Kurzy

AJ 230 Language activities for teenagers

Lektor/ka kurzu
Ronald George Margaretten
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na praktické aktivity rozvíjející jazykové dovednosti žáků 2. stupně ZŠ a středních škol. Účastníci budou mít možnost se seznámit a v praxi si vyzkoušet aktivity zaměřené na mluvení, poslech, čtení a psaní, jejichž cílem je kromě rozvoje jazyka i překlenutí specifických problémů a motivačních bariér této věkové skupiny.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 11.3.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

AJ 232 Warm-ups and icebreakers!

Lektor/ka kurzu
Ronald George Margaretten
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na sérii úvodních zahřívacích pětiminutovek. Seminář nabízí přehled motivačních činností,které lze zařadit do jazykového vyučování a tím lépe dosáhnout stanovených výukových cílů -  uplatnění osvojené slovní zásoby a správně osvojených gramatických znalosti. Prezentované aktivity zahrnují jednoduché hry určené k procvičování slovní zásoby. Mají děti motivovat a sloužit k zopakování jak nové, tak i starší slovní zásoby. Jejich úkolem je, jak už název říká, upoutat děti, vzbudit jejich zájem a zapojit je do výuky. Praktickou aplikací umožní účastníkům vlastní prožití prezentovaných aktivit.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 17.03.2020, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

M 222 Praktické příklady z kombinatoriky, matematické pravděpodobnosti a statistiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

  • Ukotvení tématu v RVP pro střední školy (gymnázia) a v požadavcích státní maturity.
  • Teorie a zajímavosti z oblasti kombinatoriky, pravděpodobnosti a statistiky.
  • Zajímavé aplikační úlohy, názorné ukázky – propojení teorie s realitou.

 

 

 

 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 09.03.2020, 9:30–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 660 Kč

 objednat

PP 409 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 26.03.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

PP 410 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065  
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

 V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 06.04.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 950 Kč

 objednat

AJ 249 Angličtina pro ty, kteří se nechtějí učit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika:

Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.

Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní.
Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů (například textů z učebnic nebo pracovních sešitů, videí z YouTube), ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo.
Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

     Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům.
     Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše
     vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 18.3.2020, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 090 Kč

 objednat

ZŠ 105 Osvědčilo se v hodinách matematiky (a také: Aby dobré nápady nezapadaly)

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

O některých možnostech zvyšování kultury numerického počítání (nácvik numerace, pamětné osvojování početních operací) prostřednictvím didaktických her.

Hry specifické a nespecifické, individuální a skupinové, didaktické hry s podílem náhody.

Didaktické hry umožňující naplnění požadavku „v každé hodině si má učitel najít tzv. čas pro sebe“. Soutěže (nejen pro nejlepší počtáře). Ukázky k jednotlivým okruhům formou dílny (vlastní prožitek: motivace, pochopení pravidel, eventuálně diskuse. Číslo nás probudí, Prstová kalkulačka, Telefonní ústředna, Kolik desítek, Číselný trojúhelník, Domečky, Matematický detektiv, Početní hvězdice, Magické čtverce, Postav věž, Matematické loto speciál, Pokryj destičku, Jízdenky, Skládanky, Matematický poker aj. Účastníci obdrží publikaci s více než 130 podnětnými aktivitami do hodin matematiky a didaktický materiál v podobě pracovních listů a učebních pomůcek. Tyto metodické podklady slouží k zefektivnění výuky, ke zvyšování kultury numerického počítání (nejen), ale také k usnadnění práce učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Hradec Králové 21.04.2020, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 860 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace