Textové editory vnesly do každodenní práce v kancelářích, průmyslu i ve vzdělávacích zařízeních vyšší efektivitu při vytváření dokumentů různého charakteru, ale často pokulhává jejich formální i estetická úroveň, nehledě na (ne-)využívání různých šikovných nástrojů. Vzdělávání v této oblasti je důležité a přínosné i pro ty, kteří používají textový editor denně, ale zdaleka nevyužívají všech jeho možností. Seminář si neklade za cíl dosáhnout u účastníků mistrovství, ale formou praktických ukázek přivést posluchače k pochopení, jak dokumenty vytvářet, aby obstály v současném světě. Pozornost bude zaměřena na celkovou strukturu dokumentu, jeho členění, na jeho vzhled, využívání vložených objektů (tabulky, obrázky), automatizaci (obsahy, rejstříky) a některé další možnosti.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je obsahově zaměřený od úplných základů práce s tabulkovým kalkulátorem MS Excel po mírně pokročilé techniky. Je vhodný doslovně pro kohokoliv. Na své si mohou přijít jak učitelé (matematické operace, funkce, grafy, …), tak i nepedagogičtí pracovníci (tabulky pro různé evidence, docházku, práce se seznamy, rychlé vyhledání, různé přehledy apod.).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Vzdělávací akce ,,Rizika online ve výuce na základní škole‘‘ rozšiřuje vědomosti pedagogů 1.i 2. stupně základních škol o velmi aktuální téma nebezpečí a rizika online světa, tedy světa internetu a s tím souvisejících aktivit žáků ZŠ – digitální hry, sociální sítě a YouTube. Seminář se snaží též upozornit na problematiku násilí na internetu, důvěryhodnosti informačních zdrojů v digitální podobě a také ožehavé téma závislého chování v prostředí internetu.
Primárně si klade za cíl seznámit účastníky s aktuálními riziky daného prostředí a aplikovat daná témata do výuky napříč předměty. Druhotným cílem je získání informací o probírané problematice formou diskuse účastníků a lektora, burzy nápadů, příkladů z praxe, odkazů na relevantní informační zdroje, jichž lze ve školách využít.
Základní charakteristiky digitálního světa – využití internetu ve světě a v ČR, online a offline prostředí, digitální domorodci a přistěhovalci, klíčové pojmy digitálního světa
Chování dětí na internetu dle věku – typické aktivity a znaky používání digitálních technologií z hlediska věkových kategorií
Sociální sítě, YouTube a Youtubeři – charakteristika nejpoužívanějších sociálních sítí, jejich rizika, užívání sociálních sítí dětmi, fenomén YouTube
Gaming - hraní digitálních her - základní pojmy, online hry, společnost a digitální hry, rizika propojení online her s hazardní hrou
Závislost nebo nadměrné užívání digitálních technologií? – vymezení pojmů, klasifikace a parametry závislého chování, dotazníky pro závislost na internetu
Kyberšikana a kybergrooming – hlavní znaky násilí v prostředí internetu, charakteristiky kyberšikany, kybergroomingu, případy kyberšikany na českých školách
Rizika internetové komerce a práce s fake news - přehled lákavých a podvodných nabídek na internetu, rizika fake news, dezinformací a poplašných zpráv
Možnosti začlenění témat ,,Online rizik‘‘ do vyučování – analýza školního prostředí z hlediska online rizik, ŠVP, projektové dny, mezipředmětové vazby, používání mobilů ve škole
Diskuse lektora a účastníků – dotazy, příklady dobré praxe, burza nápadů, odkazy na zdroje informací a literaturu k dané problematice aj.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.