Kurzy

PP 395 V roli figurek – živé tradiční stolní hry

Lektor/ka kurzu
Mgr. Žaneta Pixová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář V roli figurek – živé tradiční stolní hry seznámí účastníky se stolními hrami – Člověče, nezlob se, Dáma, Šachy. V úvodu se zaměří na přínosy her, při kterých figurky nahradí studenti a mohou si tak vyzkoušet týmovou práci i vlastní analytické myšlení, stejně jako získat netradiční zážitek ze hry, které budou přímo součástí. Následovat budou jednotlivé hry – připomenuty jejich pravidla, hlavní prostor bude věnován postupu realizace ve vzdělávacích zařízeních. 

  • Úvod do tématu – Tradiční stolní hry – Člověče, nezlob se, Šachy, Dáma aj. (1h)
  • Proč jsou tradiční hry zajímavější, když si účastníci mohou vyzkoušet, jaké je to být přímo součástí hry, přínosy obecně (1h)
  • Člověče, nezlob se – pravidla, technické provedení, tipy (2h)
  • Dáma – pravidla, technické provedení, tipy (2h)
  • Šachy – pravidla, technické provedení, tipy (2h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Ostrava 15.05.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

IT 4 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Ostrava 07.04.2020, 08:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 410 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

 V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Ostrava 13.03.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 415 Jak na skupinové a kooperativní učení?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • formy učení
  • skupinové x kooperativní učení
  • analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
  • efektivní x neefektivní týmy
  • formy práce a konstruktivismus
  • adaptace a harmonizace týmů
  • výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
  • hodnocení skupinové a kooperativní práce
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Ostrava 27.02.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 432 Jak společně se žáky nastavit třídní pravidla, aby opravdu fungovala?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvorba třídních pravidel probíhá na většině našich škol. Ne vždy jsou však tato pravidla funkční.  Na tomto setkání si společně ukážeme, jak vést žáky k tomu, aby si nastavili svá třídní pravidla, která jim mají pomáhat k tomu, aby se ve třídě cítili bezpečně a v pohodě. Také si ukážeme, jak s těmito pravidly průběžně pracovat, aby si žáci osvojovali životně a společensky důležité kompetence. S pomocí takto nastavených pravidel se žáci učí společenskému chování a respektování pravidel dané komunity nikoliv teoreticky, ale přirozeně a prakticky, a to přímo v komunitě třídy. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Ostrava 24.03.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 433 Deskové hry a rozvoj klíčových kompetencí

Lektor/ka kurzu
Bc. Jan Burda
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

V rámci semináře se účastníci seznámí s celou řadou moderních deskových her a jejich využití ve vyučování. Většina těchto her se dá velmi dobře využít k rozvoji klíčových kompetencí a výuce průřezových témat v řadě předmětů. Seminář je z velké části zaměřen na praktické vyzkoušení samotných her a příslušným výkladem a vysvětlením. Na semináři bude možno některé z her přímo nakoupit nebo objednat.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Ostrava 25.03.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

ČJ 250 Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit?

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tematický blok Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit? představí různé formy marketingové komunikace a soustředí se především na jednu z jejích forem – na reklamu (vizuální i audiovizuální, marketingovou, sociální i politickou). Seznámí s jejími globálními cíli, s její historií a zaměří se také na jazykové i nejazykové prostředky a strategie, jimiž autoři reklam manipulují různými cílovými skupinami (vše bude doloženo ukázkami reklam). Součástí semináře budou otázky zneužití reklamy a obrany před jejím působením.

Témata:

1.         Marketingová komunikace, Marketingový komunikační mix

2.         Druhy a typy reklamy

3.         Cíle a funkce reklamy

4.         Verbální prostředky v reklamě

5.         Cílová skupina – rozhodující faktor při tvorbě reklamy

6.         Vývoj vyjadřovacích prostředků a strategií v české reklamě

7.            Odborný styl a česká reklama

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Ostrava 18.02.2020, 9:00–16:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace