Jak učit gramatiku bez terminologie - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento seminář se zaměří na gramatické aktivity ve třídě, které jsou poutavé a produktivní, ale nespoléhají na terminologii. Tento seminář umožní učitelům přemýšlet o gramatice jako o aktivní složce jazykového vzdělávání, nikoli jen o něčem, co se má naučit nazpaměť. Seminář bude využívat hry, aktivity a kooperativní učení ke stimulaci zájmu studentů.
- Teorie a metodika (45 min)
- Aktivity do třídy (90 min)
- Učitelé připraví a předvedou své vlastní učební plány obsahující součásti semináře (45 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Technology in the classroom - webinář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto semináři se zaměříme na využití technologií při výuce ve škole i doma. Budeme používat, prozkoumávat, diskutovat a sdílet nejrůznější weby a aplikace, které mohou být užitečné pro studenty i učitele při výuce angličtiny v různých úrovních pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) na prvním a druhém stupni ZŠ.
- Přehled zdrojů užitečných k plánování lekcí (90min)
- Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky a také je budeme sdílet a diskutovat o nich. kde učitelé najdou materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat hodiny.
- Přestávka 30 minut
- Technologie zaměřené na slovní zásobu (45 min): weby, aplikace, online, aktivity využívající technologie,...
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění učení slovní zásoby pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Technologie zaměřené na gramatiku (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění výuky gramatiky pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Přestávka 30 minut
- Technologie zaměřené na produkci mluveného slova (45min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění mluvení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Technologie zaměřená na produkci psaného slova (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění psaní v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Přestávka 30 minut
- Technologie zaměřená na čtení s porozuměním (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění čtení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
- Technologie zaměřená na poslech (45 min)
- Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění poslechu v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Jazyk a kultura – kultura a jazyk
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Předmětem kurzu je přiblížit účastníkům pojetí vztah kultury a jazyka prostřednictvím kognitivních systémů. Základem je však představení co je to kultura, její možné dvojí vidění, zároveň vymezení pojmu „jazyk“ v komparaci s pojmem „parole“. Téma vztahu jazyka a kultury vychází z oblasti lingvistické antropologie, zvláště jeho lingvistický determinismus Saphir-Whorfovy hypotézy. Přiblížena a bude také experiencialistická kategorizace podle G. Lakoffa. Témata budou zpracovány a presentovány na powerpointtu.
- Kultura v pojetí různých teorií – 1 v. hodina
- Jazyk jako symbolická forma a jeho vliv – 1 v. hodina
- Jazyk vs. parole; Arbitrárnost, lineárnost, diskontinuita: E. Cassirer, N. Chomsky, Saphir, F. de Saussure, C. Lévi-Strauss – 1 v. hodina
- Jazyková struktura a jeho základní principy společnosti /komponentová a sémantická analýza/; klasifikace kultury a jazykový popis - 2 v. hodiny
- Saphir-Whorfova hypotéza; obraz světa, strukturace prostoru a času dané kultury – 2 v. hodina
- Lakoffova klasifikace kultury jazykem – 1 v. hodina.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Anglická klasika a její obraz na plátně - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Přednáška je zaměřená na uchopení tématu britské knižní „klasiky“ v širším kontextu, zároveň pomůže se zorientovat v moderních filmových zpracováních významných literárních děl z této doby. Přednáška bude plná málo známých zajímavostí, perliček, které zpestří vyučovací hodinu, dále např., audiovizuálních ukázek.
- Kontext Velké Británie v 18. a 19. století, společenský vývoj v období romantismu a raně viktoriánské doby (1h)
- - Zásadní rysy dobové literární scény – vztah mezi autory, nakladateli a publikem (1h)
- - Klíčoví autoři: jezerní básníci, Walter Scott, druhá generace romantiků, sestry Brontë, Charles Dicknes (1h)
- - Přehled a srovnání filmových a seriálových adaptací (0,h)
- - Pseudoromantismus na filmovém plátně (Bridgertonovi apod.) (0,5h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.