolů v Subtitle Edit (2 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 324 Holidays and festivals – why and how are they celebrated?

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je rozšířit znalosti učitelů angličtiny o historickém pozadí některých svátků v anglicky mluvících zemích, jejich zasazení do současného kontextu a o tom, jak se v anglicky hovořících zemích tyto svátky slaví a připomínají. Možné způsoby, jak tyto svátky a události s nimi spojené představit studentům. Ukázka aktivit, které zpestří hodinu, zaujmou žáky a pomohou rozšířit jejich obzor a povědomí o svátcích, které se slaví v těchto zemích, o jejich významu pro ně samotné a mnohdy i o významu celosvětovém. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 05.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 326 I know English, but I never speak it

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Náměty, jak rozvíjet komunikativní i poslechové dovednosti – formulace účelu, specifikace úlohy, dodání důvěry. Ukázky činností se studenty. Přizpůsobení materiálu pro úroveň studentů. Zpětná vazba na návrhy účastníků semináře. Vymezení role poslechu s porozuměním jako receptivní řečové dovednosti v procesu rozvoje komunikativní kompetence žáků. Zdůraznění aspektu autentičnosti jazyka při formování řečové dovednosti. Prezentace řady aktivit, které podporují pozorovací a paměťové dovednosti, napomáhají k trénování koncentrace, trpělivosti. Rozvoj komunikační a sociálních dovedností. Seminář nabízí přehled motivačních činností,které lze zařadit do jazykového vyučování a tím lépe dosáhnout stanovených výukových cílů -  uplatnění osvojené slovní zásoby a správně osvojených gramatických znalosti. Prezentované aktivity zahrnují jednoduché hry určené k procvičování slovní zásoby

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 327 Proč je důležitá správná anglická výslovnost

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Vít
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Diskuse o roli výslovnosti jako jazykového prostředku v konceptu komunikační kompetence. Definice ‚správné výslovnosti‘ s ohledem na postavení angličtiny jako jazyka pro mezinárodní komunikaci. Rozbor aspektů výslovnosti nezbytných pro plynulou a efektivní komunikaci doplněný praktickými ukázkami a cvičeními pro učitele i jejich žáky. Jak pracovat s výslovností v hodinách anglického jazyka a jak výslovnost hodnotit.

  • 1 hodina – Role a důležitost výslovnosti v rámci CEFR a komunikační kompetence, volba varianty výslovnosti (britská, americká či jiná), fonetický registr, výslovnost v kontextu angličtiny jako lingua franca.
  • 1,5 hodiny – Segmentální aspekty anglické výslovnost, techniky nácviku hlásek specifických pro anglický fonetický registr, příklady aktivit pro výuku
  • 1,5 hodiny – Suprasegmentální aspekty výslovnosti, slovní a větný přízvuk, souvislá řeč, intonace, techniky nácviku, příklady aktivit pro výuku i domácí přípravu žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 17.10.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace