Kurzy

ZŠ 118 Matematické činnosti na 1. stupni

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s rozvojem předmatematické gramotnosti v mateřské škole s návazností rozvoje matematické gramotnosti na základní škole jako s prostředkem k dalšímu sebevzdělávání. Účastníci se seznámí s některými didaktickými hrami pro rozvoj představy o čísle, číselné řady,  početními operacemi a vytvoří si zásobník her a činností v matematice na 1. stupni.

1 hodina

  • Úvod, seznámení, organizační záležitosti
  • Matematická gramotnost a roviny matematické gramotnosti – obecně
  • Principy při výuce matematiky
  • Cíle ve vzdělávání ve vztahu k matematické gramotnosti na 1. stupni
  • Rozvoj matematických schopností v předškolním věku – předmatematické činnosti a návaznost na výuku matematiky na 1. stupni

1 hodina

  • Metody vzdělávání – prožitek, vzor, hra, pohyb, manipulace, experiment, myšlenkové operace
  • Učební styly, rozvoj a význam smyslů při učení

1 hodina

  • Výuka matematiky podle profesora Hejného - východiska, zásady, principy pro výuku matematiky.
  • Metody – Krokování, Schody, Autobus, Děda Lesoň, Sova, Parkety, Dřívka, Krychlové stavby,apod

1 hodina

  • Matematické hry – didaktické hry v maetmatice
  • Hry usnadňující nácvik numerace
  • Zásobník her

1 hodina

  • Nácvik na procvičování početních operací – sčítání, odčítání, násobení, dělení
  • Zásobník matematických her, činností a pracovních listů
  • Matematické pohádky

1 hodina

  • Hry na rozvoj logického a kombinačního myšlení – magické čtverce a tangramy
  • Konkrétní ukázky her a činností
  • Zásobník her a pracovních listů

1 hodina

  • Hry pro rozvoj prostorové předsatvivosti – skládanky, origami, geometrie
  • Ostatní hry
  • Hádanky v maetmatice

1 hodina

  • Karetní hry
  • Zábavné hry v matematice
  • Závěr, diskuse, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.03.2022, 9:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 263 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
9374/2020-4-238
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata:

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.2.2022, 09:00–12:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 43 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé
a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

 

  • 1.blok
  • O kom hovoříme? (Školský zákon, Vyhláška o vzdělávání žáků se SVP, podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min
  •  Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)
  • Přestávka 60 minut
  •  Rozvoj paměti (90 min)
  •  Bloomova taxonomie (45 min)
  • 2.blok
  •  Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu
    a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min
  • Přestávka 60 minut
  •  Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového
    a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP (75 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 3. 2. 2022, 09:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 54 Vegetace ČR

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přiblížit pomocí fotografií, map a živých rostlin základní biotopy ČR v různých vegetačních stupních a v odlišných abiotických podmínkách (zejména lesy a louky)

 

Obsah:

  1. hod: základní pojmy (flóra x vegetace, klimaxová a azonální vegetace, vegetační stupně, biotopy přírodní x silně ovlivněné nebo vytvořené člověkem); Natura 2000
  2. hod: základní typy lesů ČR (zonální): dubohabřiny a doubravy, bučiny, smrčiny – jejich charakteristika, skladba po patrech, rozšíření, ohrožení, návrhy managementu, zajímavosti, ukázky atypických testů zejména pomocí fotografií
  3. hod: základní typy lesů ČR (ekologicky podmíněné): mokřadní olšiny, lužní lesy, suťové lesy, bory, rašelinné lesy (viz výše)
  4. hod: sekundární trávníky a vřesoviště (viz výše)
  5. hod: vodní a mokřadní a pobřežní vegetace, prameniště a rašeliniště
  6. hod: skály, subalpínské a alpínské bezlesí, křoviny
  7. hod: přehled a charakteristiky biotopů silně ovlivněných nebo vytvořených člověkem; rozbor rostlinného materiálu a třídění do biotopů
  8. hod: diskuze, náměty pro výuku, zejména motivační, test, hodnocení

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.03.2022, 09:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 64 Základní informace o kartografii a mapování - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámení se se základy kartografie a mapování. Akce bude rozdělena na pět samostatných bloků. V prvním bloku bude obecný úvod do kartografie včetně stručné historie. V druhém bloku budou na názorných ukázkách prezentovány jednotlivá kartografická zobrazení a základy z matematické kartografie. Ve třetím bloku budou prezentovány kartografické zásady jako obecný postup při navrhování map, kompozice mapy, název mapy, mapové pole – měřítko, legenda, tiráž, směrovka, barvy v mapách, kartografické znaky (bodové, liniové a plošné znaky), písmo v mapách, popis v mapách a kartografické chyby. Ve čtvrtém bloku budou prezentovány možnosti mapování, jako je získávání dat pomocí geodetického měření, letecké fotogrammetrie, dálkového průzkumu Země a 3D skenování. Závěrečná část bude věnována konkrétním kartografickým výstupům včetně mapových aplikací, které jsou veřejně přístupné.

  • Obecný úvod a historie kartografie (90 minut)
  • Kartografická zobrazení a matematická kartografie (90 minut)
  • Kartografické základy (45 minut)
  • Mapování terénu (90 minut)
  • Názorné ukázky webových map a aplikací (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.02.2022, 09:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 10 Jak nezamrznout u tabule (webinář)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program poskytne teoretický návod k tomu, jak motivovat a pracovat se žáky tak, aby vyučování bylo maximálně efektivní,  jak oživit vyučování, zvednout žáky ze židle a vypnout unavenou hlavu.  Webinář nabídne učitelům ověřenou pedagogickou filozofii, která vychází bezprostředně z praxe.

  • Hra, jako důležitý prvek výchovně – vzdělávacího procesu. Vliv pohybu na výchovně – vzdělávací proces.  Prožitek jako cesta k trvalému zapamatování. Herní efektivita.
  • Jak uchopit vyučování nemediálně, netechnicky. Hlava – cit – tělo v rovnováze.
  • Život ve třídě. Jak zvýšit efektivitu vyučování, vytvořit bezpečné prostředí školní třídy, propojit školu se životem. Co rozhodně před žáky nedělat.
  • Duševní hygiena učitele

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.02.2022, 8:30–12:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 505 Společné vzdělávání prostřednictvím diferenciace a individualizace výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat aneb co by měl učitel umět a znát:

1. vědět PROČ je dobré výuku měnit

2. znát a umět poznávat své žáky.

3. vytvářet/zajistit podnětný prostor pro učení a pestré materiálně technické zázemí

4. vytvářet/zajistit podnětné a bezpečné sociálně komunikativní prostředí

5. znát metody aktivního učení a jejich používání v rámci modelu třífázového učení E-U-R

6. umět efektivně plánovat a řídit skupinové a kooperativní vyučování

7. umět formulovat funkční cíle

8. znát různé typy projektů a specifické způsoby jejich přípravy a realizace

9. efektivně hodnotit žáky a jejich práci (procesy a produkty) a vést žáky k sebehodnocení

10. vyhodnocovat úspěšnost vlastní práce a výuky

 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 28.03.2022, 8:30–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 515 Práce se třídou v rámci primární prevence.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se zabývá tématem obecné - primárně preventivní práce s třídními kolektivy na školách (resp. možnou náplní třídnických hodin) – jejich smyslem, cíli, pravidly, strukturou, obsahem (tématy), důležitými ovlivňujícími faktory i možnými potížemi, které se mohou při preventivní práci se skupinou vyskytnout.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska práce se třídou, na straně druhé budou účastníci interaktivní formou seznámeni s názornými ukázkami konkrétních aktivit – na vlastní kůži si vyzkouší některé techniky, přímo použitelné při práci se třídou.

Primárně preventivní práce se třídou by měla mít předem stanovené, reálně dosažitelné cíle, materiální podmínky (adekvátní čas, dobu a místo, tzn. kdy, jak dlouho a kde), personální obsazení (s kým) a především konkrétní strukturu, kterou je dobré téměř vždy dodržovat. Věnovat se také budeme samozřejmě faktory, které efektivitu práce se třídou podporují, ale také faktory, které mohou tuto práci komplikovat a narušovat.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 18.02.2022, 9:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 274 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu.

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ (1 hod.)
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  (1 hod.)
  • Přestávka 30 minut
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  (1 hod.)
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků  (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.03.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

NJ 129 Gramatika kreativně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři si ukážeme, jak je možné věnovat se gramatice tak, aby studenty podněcovala k aktivnímu používání jazyka. Vyzkoušíme si, jak gramatiku propojit s dalšími jazykovými dovednostmi, jak můžeme studenty motivovat k používání naučených struktur, podporovat jejich tvořivost či jak gramatiku udělat přístupnou a zábavnou pomocí prostředků dramapedagogiky či zážitkové pedagogiky. Budeme se věnovat možnostem práce s chybou. Účastníci si vyzkouší konkrétní hry a aktivity a ukážou si, jakými metodami lze procvičovat základní gramatické jevy.

  • Nejprve se zamyslíme nad tím, jak můžeme zvýšit motivaci studentů učit se gramatiku a vyměníme si vlastní zkušenosti. (1 hod.)
  • Blíže se podíváme na možnosti různých druhů her, pomocí kterých můžeme gramatiku procvičovat i jinými způsoby, než jsou cvičení v učebnici. Hry si rozdělíme na různé typy a řadu z nich si vyzkoušíme. (2 hod.)
  • V další části se budeme soustředit na obrázky a příběhy, které můžeme použít mimo jiné i na procvičení určitých gramatických struktur. (1 hod.)
  • V neposlední řadě si ukážeme, jaké možnosti procvičit probranou gramatiku nám nabízí dramapedagogika a zážitková pedagogika. (3 hod.)
  • Závěrem se zaměříme na práci s chybou při aktivitách, které jsme si vyzkoušeli, a zamyslíme se nad tím, jak můžeme pomoci méně kreativním studentům či studentům, kteří se bojí mluvit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.02.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 59 Ochrana spotřebitele

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs obsahuje přehled právní úpravy ochrany spotřebitele v ČR. Cílem kursu je osvojení si schopnosti analyzovat a řešit konkrétní případy z praxe.

  • Obsah zákona o ochraně spotřebitele - povinnosti prodávajícího, nekalé obchodní praktiky, (klamavá konání, klamavá opomenutí, agresivní obchodní praktiky), mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, dozor nad ochranou spotřebitele. (3 hod)
  • Spotřebitelské smlouvy - charakteristika, zakázaná nepřiměřená ujednání, spotřebitelské smlouvy distanční, mimo obchodní prostory, timesharing. (2 hod)
  • Kupní smlouva - prodej zboží v obchodě, povinnosti z vadného plnění, reklamace. (1 hod)
  • Regulace reklamy - zakázané typy reklamy, regulace spamové reklamy, nekalá soutěž (1 hod)
  • Zákon o spotřebitelském úvěru, zákon o potravinách, zákon o technických požadavcích na výrobky, zákon o obecné bezpečnosti výrobků - charakteristika a účel právní úpravy. (1 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 8.4.2022, 9:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 76 Mezníky vývoje civilizace v Evropě - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na osobnosti, které výrazně ovlivnily vývoj Evropské civilizace

  •  Kde hledat počátky lidství a civilizace Evropy? 
  • Proměny vizionářů Evropy v průběhu dějin. 
  • Bylo 20.století v Evropě pro svět přínosem? 
  • Seminář na téma významných osobností a definice atributů významnosti 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.04.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 78 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, diamant, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a běhací diktát.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.3.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 79 Matematikou 1. stupně aktivně, názorně a systematicky - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro učitele 1. stupně ZŠ. Vychází z modelů projektu Mathe 2000+ E. Wittmanna a G. Müllera. Předvede práci s modely, které "rostou" s žáky - od předškoláků po žáky prvního i druhého období 1. stupně ZŠ, modely aritmetickými, geometrickými, ale i těmi, zaměřenými na práci se vzory či daty. Účastníci semináře si prakticky jednotlivé modely vyzkouší při řešení série gradovaných úloh. Důraz bude kladen na rozvíjení porozumění žáků problematickému učivu prvního stupně ZŠ, tedy na aktivní opakované užití modelů při řešení úloh žáky a na systematickou proměnu modelu v závislosti na postupném rozšiřování matematického obsahu v průběhu celé žákovy docházky na prvním stupni ZŠ.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.05.2022, 08:30–12:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 84 Inkluze – společné vzdělávání - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář seznámí účastníky se změnou ve školském zákoně a ve vyhlášce č. 27/2016Sb., vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků nadaných, rozdílem mezi integrací a inkluzí a potřebou společného vzdělávání.   Účastnici se také seznámí se stupni a druhy podpůrných opatření, zapojení asistentů, tlumočníků, přepisovatelů a dalších pedagogických pracovníků do výuky. Uvědomí si také i úlohu a postavení školského poradenského zařízení vzhledem ke společnému vzdělávání.  V pracovních dílnách se blíže seznámí s Plánem pedagogické podpory a Individuálním vzdělávacím plánem. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 26.04.2022, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 85 Jak spolupracovat s asistentem pedagoga - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Úvod, seznámení s účastníky, potřeby skupiny z hlediska tématu asistenta pedagoga
  • Rozbor jednotlivých typů asistenta pedagoga
  • Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření
  • Vymezení hlavní činnosti asistenta pedagoga, pomoc žákům, práce asistenta pedagoga s ostatními ve třídě, přímá nepřímá pedagogická činnost
  • Kompetence asistenta pedagoga
  • Diskuse o náplní práce a kompetencích asistenta pedagoga
  • Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem
  • Spolupráce asistenta pedagoga s rodiči žáků
  • Spolupráce asistenta pedagoga s dítětem, žákem
  • Diskuse na téma Bariéry a rizika v práci asistenta pedagoga
  • Specifika spolupráce a komunikace asistenta pedagoga u jednotlivých skupin handicapů – narušená komunikační schopnost, porucha autistického spektra, specifické poruchy chování, nadání, apod.
  • Konkrétní příklady
  • Diskuse a rozbor konkrétních příkladů
  • Další vzdělávání asistenta pedagoga
  • Práce školního asistenta, přímá, nepřímá práce, spolupráce se zákonnými zástupci a pedagogickými pracovníky
  • Závěrečná diskuse
  • Závěr, hodnocení semináře

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 27.4.2022, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 87 Živé slovo 2 – vychutnat si, upoutat, oslovit - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Navazující webinář pro absolventy Živého slova 1. Prohloubení řečových dovedností. Účastníci se pomocí cvičení učí vnímat a kultivovat svou řeč tak, aby skutečně promlouvala a mohla druhé oslovit. V sólových výstupech se zaměří na vnímání vlastního projevu, tempa řeči, srozumitelnost a vedení pozornosti posluchačů. Věnovat se budeme i práci s textem, tempo rytmem a plasticitu sdělování s představou.

2 hodiny

  • Úvod – přivítání, zopakování jmen. Připomenutí poznatků a společných zážitků z minulého semináře – s jakou vzpomínkou si spojujeme určitou osobu (ve dvojicích a pak ve skupině)?
  • Cíle navazujícího kurzu. Motivace – otázka, jak účastníci vyžili zkušenosti z minulého kurzu v praxi.
  • Hlasová rozcvička – základy práce s dechem a opory v bránici. Práce s prostorem a hlasem v prostoru.
  • Řečová rozcvička – popis, vyprávění zážitku na zadané téma.

Přestávka 30 minut.

2 hodiny

  • Interakce – hrová cvičení na rozhýbání dynamiky ve skupině. (cvičení živých obrazů v několika variacích).
  •  Improvizace – hrová cvičení na rozvíjení představivosti, bystrosti, vnímavosti, flexibility a schopnosti změny.
  •  Uvolnění – cvičení ve dvojicích rozvíjející navazování na partnera. Vyprávění pohádky, příběhu na zadané téma.

Přestávka 30 minut

2 hodiny

  • Sólový výstup: zadání, čas na přípravu (15minut). Předvedení.
  • Zpětná vazba účastníků a lektora. Analýza. Individuální specifika a jak je rozvíjet.
  • Zhodnocení zkušenosti ze semináře a společná reflexe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 21.03.2022, 08:30–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 88 Jak motivovat žáky zadáváním různých typů učebních úloh. - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář nabídne účastníkům využití motivačních netradičních aktivit v práci s textem, zejména s učebními úlohami na 1. stupni ZŠ. Budou představeny různé typy úloh podle motivačního vlivu na různé žáky. Účastníci budou seznámeni s různými kritérii výběru úloh pro zvýšení motivace žáků v učení. Budou obeznámeni s metodami zvyšování a snižování obtížnosti a složitosti těchto úloh v souvislosti s motivační hodnotou obsahu úloh. Nebudou vynechány ani hry v práci s textem pro rozvíjení kritického myšlení žáků, ale také k utužení třídního kolektivu, posílení sociálních vazeb. Nedílnou součástí bude i seznámení s tvorbou vlastních úloh do DUM a s metodami vyhodnocení textů pocházejících z žákovské tvorby a rozboru žákovských řešení úloh vytvořených spolužáky. Učitelé dostanou praktické návody, které mohou zařadit do vlastní výuky, prakticky si některé hry vyzkouší společně na semináři.

Rovněž budou představeny i pomůcky, které si lze vytvořit k použití během párové či skupinové práce tak, aby si děti byly schopny samy rychle zkontrolovat správnost své odpovědi.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 08.03.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 90 Základy psychologie pro pedagogické pracovníky. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Každý jedinec je autentická, originální a neopakovatelná lidská bytost, na kterou je vždy třeba přistupovat jedinečně. Avšak některé vlastnosti či schopnosti, které psychologie popisuje, se dají pozorovat (a také měřit, srovnávat) v menší či větší míře u většiny jedinců. A to je právě podstata tohoto školení – pedagogičtí pracovníci by měli být poté lépe připraveni chápat a předvídat psychická specifika s určitými projevy chování žáků.

Lidská osobnost je vysvětlována jako bio-psycho-sociálně-spirituální jednota a z tohoto paradigmatu také na něj psychologie pohlíží.

V rámci obecné psychologie si společně vysvětlíme základní pojmy, jako jsou psychické procesy a stavy, osobnost, emoce, chování, kognitivní procesy související s motivací a učením. Z hlediska vývojové psychologie si blíže určíme jednotlivá vývojová stadia, co které obnáší, co je pro tato stadia u žáků a studentů typické a co by měl mít každý pedagog na paměti. Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se dítě chtě nechtě socializuje, tudíž jsou základní poznatky s hlediska sociální psychologie pro pedagogy klíčové. Probereme věci, jako jsou skupina, socializace, sociální role či normy.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 6.6.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 92 Jak integrovat vzdělávací obsah v ZŠ. Metody, hry a další aktivity k integraci obsahu učiva na 1. stupni ZŠ - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Integrace obsahu učiva v základní škole. Česká tradice a moderní přístupy uspořádání učiva na 1. stupni základní školy. Specifika, přínosy a rizika, připravenost pedagogů, metody práce s obsahem jako výzva profesního rozvoje.

Seminář nabídne účastníkům využití motivačních netradičních aktivit, různé metody integrace obsahu učiva. Budou představeny různé typy integrace obsahu a prezentován jejich vlivu na motivaci různých žáků. Účastníci budou seznámeni s různými kritérii výběru úloh pro zvýšení motivace žáků v učení.

 

  • seznámení s účastníky (5 min.)
  • seznámení s programem, použitá literatura, koncepce textů úloh (10 min.)
  • komasace a koncentrace v české škole, seznámení s druhy integrace v současném, novém pojetí. Různá uspořádání učiva komasací a koncentrací celku. Různé typy hodnotících vztahů žáků k učivu (10 min.)
  • koordinace obsahu učiv na 1. stupni základní školy – jak na ni. Malý pohled do minulosti a současné pojetí, netradiční pohledy na integraci obsahu učiva. (10 min.)
  • úloha jako nositelka učiva a cíl žákovského učení (10 min.)
  • integrované úlohy jako metoda práce učitele s obsahem, ukázky, způsob práce s nimi, různé další metody a hry, které mají integrující funkci (30 min.)
  •  různé další techniky a strategie práce s učivem (20 min.)
  • sekvence zadávání úloh, jejich frekvence a kontrasty, proměnné, které intervenují do motivace žáků (obsah a počet cílů, které úloha integruje). (20 min.)
  • hodnotící vztahy a názory žáků 1. stupně ZŠ k řešení úloh a některým jevům školské reality. Způsoby, jak přispět k tomu, aby žáci vnímali školní vzdělávání jako smysluplné a užitečné a jak eliminovat případnou úzkost některých žáků z řešení některých typů úloh, další přístupy, náměty a praktické zkušenosti i postřehy z dlouhodobého výzkumného šetření na větším počtu žáků (20 min.)
  • práce s obsahem a jeho transformace do textu pro žáky v souvislosti s utvářením vztahů (postojů) žáků k řešení problémových úloh a učení vůbec. (10 min.)
  • praktické aktivity formou aktivizujících činností do hodin vyučovacích předmětů na 1. stupni ZŠ, řešení jednotlivých úloh, práce s cíli různých typů úloh, možnosti vhodného začlenění do tematických projektů, jejich třídění a využití v různých vyučovacích předmětech, ukázky, vytvořit úlohu jako projekt učitele „na míru“ své třídě a podle potřeb žáků daného ročníku (20 min.).

shrnutí, zhodnocení, závěrečná reflexe a sdílení zkušeností účastníků (15 min.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.03.2022, 9:30–12:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace