Kurzy
WEB 305 Karel Čapek a čapkovská generace - webinář
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Český jazyk
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Osobnost Karla Čapka a různorodost jeho aktivit
Filozofická orientace K. Čapka
Beletristická tvorba K. Čapka
Představitelé čapkovské generace a její umělecký program
Různorodá pojmenování této generace a její specifika ve společensko-politické atmosféře první republiky
Umělecké prostředky a postupy používané reprezentanty čapkovského generace
Techniky a metody: PPT prezentace, výklad, analýza, syntéza
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ČJ 363 Jak na čtenářské dílny? - webinář
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Český jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Osnova akce
- 1. blok ( 90 minut)
- Úvod, cíle webináře, představení lektora, představení účastníků
- Mapování reality ze strany účastníků, sdílení zkušeností
- Máme otázky
- PROČ se tématem zabývat a JAK na to
- Význam čtení s porozuměním
- Čtenářské dovednosti, čtenářské cíle
- 2. blok ( 90 minut)
- Čtenářská gramotnost x klíčové kompetence
- Proč zavádět čtenářské dílny do výuky
- Video ze čtenářské dílny vč. analýzy
- 3. blok ( 90 minut)
- Ukázka jiné čtenářské dílny (video) vč. analýzy
- Struktura čtenářské dílny
- 4. blok ( 90 minut)
- Pravidla čtenářských dílen
- Doporučení k zařazování čtenářských dílen
- Zdroje
- Burza nápadů, doporučení
- Reflexe webináře – vůči cílům a vůči otázkám
- Závěr
Cílem čtenářských dílen je přivést žáky ke čtení, aby se čtení stalo nedílnou součástí jejich volného času. Společně se podíváme na to, jak by taková dílna čtení mohla vypadat, a alespoň jednu dílnu zkusíme naplánovat, Také budeme analyzovat, jak jinak by ještě šlo žáky podpořit, aby se z nich stali čtenáři. Toto téma úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
WEB 274 Čtenářskou dílnou ke čtenářské gramotnosti
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Dílna čtení je jedna z možných cest, jak se žáky v hodinách českého jazyka hledat smysl čtení. Nezdůrazňuje rozdíly v technice čtení. Žáci nejsou zkoušeni ze čtení, pracují individuálním tempem. O své knize a o pocitech, které žáci při čtení mají, mohou diskutovat s ostatními. Vytváří si záznamy o četbě, ke kterým se mohou vrátit a připomenout si myšlenky a pocity, které je při četbě provázaly. Dílna čtení má velký vliv na utužení třídního kolektivu, při rozhovorech o četbě se setkávají vždy nové dvojice žáků a tím dochází k jejich lepšímu vzájemnému poznávání.
Cíle dílny čtení
· rozvíjení vědomého čtenářství
· vytváření kladného vztahu k vlastní četbě
· motivování k celoživotnímu učení
· podpořit kladné vztahy v kolektivu třídy, pracovat s textem, zpracovávat informace,
vyjadřovat názory ke čtenému textu
· seznámit žáky s knižním fondem školní knihovny
Témata:
Čtenářská dílna – význam, pravidla, výhody, nevýhody 45 min
Výběr knih pro čtenářskou dílnu 45 min
Inspirace pro čtenářskou dílnu – prostředí, křeslo pro hosta 45 min
Záznamy o četbě – formy zápisu dle čtenářské úrovně 135 min
Rozhovory o četbě - třífázový rozhovor, překřížené skupiny 90 min
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.