Kurzy

WEB 106 Slohová práce jako součást maturitní zkoušky - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Soňa Havlíčková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce je zaměřena na problematiku slohové práce jako nedílné součásti výuky českého jazyka a literatury. Obsahem vzdělávací akce je téma přípravy zadání slohové práce, hodnocení slohové práce (možné přístupy) i ve vztahu k hodnocení písemné práce jako součásti maturitní zkoušky. V rámci webináře budou použity zejména prezentace lektorky, které vycházejí z její dlouholeté praxe. Dále pak publikace, které se tématu věnují. Jako aktivizující prvky lektorka použije zejména metodu generátor otázek v úvodu a na konci webináře.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 112 Situace české literatury po roce 1989 - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Důsledky pádu železné opony na českou literaturu a literární život

Periodizace období po roce 1989 z hlediska nakladatelských strategií

Základních tendence české prózy po roce 1989

Dominantní umělecké prostředky a postupy využívané v současné české próze

Projevy postmodernismu v české literatuře

Techniky a metody: PPT prezentace, výklad, analýza, syntéza

Blok č.1, časová dotace 90 min.

  • Uvedení do širšího společensko-politického a kulturního kontextu změn v literatuře a v literárním životě po roce 1989
  • Vysvětlení specifického postavení české literatury a obeznámení s jevy současného literárního života (literární časopisy, literární ceny a ankety, autorská čtení, nakladatelské strategie)

Blok č.2, časová dotace 90 min.

  • Charakterizace a definování jednotlivých proudů české prózy po roce 1989
  • Projevy postmodernismu v české literatuře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 113 Expresionismus a avantgarda v české literatuře - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vymezení pojmu expresionismus, objasnění jeho dobové i současné reflexe

Sepětí expresionismu s předválečnou situací v Německu

Expresionismus v literatuře a ve výtvarném umění

Vývoj vnímání expresionismu českou literární historií

Čelní představitelé expresionismus v české literatuře (R. Weiner, L. Klíma, J. Čapek)

Vzájemný vztah avantgardy a moderny, jejich společné a odlišné znaky

Umělecké projevy evropských avantgardních směrů v české literatuře

Avantgardní umělecké skupiny a jejich program

Český avantgardní směr poetismus

 

  • Charakteristika a definice expresionismus, jeho geneze a vývoj (1)
  • Specifika expresionismu a jeho přijetí v českém prostředí (0,5)
  • Interpretace vybraných povídek předního českého expresionisty Richarda Weinera (0,5)
  • Avantgarda v evropském kontextu, její časové vymezení (0,5)
  • Přijetí avantgardy v českém literárním prostředí (0,5)
  • Umělecké směry poetismus a surrealismus v české literatuře (1)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.11.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 108 Čeština pro ukrajinského žáka krok za krokem - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka pro začátečníky. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – čeština a ukrajinština, jejich společné a odlišné znaky a jak je mohu zohlednit/využít pro efektivní výuku (15 minut)
  • Ukrajinsky mluvící žák a jeho pohled na češtinu jako cizí jazyk, aneb podívejme se na češtinu očima cizince (30 minut)
  • Začínáme – příprava a výběr materiálů pro žáka cizince, na co si dát pozor, jaké si stanovit cíle výuky (45 minut)
  • Přestávka 30 minut
  • Samotná výuka – plánování vyučovací hodiny, jak postupovat, jak s žákem komunikovat (čeština X komunikační jazyk – angličtina, ruština, aj.) (45 minut)
  • Komentovaná ukázková hodina češtiny pro žáka cizince (45 minut)
  • Přestávka 30 minut
  • Nejčastější chyby žáků při studiu češtiny, nejčastější chyby učitelů při výuce češtiny jako cizího jazyka (45 minut)
  • Rady a doporučení, tipy a triky (25 minut)
  • Závěrečná diskuse (20 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.11.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 129 Čeština pro ukrajinsky a rusky mluvící cizince – tvorba materiálů - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V současné době, kdy v českých školách přibývá žáků s odlišným mateřským jazykem, zejména ukrajinsky a rusky mluvících, je pro efektivní výuku češtiny jako cizího jazyka výběr a příprava materiálů. V průběhu webináře se účastníci seznámí se specifiky výuky češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvící cizince. Jaké jsou výhody a nevýhody podobnosti slovanských jazyků a jak je můžeme využít při výuce ve prospěch efektivnosti vyučovací hodiny. Kromě ukázek a praktických rad se účastníci sami pokusí vytvořit několik cvičení, která mohou posléze použít ve svých vyučovacích hodinách.

  • Obecný úvod ke slovanským jazykům (shody a rozdíly mezi nimi, jakým „pastem“ se vyhnout při výuce češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvícího cizince, např. mezijazyková homonymie aj.)
  • Stanovení cíle vyučovací hodiny, výběr materiálů (jaké jsou možnosti výběru materiálů, jaké materiály může vyučující vytvořit sám a kdy je vhodné, aby určitě vyučující připravil vlastní materiály)
  • Nejčastější chyby žáků cizinců při studiu češtiny, obtížné momenty a praktická doporučení, jak s takovými obtížnostmi pracovat (ukázky materiálů z praxe a jejich komentář)
  • Praktické cvičení (tvorba vlastních cvičení pro využití ve vlastních vyučovacích hodinách)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 28.11.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 131 Připravujeme hodiny konverzace pro žáky s odlišným mateřským jazykem (čeština jako cizí jazyk pro ukrajinsky či rusky mluvícího žáka) – webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého a ruského jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – specifika konverzačních vyučovacích hodin, aneb jak na přípravu takové lekce (stanovení vzdělávacího cíle,
  • Ukrajinština, ruština a čeština – shody a rozdíly ve slovní zásobě a jak s nimi pracovat
  • Výhody a nevýhody používání zprostředkujícího jazyka (angličtina, ruština, ukrajinština), zadávání instrukcí a komunikace v češtině
  • Materiály pro konverzační lekce, výběr a vyhotovení materiálů vlastních
  • Komentovaná ukázka konverzačního cvičení pro žáka cizince, možné obtíže vznikající při výuce a jak jim předcházet
  • Rady a doporučení z praxe – práce s chybami (nejčastější chyby, se kterými se u žáků cizinců při konverzaci setkáváme, na co se soustředit a jak žákovi pomoci)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.12.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 105 Rozvoj jemné a hrubé motoriky aneb grafomotorika hrou - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • seznámení s jemnou a hrubou motorikou a grafomotorikou (1h)
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí v MŠ a mladšího školního věku (1h)
  • důležitost jemné a hrubé motoriky u dětí (1h)
  • ukázka praktických pomůcek a grafomotorických cvičení do praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace