Kurzy
Effective Error Correction - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto workshopu se zaměříme na to, jak pomáhat našim studentům zlepšit jejich produktivní lingvistické schopnosti a zároveň je umět citlivě a efektivně opravovat. Podíváme se na psychologické a pedagogické aspekty opravování chyb a jak toto zanést do našich kontextů. Budeme pracovat s množstvím příkladů ze života, které potom budeme moci přímo přenést do naší výuky.
- Úvod a teorie za opravováním chyb ve výuce jazyků (45min)
- Kdo, jak, kdy, proč (opravovat)? (45min)
- Praktický workshop s ukázkami (45min)
- Jak toto vše využít v praxi a přehled možných problémů s opravováním (45min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Travel in English Teaching - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto workshopu se podíváme na širokou škálu aktivit použitelných ve třídách různých úrovní a zaměření. Všichni rádi cestujeme, toto je tedy oblast praktická a zábavná většině našich studentů, a proč toho tedy nevyužít při našich lekcích? Toto téma se vybízí pro práci na slovesných časech, předložkách, frázových slovesech a mnoha dalších. Některé aktivity si vyzkoušíme, a tak uvidíme, co nám vyhovuje nejvíce a budeme chtít zkusit s našimi studenty!
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Populární hudba: Podívejte se, jak využít populární hudbu ve třídě. - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto webináři se podíváme na různé písně, které vedou hitparády, a nastudujeme jejich jazyk. Účastníci se zapojí do různých aktivit, aby objevili texty písní a jejich význam. Podíváme se konkrétně na figurativní jazyk používaný k vyjádření emocí prostřednictvím písně a zároveň procvičujeme jejich dovednosti naslouchání a porozumění prostřednictvím komunikativních aktivit. Účastníci budou spolupracovat na prezentaci nových aktivit pro využití hudby pro použití v učebnách EFL.
- Webinář bude rozdělen do 4 sekcí zakončených praktickým cvičením, kde budou účastníci společně prezentovat svou vlastní aktivitu.
- Úvod do kurzu (30 minut)
- Metodika (30 minut)
- Obrazný jazyk pro emoce (60 minut)
- Přestávka 30 minut
- Komunikativní aktivity (90 minut)
- Přestávka 30 minut
- Praktická aplikace (60 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Teaching Hacks: Podívejte se na zkratky, které pomohou maximalizovat čas učitelů na plánování a maximalizovat čas studentů na učení. - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto webináři se podíváme na to, jak připravit učitelskou tašku na „deštivý den“. Účastníci budou sdílet zkušenosti „lekce se pokazily“ a brainstorming, jak se zotavit z neúspěšných lekcí s aktivitami bez přípravy. Konkrétně se podíváme na ohřívače a výplně, které jsou účinné a efektivní ve třídě s využitím základních dovedností angličtiny.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Technology in the classroom - webinář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto semináři se zaměříme na využití technologií při výuce ve škole i doma. Budeme používat, prozkoumávat, diskutovat a sdílet nejrůznější weby a aplikace, které mohou být užitečné pro studenty i učitele při výuce angličtiny v různých úrovních pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) studentů středních škol a VOŠ.
- Přehled zdrojů užitečných k plánování lekcí (90min)
- Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky a také je budeme sdílet a diskutovat o nich. kde učitelé najdou materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat hodiny.
- Englishgrammar.org.
- ESLpartyland.com.
- iteslj.org/questions
- ESLvideo.com
- PinkMonkey.com
- BrightHub.com
- Dictionary.com
- UsingEnglish.com
- https://learnenglishteens.britishcouncil.org/
- https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
- UsingEnglish.com
- TEFL.NET
- Lanternfish ESL
- ThoughtCo
- BusyTeacher
- English Is a Piece of Cake.
- google suite
- ….
- Technologie zaměřené na slovní zásobu (45 min): weby, aplikace, online, aktivity využívající technologie,...
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění učení slovní zásoby pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- WordDynamo
- Spin&Spell
- LearningChocolate.
- MyVocabulary
- Vocabulary.com
- EnglishMediaLab
- ESLGamesWorld
- Cambridge.org
- quizelt
- bamboozle
- ….
- Technologie zaměřené na gramatiku (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění výuky gramatiky pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Purdue Online Writing Lab
- Grammar Exercises from the University of Bristol's Faculty of Arts
- Grammar Monster
- UsingEnglish.com
- Edufind.com
- Oxford Dictionaries
- British Council
- Cambridge Apps
- ….
- Technologie zaměřené na produkci mluveného slova (45min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění mluvení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- ESL Conversation Questions
- FluentU
- My Speech Class
- ESL Fast
- English Media Lab
- ESL Gold
- ….
- Technologie zaměřená na produkci psaného slova (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění psaní v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- British Council
- Agenda Web
- 5 Minute English
- English-online.org.uk
- ESLfast
- ESL-Lounge
- My English Pages
- Iteslj.org
- …
- Technologie zaměřená na čtení s porozuměním (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění čtení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Starfall.
- Learn English Using Online Resources
- English Media Lab Homepage
- American English Resources
- International Children's Digital Library
- ESL Videos
- ManyThings.org
- LearnEnglish Kids
- ….
- Technologie zaměřená na poslech (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění poslechu v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Randall's ESL Cyber Listening Lab
- ESLKidslab.com
- LyricsTraining
- LyricsGaps
- StoryCorps
- TED Talks
- All Ears English
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Pronunciation in the classroom - webinář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto semináři se zaměříme na to jak funguje výslovnost. Prozkoumáme 3 úrovně: individuální zvuky, slovní přízvuk a větnou intonaci. Toto porozumění posléze propojíme s fonemickou tabulkou, jejím smyslem a možným využitím při výuce.
V praktické části si představíme nejrůznější hry a aktivity k procvičování všech 3 úrovní výslovnosti pro různé úrovně pokročilosti studentů 1 . a 2 . stupně ZŠ, v kombinaci s procvičováním gramatiky, slovní zásoby, čtení, psaní, mluvení a poslechu.
- Teoretický přehled k problematice výslovnosti (90min)
- Zde se podíváme na různé úrovně výslovnosti: jednotlivé zvuky, slovní přízvuk a úroveň vět. Také propojíme různé zvuky se svalovými skupinami potřebnými k produkci zvuků a jak funguje fyzický aspekt výslovnosti. Nakonec vše propojíme s fonematickým grafem
- Výslovnostní hry a aktivity pro individuální zvuky (90min)
- Zde se podíváme na několik různých třídních her, které mohou být použity, aby studentům pomohly procvičit výslovnost jednotlivých zvuků nebo různých úrovní (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.
- Výslovnostní hry a aktivity pro slovní přízvuk (90min)
- Zde se podíváme na několik různých třídních her, které lze použít, aby studentům pomohly procvičit si výslovnost slovního přízvuku pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.
- Výslovnostní hry a aktivity pro větnou intonaci (90min)
- Zde se podíváme na několik různých třídních her, které lze použít k tomu, aby studentům pomohly procvičit si výslovnost na úrovni vět pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Psaní: Pohled na to, jak zlepšit psaní ve třídě. - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Pro účast na semináři je nutné mít úroveň angličtiny B1 nebo vyšší.
V tomto webináři se podíváme na různé styly psaní pro třídu EFL. Účastníci prozkoumají rozdíl mezi neformálním a formálním stylem psaní. Prozkoumáme různé způsoby, jak zlepšit psaní ve třídě, a probereme následné aktivity zpětné vazby. Účastníci budou spolupracovat na využití aktivit pro praktickou aplikaci.
- Webinář bude rozdělen do 4 sekcí, zakončených praktickým cvičením, kde budou účastníci společně prezentovat svou vlastní aktivitu.
- Úvod do kurzu (30 minut)
- Metodika (60 minut)
- Přestávka 30 minut
- Formální vs neformální jazyk (60 minut)
- Psaní (60 minut)
- Přestávka 30 minut
- Praktická aplikace (60 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Psaní :Pojďme přimět studenty, aby psali a užili si to! Písemné aktivity ke zkoušce B2 First a C1 Advanced - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto semináři se zaměříme na psaní. Probereme strategie, jak zavést psaní do třídy, učinit písemné činnosti zajímavými a poutavými a připravit studenty na běžné zkoušky, jako jsou zkoušky Cambridge.
1. a 2. hodina (90 min): Strukturování hodin psaní. Probereme, jak se liší struktura lekce psaní od ostatních lekcí založených na dovednostech. To bude zahrnovat praktickou část, kde učitelé používají učebnice a autentické materiály k plánování výuky.
Hodina 3 a 4 (90 min): Jak mohou učitelé učinit psaní zábavnějším a zajímavějším pro studenty? Projdeme si moderní metody jako je kolaborativní psaní, využití technologie pro psaní; stejně jako hry a myšlenkové mapy k vytvoření interaktivních lekcí psaní.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.