Kurzy

WEB 305 Karel Čapek a čapkovská generace - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Osobnost Karla Čapka a různorodost jeho aktivit

Filozofická orientace K. Čapka

Beletristická tvorba K. Čapka

Představitelé čapkovské generace a její umělecký program

Různorodá pojmenování této generace a její specifika ve společensko-politické atmosféře první republiky

Umělecké prostředky a postupy používané reprezentanty čapkovského generace

Techniky a metody: PPT prezentace, výklad, analýza, syntéza

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.04.2025, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ČJ 363 Jak na čtenářské dílny? - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Osnova akce

  • 1. blok ( 90 minut)
  • Úvod, cíle webináře, představení lektora, představení účastníků
  • Mapování reality ze strany účastníků, sdílení zkušeností
  • Máme otázky
  • PROČ se tématem zabývat a JAK na to
  • Význam čtení s porozuměním
  • Čtenářské dovednosti, čtenářské cíle

 

  • 2. blok ( 90 minut)
  • Čtenářská gramotnost x klíčové kompetence
  • Proč zavádět čtenářské dílny do výuky
  • Video ze čtenářské dílny vč. analýzy

 

  • 3. blok ( 90 minut)
  • Ukázka jiné čtenářské dílny (video) vč. analýzy
  • Struktura čtenářské dílny

 

  • 4. blok ( 90 minut)
  • Pravidla čtenářských dílen
  • Doporučení k zařazování čtenářských dílen
  • Zdroje
  • Burza nápadů, doporučení
  • Reflexe webináře – vůči cílům a vůči otázkám
  • Závěr

Cílem čtenářských dílen je přivést žáky ke čtení, aby se čtení stalo nedílnou součástí jejich volného času. Společně se podíváme na to, jak by taková dílna čtení mohla vypadat, a alespoň jednu dílnu zkusíme naplánovat, Také budeme analyzovat, jak jinak by ještě šlo žáky podpořit, aby se z nich stali čtenáři. Toto téma úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.06.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 274 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.

Cíle dílny čtení

· rozvíjení vědomého čtenářství

· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě

· motivování k celoživotnímu učení

· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,   

   vyjadřovat názory ke čtenému textu

· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny

Témata:

Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody                                         45 min

Výběr knih pro čtenářskou dílnu                                                                              45 min

Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta                                    45 min

Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně                                          135 min

Rozhovory o četbě  - třífázový rozhovor, překřížené skupiny                                 90 min                          

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 26.3.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes