Kurzy

WEB 139 Diagnostika dítěte předškolního a školního věku - webinář

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Iva Tomášková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22149/2021-7-667
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se dozví důležitost diagnostikování dětí a žáků pro další učení a celoživotní vzdělávání. Souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacím cílem, rozvoj dítěte a žáka dle jeho individuálních schopností a možností každého žáka a dítěte. Seminář bude veden prostřednictvím aktivního výkladu s možností řízené diskuse o zkušenostech účastníků s diagnostikováním

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.06.2023, 8:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 105 Rozvoj jemné a hrubé motoriky aneb grafomotorika hrou - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • seznámení s jemnou a hrubou motorikou a grafomotorikou (1h)
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí v MŠ a mladšího školního věku (1h)
  • důležitost jemné a hrubé motoriky u dětí (1h)
  • ukázka praktických pomůcek a grafomotorických cvičení do praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 17.02.2023, 14:00–17:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

volných míst: 7
 objednat

WEB 135 Mezikulturní povědomí u Ukrajinců žijících v ČR - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Stále četnější pobyt Ukrajinců v České republice, a zejména jejich působení na českém trhu práce, je jevem, se kterým se česká společnost musí dlouhodobě vyrovnávat. Jedná se například o specifika mezikulturního vědomí a interkulturní komunikační kompetence u Ukrajinců, kteří dlouhodobě pracují nebo žijí v ČR, dále o jejich kulturní hodnoty včetně právního povědomí, tj. jejich názory na právo a jejich konkrétní práva a povinnosti. Cílem je prezentovat základní kulturní rozdíly mezi Ukrajinci, Rusy a Čechy, pracující či žijící na území ČR.

1.Úvod: Základní charakteristiky Ukrajinců, žijících na území ČR (45 min)

2.Chápání rodiny a domova u Ukrajinců (45 min)

3.Význam národní identity a občanství pro Ukrajince (45 min)

4.Význam komunikace, sociálních vztahů a sítí pro Ukrajince (45min)

5.Chápání moci a individualismu (45 min)

6.Hodnoty a hodnotové orientace u Ukrajinců (45 min)

7.Akulturace u Ukrajinců (45 min)

8.Interkulturní sensitivita u Ukrajinců (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 13.04.2023, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 144 CLIL ve výuce španělštiny v rámci enviromentální výchově. - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s přístupem CLIL a jeho uplatnění ve výuce (nejen) španělského jazyka, kterémohou vyzkoušet ve svých vlastních hodinách španělštiny formou pozorování, tvorby, četby, analýzy, diskuze, poslechu, a projektů. Rámcové téma je environmentální výchova a environmentální problémy s důrazem na španělské a latinskoamerické prostředí.

1. hodina

Úvod, sestavení „myšlenkové mapy“ z očekávání a nápadů účastníků.

Metody učení cizích jazyku. Vývoj a přehled charakteristických cvičení a strategií

2. hodina

Přístup CLIL (Content and Language Integrated Learning).

CLIL jako přístup do výuky (nejen) španělského jazyka.

 

Přestávka 30 minut

3. hodina

Enviromentální výchova v  České republice, ve Španělsku a v Latinské Americe.

Proč učit cizí jazyky prostřednictvím environmentálních témat?

4. hodina

Environmentální problémy (nejen) ve Španělsku a v Latinské Americe:

Ochrana přírody, odpadky, (ne)obnovitelné zdroje.

Ekonomie životního prostředí (nejen) pro vyšší ročníky.

 

Přestávka 30 minut

5.-6. hodina

Praktická část.

Sebereflexe a hodnocení

 

V praktické částí (5.-6. hodina) budou prezentované aktivity, projekty a případové studie pro různé věky a úrovni.  Účastnící budou mít možnost si techniky vyzkoušet a vzít si domů jejich detailní popis, aby to mohli používat ve své vlastní výuce.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.04.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 153 Aktivity do hodin matematiky I - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Praktický webinář pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy. Vyzkoušíme si univerzální aktivizující startéry na začátek vyučovací hodiny, které budou bavit Vás i Vaše žáky. Čeká Vás také ochutnávka pestrých aktivit využitelných nejen v matematice. Předám vám i  online zdroje, které se mi osvědčily při výuce. Ze semináře si odnesete zásobník ověřených aktivit, ze kterého budete moci čerpat v průběhu školního roku a zatraktivnit své hodiny.

  • Proč a jak zvyšovat matematickou gramotnost - šetření PISA a TIMMS, představení příkladů, výsledků a ukázka možnosti využití ve výuce. (1 hodina)
  • Zásobník aktivit pro rozvoj matematické gramotnosti pro jednotlivce  -  univerzální aktivizující startéry/aktivity nejen na začátek vyučovací hodiny, které budou bavit Vás i Vaše žáky  –Zasloužené jméno, Jednička, Karty s čísly, Desítka, Největší součet, Nejmenší rozdíl, Postav věž, Číselná pyramida, Metr, Šablony (2 hodiny)
  • Zásobník aktivit v on-line prostředí – Hádanka, Matematico, Kostky (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.03.2023, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 154 Párové a kooperativní učení v matematice - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Chcete začít s kooperativním učením  a potřebujete pomoci s prvními kroky? Na semináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role ve skupině lze přidělovat. Vyzkoušíte si hlavní výukové metody spjaté s kooperativním učením. Ze semináře si odnesete zásobník forem výuky, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat. Určeno pro učitele matematiky I. a II. stupně ZŠ.

  • Kooperativní a párové učení – představení alternativy pro frontální výuku (1h)
  • Tipy pro kooperativní učení – domovská skupina, role v domovské skupině, rozvoj jemných dovedností (1h)
  • Metody vhodné pro kooperativní učení – Nonograms, Hádanka/Hlavolam, Trimino, Zástupná písmena, Myšlenkový mrak, Skládankové učení, Myšlenková mapa (2h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.05.2023, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 160 Technology in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme  na využití technologií při výuce ve škole i doma. Budeme používat, prozkoumávat, diskutovat a sdílet nejrůznější weby a aplikace, které mohou být užitečné pro studenty i učitele při výuce angličtiny v různých úrovních pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) studentů středních škol a VOŠ.

  • Přehled zdrojů užitečných k plánování lekcí (90min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky a také je budeme sdílet a diskutovat o nich. kde učitelé najdou materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat hodiny.
    • Englishgrammar.org.
    • ESLpartyland.com.
    • iteslj.org/questions
    • ESLvideo.com
    • PinkMonkey.com
    • BrightHub.com
    • Dictionary.com
    • UsingEnglish.com
    • https://learnenglishteens.britishcouncil.org/
    • https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
    • UsingEnglish.com
    • TEFL.NET
    • Lanternfish ESL
    • ThoughtCo
    • BusyTeacher
    • English Is a Piece of Cake.
    • google suite
    • ….
  • Technologie zaměřené na slovní zásobu (45 min):  weby, aplikace, online, aktivity využívající technologie,...
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění učení slovní zásoby pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • WordDynamo
    • Spin&Spell
    • LearningChocolate.
    • MyVocabulary
    • Vocabulary.com
    • EnglishMediaLab
    • ESLGamesWorld
    • Cambridge.org
    • quizelt
    • bamboozle
    • ….
  • Technologie zaměřené na gramatiku (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění výuky gramatiky pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Purdue Online Writing Lab
    • Grammar Exercises from the University of Bristol's Faculty of Arts
    • Grammar Monster
    • UsingEnglish.com
    • Edufind.com
    • Oxford Dictionaries
    • British Council
    • Cambridge Apps
    • ….
  • Technologie zaměřené na produkci mluveného slova (45min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění mluvení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • ESL Conversation Questions
    • FluentU
    • My Speech Class
    • ESL Fast
    • English Media Lab
    • ESL Gold
    • ….
  • Technologie zaměřená na produkci psaného slova (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění psaní v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • British Council
    • Agenda Web
    • 5 Minute English
    • English-online.org.uk
    • ESLfast
    • ESL-Lounge
    • My English Pages
    • Iteslj.org
  • Technologie zaměřená na čtení s porozuměním (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění čtení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Starfall.
    • Learn English Using Online Resources
    • English Media Lab Homepage
    • American English Resources
    • International Children's Digital Library
    • ESL Videos
    • ManyThings.org
    • LearnEnglish Kids
    • ….
  • Technologie zaměřená na poslech (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění poslechu v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Randall's ESL Cyber Listening Lab
    • ESLKidslab.com
    • LyricsTraining
    • LyricsGaps
    • StoryCorps
    • TED Talks
    • All Ears English

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 17.03.2023, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 161 Pronunciation in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na to jak funguje výslovnost. Prozkoumáme 3 úrovně: individuální zvuky, slovní přízvuk a větnou intonaci. Toto porozumění posléze propojíme s fonemickou tabulkou, jejím smyslem a možným využitím při výuce.

V praktické části si představíme nejrůznější hry a aktivity k procvičování všech 3 úrovní výslovnosti pro různé úrovně pokročilosti studentů 1 . a 2 . stupně ZŠ, v kombinaci s procvičováním gramatiky, slovní zásoby, čtení, psaní, mluvení a poslechu.

  • Teoretický přehled k problematice výslovnosti (90min)
    • Zde se podíváme na různé úrovně výslovnosti: jednotlivé zvuky, slovní přízvuk a úroveň vět. Také propojíme různé zvuky se svalovými skupinami potřebnými k produkci zvuků a jak funguje fyzický aspekt výslovnosti. Nakonec vše propojíme s fonematickým grafem
  • Výslovnostní hry a aktivity pro individuální zvuky (90min)
    • Zde se podíváme na několik různých třídních her, které mohou být použity, aby studentům pomohly procvičit výslovnost jednotlivých zvuků nebo různých úrovní (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.
  • Výslovnostní hry a aktivity pro slovní přízvuk (90min)
    • Zde se podíváme na několik různých třídních her, které lze použít, aby studentům pomohly procvičit si výslovnost slovního přízvuku pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.
  • Výslovnostní hry a aktivity pro větnou intonaci (90min)
    • Zde se podíváme na několik různých třídních her, které lze použít k tomu, aby studentům pomohly procvičit si výslovnost na úrovni vět pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.

 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24.03.2023, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 163 Didaktické zpracování svátků, slavností a oslav v životě školy - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Běžné zvyky a tradice není obtížné zařadit do života školy. Jiné, méně známé zvyky a lidové tradice zůstávají didakticky nezpracovány a učiteli nepovšimnuty. Některé z nich není jednoduché zprostředkovat dětem a žákům tak, aby byly věkově přiměřené a nezanikl jejich výchovný potenciál, především síla příkladu, příspěvek k rozvoji osobnosti dítěte, rozvoj zdravého patriotismu a další postoje. Seminář přináší návody, jak dětem a žákům přiblížit složitější témata, méně známé lidové zvyky a tradice, jak je aktualizovat a zpracovat moderními didaktickými postupy, aby byly pro současné žáky srozumitelné. Seminář představí, jak tradiční dětské hry, tak především moderně zpracovaná známá i méně známá témata lidových slavností. Kromě didaktických her a jejich využití v rámci projektového a tematického vyučování budou nabídnuty heuristické metody, badatelství a pokusnictví jako jedny z mnoha způsobů zpracování lidových slavností a oslav z hlediska přírodních dějů a porozumění přírodě. Seminář v krátkosti představí také integrační snahy v oblasti aktivní práce s učivem a seznámí s různými přístupy a druhy integrace obsahu učiva, kritérii výběru vzhledem k tématu (v MŠ typicky propojení hudební, pohybové, dramatické výchovy a dalších složek, v ZŠ propojení napříč předměty bez ohledu na to, zda vychází z přírodních nebo společenských věd).

  • Význam slavností a oslav pro život ve škole (smysl slavení narozenin a svátků dětí ve školním prostředí).
  • Tradiční svátky a jejich méně známé okolnosti (Advent, Vánoce, Velikonoce a další).
  • Další příležitosti: dušičky, hromnice, letnice.
  • Regionální prvky v učivu (některé regionální odlišnosti, zvyky a tradice a jejich široké využití, např. masopust, posvícení)
  • Lidové zvyky a tradice a jejich odraz v tradičních dětských hrách.
  • Vliv liturgického roku na lidové zvyky a tradice (např. svátek Tří králů, sv. Jiří, sv. Anna, sv. Martin, sv. Kateřina, sv. Barbora, sv. Lucie, sv. Ondřej, sv. Silvestr)
  • Moderní didaktické zpracování některých méně známých lidových zvyků a tradic s využitím didaktických her a projektů pro jednotlivé věkové kategorie, ukázky her a jejich začlenění do projektového vyučování (Dušičky, sv. Dorota, sv. Řehoř, sv. Filip a Jakub, sv. Anna a další)
  • Jak se slaví některé svátky v zahraničí a jak je můžeme slavit my bez komerčního nánosu (namátkou sv. Valentýn, sv. Patrik a další)
  • Jak jednoduše a efektivně žákům přiblížit státní svátky, aby jim porozuměli.
  • Významné a mezinárodní dny (Den dětí, Den matek, Den otců, Den Země, Den učitelů a náměty pro mnohé jiné.
  • Školní svátky a oslavy (zahradní slavnost, školní akademie, rozlučkové akce).
  • Environmentální výchova napříč lidovými zvyky a tradicemi v MŠ a ZŠ.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.03.2023, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 167 Základy vývojové psychologie pro pedagogické pracovníky. – webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vývojová psychologie pozoruje a popisuje především psychické (emoční, hodnotové, vztahové a jiné) i fyzické změny lidské osobnosti v závislosti na čase. Člověk zažívá neustálou změnu od početí až do smrti. Pro pedagoga pracujícího s dětmi, které se neustále tělesně i duševně mění, může znalost právě těchto změn velice pomoci v pochopení žáků a v adekvátním vztahu k nim.

V období vzdělávacího procesu (v kontextu školství mateřského, základního, středního či vysokého) prochází každý žák (a samozřejmě také pedagog a rodič) specifickými vývojovými stádii, pro které jsou určité tělesné a duševní (např. emoce, utváření hodnot a cílů) typické. Každé vývojové stadium v sobě skýtá u většiny jedinců obecné prvky, které právě vývojová psychologie popisuje.

Vzhledem k důležitosti věkového rozmezí vzdělávacího procesu u žáků a studentů se nejvíce zaměříme na vývojové změny, potřeby a další fyzická či psychická specifika předškolního věku, mladšího školního věku a dospívání. Samozřejmě však neopomeneme také další stádia, jako je např. období dospělosti.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vymezení oboru vývojové psychologie a její využití v pedagogice. Co tedy vývojová psychologie zkoumá a jak ji může použít pedagog ve výuce a vztahu ke svým žákům. 0,5 hod
  • Popis jednotlivých vývojových stádií (edukačního věku) s aplikací do pedagogické sféry. Předškolní věk, mladší školní věk, dospívání (pubescence a adolescence) a dospělost. 1 hod
  • Aplikace poznatků vývojové psychologie v rámci prevence, diagnostiky a řešení potíží ve školním prostředí. Vysvětlení typických projevů (pozitivních i negativních) žáků a studentů v daných vývojových fázích ve školním i mimoškolním prostředí (emoce, potřeby, chování žáků). 1 hod
  • Aplikace poznatků vývojové psychologie ve vztahu pedagog/žák. Měnící se role (autorita) – vztah pedagoga se žáky v průběhu jejich věku, možnosti efektivnější komunikace a spolupráce pedagogů se žáky v jednotlivých vývojových obdobích.       1 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 29.05.2023, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 174 Algoritmizace – základ programování – webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen pro absolutní začátečníky s programováním, kteří nikdy žádný program nevytvořili a netuší, jak toho docílit.

  • Základní pojmy programování (0,5 vyučovací hodiny)
  • Rozdělení programovacích jazyků (0,5)
  • Vývojové diagramy – Sekvence, příklady (1)
  • Vývojové diagramy – Podmínky, příklady (1)
  • Vývojové diagramy – Cykly, příklady (1)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24.03.2023, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 181 Jak na třídní pravidla. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V dnešní době se stále častěji můžeme setkat s názorem, že vzhledem k účinnému a fungujícímu třídnímu managementu je potřeba chápat smysl, vytvořit si a následně dodržovat třídní pravidla. Otázky pedagogů ohledně potřebnosti pravidel se příliš neliší od otázek samotných žáků a studentů:

 

Existují pravidla všude? Kde všude se můžeme setkat s nějakými pravidly? Proč by ve třídě vůbec nějaká pravidla měla být?  Proč bychom je měli vlastně dodržovat? Co z toho budeme mít? Jaké jsou vlastně následky dodržování pravidel? Co se může stát, když pravidla budou porušena?

 

Děti (mládež) a stejně tak i pedagogičtí pracovníci by si měli být schopni na tyto otázky odpovědět a pochopit jejich užitečnost pro ně samotné – i pro celý kolektiv.

 

V rámci semináře se zamyslíme nad smyslem pravidel jako takových (nejen ve třídních kolektivech) – takovém smyslu, který poté účastnící budou moci přenést do uvědomění svých žáků.

 

Hlavní část semináře se bude věnovat vlastní práci účastníků, kteří budou mít za úkol vytvořit podle jejich názoru adekvátní konkrétní znění svých pravidel, o kterých se domnívají, že jsou u jejich žáků potřeba. Tato jejich pravidla budou kriticky rozebrána a poslouží jako možnost pochopit základní zákonitosti tvoření a následného užívání pravidel. Pro účastníky jsou připraveny konkrétní příklady třídních pravidel pro jednotlivé věkové skupiny a typy kolektivů.

 

Další část bude věnována ukázce doporučeného postupu, jak vůbec celý proces (povídání o smyslu pravidel, tvorba, konkrétní znění, prezentace a umístění pravidel, odměny a případné tresty za jejich dodržení či porušení) prakticky uchopit a s dětmi realizovat. Účastníci budou poučeni o důležitých zákonitostech a také o slabých místech a rizicích, kterých je dobré se při práci s dětmi vyvarovat.

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných asistentů.

 

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 02.06.2023, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 182 Skupinové a kooperativní vyučování - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

 

Osnova akce

  • 1. blok (90 minut)
  • Úvod, cíle webináře, představení lektora, představení účastníků
  • Mapování reality ze strany účastníků, sdílení zkušeností
  • Máme otázky
  • PROČ se tématem zabývat a JAK na to
  • Spolupráce jako nejžádanější kompetence na trhu práce, spolupráce jako jeden z pilířů vnitřní motivace žáků k učení
  • Spolupráce a klíčové kompetence, kompetenční cíle
  • 30 minut přestávka

 

  • 2. blok (90 minut)
  • Skupinová práce versus kooperativní učení
  • Jak uspořádat učebnu
  • Jak dělit žáky do skupin
  • Představení ukázky konkrétní vyučovací jednotky postavené na práci ve skupinách vč. Analýzy
  • 30 minut přestávka

 

  • 3. blok (90 minut)
  • Představení metod na rozvoj spolupráce
  • Představení metod aktivního učení založených na práci ve skupinách, sdílení zkušeností
  • Skládankové učení
  • 30 minut přestávka

 

  • 4. blok (90 minut)
  • Hodnocení skupinové práce, sebehodnocení
  • Burza nápadů, doporučení
  • Zdroje
  • Reflexe webináře – vůči cílům a vůči otázkám
  • Závěr

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.04.2023, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 555 Základy sociální psychologie pro pedagogické pracovníky. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.

Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.

Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.06.2023, 8:45–12:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

PP 557 Prevence rizikového chování v oblasti sexuality – integrace zdravé sexuality do vztahů - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Oblastí rizikového chování je také rizikové chování v oblasti sexuality .  Syndrom rizikového chování dospívajících zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti. Problematika SRCHD zahrnuje oblast závislostí, nepřizpůsobivého chování, agresivity, násilí, agresivity zaměřené na sebe (tedy poruchy příjmu potravy, chování sebepoškozující) a rizikové chování v oblasti sexuality .

Seminář nabízí různorodé metody práce s žáky ověřené v praxi lektorky a podává základní informace k jednotlivým tématům. Téma doplňuje z pohledu bio-psycho-sociálního . Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují rizikové chování žáků a studentů.

Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.06.2023, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 129 Čeština pro ukrajinsky a rusky mluvící cizince – tvorba materiálů - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V současné době, kdy v českých školách přibývá žáků s odlišným mateřským jazykem, zejména ukrajinsky a rusky mluvících, je pro efektivní výuku češtiny jako cizího jazyka výběr a příprava materiálů. V průběhu webináře se účastníci seznámí se specifiky výuky češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvící cizince. Jaké jsou výhody a nevýhody podobnosti slovanských jazyků a jak je můžeme využít při výuce ve prospěch efektivnosti vyučovací hodiny. Kromě ukázek a praktických rad se účastníci sami pokusí vytvořit několik cvičení, která mohou posléze použít ve svých vyučovacích hodinách.

  • Obecný úvod ke slovanským jazykům (shody a rozdíly mezi nimi, jakým „pastem“ se vyhnout při výuce češtiny jako cizího jazyka pro slovansky mluvícího cizince, např. mezijazyková homonymie aj.)
  • Stanovení cíle vyučovací hodiny, výběr materiálů (jaké jsou možnosti výběru materiálů, jaké materiály může vyučující vytvořit sám a kdy je vhodné, aby určitě vyučující připravil vlastní materiály)
  • Nejčastější chyby žáků cizinců při studiu češtiny, obtížné momenty a praktická doporučení, jak s takovými obtížnostmi pracovat (ukázky materiálů z praxe a jejich komentář)
  • Praktické cvičení (tvorba vlastních cvičení pro využití ve vlastních vyučovacích hodinách)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.04.2023, 08:30–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 131 Připravujeme hodiny konverzace pro žáky s odlišným mateřským jazykem (čeština jako cizí jazyk pro ukrajinsky či rusky mluvícího žáka) – webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého a ruského jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – specifika konverzačních vyučovacích hodin, aneb jak na přípravu takové lekce (stanovení vzdělávacího cíle,
  • Ukrajinština, ruština a čeština – shody a rozdíly ve slovní zásobě a jak s nimi pracovat
  • Výhody a nevýhody používání zprostředkujícího jazyka (angličtina, ruština, ukrajinština), zadávání instrukcí a komunikace v češtině
  • Materiály pro konverzační lekce, výběr a vyhotovení materiálů vlastních
  • Komentovaná ukázka konverzačního cvičení pro žáka cizince, možné obtíže vznikající při výuce a jak jim předcházet
  • Rady a doporučení z praxe – práce s chybami (nejčastější chyby, se kterými se u žáků cizinců při konverzaci setkáváme, na co se soustředit a jak žákovi pomoci)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.04.2023, 08:30–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 121 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 13.6.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace