Kurzy

AJ 276 Proč je důležitá správná anglická výslovnost

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Vít
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Diskuse o roli výslovnosti jako jazykového prostředku v konceptu komunikační kompetence. Definice ‚správné výslovnosti‘ s ohledem na postavení angličtiny jako jazyka pro mezinárodní komunikaci. Rozbor aspektů výslovnosti nezbytných pro plynulou a efektivní komunikaci doplněný praktickými ukázkami a cvičeními pro učitele i jejich žáky. Jak pracovat s výslovností v hodinách anglického jazyka a jak výslovnost hodnotit.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 19.11.2021, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

AJ 279 Do we really have to read this

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměří na různé způsoby využití textů, knih a dalších materiálů  ve výuce angličtiny pro zlepšování čtení, poslechu, psaní, mluvení, gramatiky i slovní zásoby. Podíváme se také na to jak atraktivně zahrnout do výuky i mimo ni tzv. Zjednodušenou četbu (graded readers). Cílem je přispět k  lepší gramotnosti  a bohatší slovní zásobě poutavým a na studenty orientovaným způsobem.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 7.1.2022, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

AJ 280 Don’t just say listen!

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměřuje na poslech při výuce angličtiny na druhém stupni. Poslech je často přehlížená dovednost, ale přitom je stejně důležitá jako mluvení, při jakémkoli typu komunikace. V tomto workshopu se podíváme na různé druhy poslechových dovedností a na to, jak je konkrétně rozvíjet. Také prozkoumáme, jak použít poslech jako odrazový můstek k rozvoji dalších dovedností. Prakticky si projdeme nejrůznější cvičení, písně a videa vhodná k přímému učení jazyka. S užitím vhodných metod mohou být tyto poslechové aktivity  efektivní vzdělávací pomůckou pro zlepšení pasivního i aktivního užití jazyka.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 03.12.2021, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

AJ 292 Umíte to s pohádkou …

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Umíte to s pohádkou?

Samozřejmě, každý učitel přece využívá texty a obsah pohádek k rozvoji řeči, poslechu a literárního povědomí. Ale dokážete pohádkový prvek využít i v dalších oblastech dětského poznávání?

V průběhu kurzu se zcela novými pohádkami úspěšného projektu „Pohádka nás naučí“ se dozvíte, jak dětem pohádku nabízet a prezentovat, naučit je soustředěně poslouchat a převyprávět text, jak téma pohádky využít pro další jazykové činnosti (rytmus, výslovnost, stavba věty, slovní zásoba, stavba textu), komunikativní činnosti (hry na rozvoj schopnosti reagovat na podnět a rozvíjení dialogu), ale také tematicky zaměřené písničky, říkanky (i logopedické!), pohybové i didaktické hry, náměty na dramatizaci a případně i vystoupení pro rodiče.
Naučíte se, jak dětem zprostředkovat poznávání přírody a života kolem nás z pohledu postav a situací z pohádky.
Aktuální matematické operace jsou řazeny podle schopností a úrovně dětského myšlení od nejjednodušších po složitější – více/méně, větší/menší, sčítání, odčítání, pro pokročilejší žáčky i násobení i dělení., vše na základě námětu pohádky.

Nápady na výtvarné a pracovní techniky, motivované pohádkou, jsou zaměřeny na rozvoj jemné motoriky, fantazie, logiky, zručnosti, kreativity.

Učitelé angličtiny mohou všechny uvedené aktivity využít i v angličtině – efektivněji a rychleji.
Pozor, angličtina není podmínkou účasti na kurzu!!!

Po dobu, kdy děti pracují s tématem pohádky, se budou všemu učit daleko rychleji, protože budou ponořeny v jejím obsahu a tedy odpadne dlouhá motivace a složité vysvětlování. Aktivity jsou stupňovány od předškolního věku až po 4-5- třídu ZŠ.

Na kurzu bude možnost zakoupit či objednat doprovodné materiály.
 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 16.11.2021, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

AJ 287 Plánování lekcí anglického jazyka

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
39989/2020-4-907
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměří na to, jak strukturovat jazykový studijní plán s důraz, aby lekce byly systémově úspěšné a rozvíjely potřebné dovednosti. Podíváme se na metodiku plánování lekce, fáze lekce, využití učebnic a návrhy komunikačních aktivit, které studenty zaujmou.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 03.11.2021, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

IT 13 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 26.10.2021, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Olomouc 24.01.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 350 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace