Jóga jako nástroj zdraví
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář bude obsahovat vysvětlení důležitosti jogínských technik jakožto nástroje pro přiblížení se stavu zdraví, dále bude proveden nácvik vybraných jógových technik podle pětitisíciletých jogínských zkušeností.
- Vysvětlení důležitosti pozvolného protahování svalů a setrvání v tomto stavu v určitých pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
- Nácvik jógového rozcvičení před vlastními technikami (protahovací techniky celého těla zaměřené na protažení krční páteře + pozdrav slunci) – 45 minut
- Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – padahastásana, talásana, paščimotásana, bhudžangásana, halásana) – 60 minut
- Vysvětlení důležitosti koncentrace zaměřené na protahované svaly i na energetické změny probíhající v těle při prováděných pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
- Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – trikonásana, čakrásana, andhamatsjendrásana, šalahásana, vadžrásana) – 45 minut
- Základní relaxační techniky – 30 minut
- Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – dhanurásana, sarvangásana, prathanásana, badrásana, udiijána bandha) – 45 minut
- Závěrečný test (kontrola správného provedení technik - 15 minut
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Aby tělocvik bavil i „nesporťáky“
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Praktický workshop nabízející škálu konkrétních praktických pohybových činností a jejich organizace podporující aktivizaci a motivaci žáků, kteří obtížně hledají k tělesné výchově a pohybu obecně vztah.
Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické a pohybové hry, psychomotorické činnosti, organizace hodiny z pohledu řídících stylů a sociálně-interakčních forem, podpora motivace žáka a prostor pro sdílení.
- nabídka alternativ a dobré praxe pro jednotlivé části hodiny TV (rušná, průpravná, hlavní a závěrečná část),
- emoční křivka - tělesná výchova jako zdroj emocí, žákova motivace v TV a jak ji podpořit,
- pohybové hry a psychomotorické činnosti jako prostředek naplňování vzdělávacích cílů,
- rozvoj tělesné zdatnosti a obratnosti herními formami – deskové a společenské hry jako součást cvičení na stanovištích a kruhového tréninku,
- zpětná vazba v tělesné výchově – časově nenáročné techniky s využitím pohybu a těla,
- prostor pro sdílení nezdarů, obav, otázek nebo naopak didaktických a metodických úspěchů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Aktivní sed
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Teoreticko praktický seminář o anatomicky správném a aktivním sedu. Stručné základy anatomie a principů fungování lidského těla dle pedagogicko-pohybového konceptu Spiraldynamik®. Praktické cvičení. Prostor pro dotazy a diskusi
•Základy anatomie se zaměřením na sed 45 min
•Fyziologické a nefyziologické způsoby sezení 45 min
•Využití pomůcek či nábytku k lepšímu sedu 45 min
•Diskuze, dotazy 45 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Sport a výživa očima vědce aneb kde bychom měli přidat, a kde naopak ubrat?
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Formy: Běhačky, jednoduchá cvičení, možnost měření tepové frekvence, možnost měření laktátu a glukózy (pro dospělé), workshop, krátká sdělení, skupinové hry
Obor: Biochemie a lékařské vědy
Na co se zaměřit v tak nepřehledném výběru potravin?
- Praktická ukázka potravin s nízkým a vysokým glykemickým indexem
- Ukázka potravin obsahujících stejné makroživiny, ale jiné množství mikroživin
- Kdy nám fastfood nevadí?
- Neřešíme jídlo zbytečně moc? Co nám bere posedlost zdravými potravinami? A dává nám něco?
Před čím se mít na pozoru, když začínám sportovat. A jak vlastně začít?
- Je sport skutečně alfou omegou zdravého životního stylu?
- Sportování pro zdraví je co, vlastně?
- Je skutečně výkonnostní sport nezdravý, jak nám tvrdili?
- Potřebujeme výživové doplňky?
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.