Kurzy

M 238 Jak na investice?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách se účastníci seznámí se základními pojmy a principy ze světa investic, odhalí problematiku časové hodnoty peněz a zorientují se v současné nabídce produktů „finančních firem“ v ČR v kontextu současného ekonomického vývoje. Účastnici kurzu se naučí:

  • druhy a formy investování,
  • pro koho je investování vhodné,
  • proč si tvořit finanční rezervu přes finanční trh.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 23.06.2021, 8:30–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 150 Kč

 objednat

WEB 7 Dějiny mezinárodních vztahů od roku 1848 po současnost (webinář)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Teorie mezinárodních vztahů: moc, stát, suverenita, zahraniční politika státu 90 min
    • Role státu v mezinárodním systému (unipolární, bipolární, multipolární systém), koncept národní suverenity, národ a stát, zdroje moci státu, tvorba a provádění zahraniční politiky státu a „hladiny analýzy“ (vnější vlivy – realismus, liberalismus, konstruktivismus, a vnitřní vlivy – veřejné mínění, sociální skupiny, vláda a státní správa, jednotlivec)
  • Velmocenský systém
  • Systém aliancí ve westfálském systému, nástup Koncertu velmocí po Vídeňském kongresu (včetně východní otázky, utváření národů, evropské migrace a budování impérií), hlavní aspekty průmyslové revoluce, zhodnocení hlavních ideových proudů v Evropě (konzervatismus, liberalismus, socialismus, nacionalismus)
  • První a druhá světová válka 
  • Příčiny a dopady vzniku 1. světové války, zhodnocení fungování Ligy národů, příčiny a dopady 2. světové války (politické a ekonomické důsledky pro Evropu)
  • Studená válka
    • Vznik bipolárního světa, dopady dekolonizace, ekonomické, politické a bezpečnostní charakteristiky Východu a Západu, vybrané vnitřní a vnější konflikty (zaměřené na Evropu), demokratizace a rozpad východního bloku.
  • Vývoj po roce 1992 
    • Hlavní trendy po konci Studené války včetně regionalizace a nárůstu vlivu a počtu mezinárodních organizací (jejich typologie), změna způsobu vedení konfliktů, dopad obchodu a toku kapitálu (práce, zahraniční investice, finanční trhy), terorismus a politické násilí, nemoci, globální oteplování, závislost na surovinách.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.10.2021, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

WEB 9 Distanční vzdělávání s využitím moderních technologií - webinář

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32569/2020-5-698
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je zaměřen na distanční výuku a využití technologií během této výuky. Účastník bude seznámen s aplikacemi vhodnými pro dálkovou výuku, jejich vhodným využitím a celým procesem lekce vedené na dálku a jeho formami. Webinář se zaměřuje na aplikace Nearpod, Zoom a Google Classroom a jejich vzájemným propojením tak, aby tvořil celek, který co nejefektivněji nahradí prezenční výuku a udrží motivaci studentů ke studiu. V kurzu si také ukážeme integraci s aplikací MS Teams.

Úvod – co potřebujeme k plnohodnotné distanční výuce?
 
 
Aplikace Nearpod 
 o Průvodce vytvořením lekce
 o Ukázka integrace s ostatními aplikacemi (virtuální prohlídky, Quizlet, Zoom, Google Classroom, FlipGrid aj.)
 
Aplikace Zoom
o Popis funkcí a tipy na použití v distanční výuce
o Průvodce doporučeným nastavením
 
Aplikace Google Classroom - Učebna Google
 o Ukázka základních funkcí
 o Přímé vytváření dokumentů pro studenty
 o Integrace aplikace Nearpod
 
Závěrečná diskuze 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

WEB 15 Stres a jeho zvládání (webinář)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Představení stresu a jeho působení na jednotlivé složky osobnosti. Seznámení s technikami, jak se se stresem vyrovnávat a které je možné využít při edukaci žáků v této oblasti, ale i seberozvoje.

  • Teorie stresu (eustres, distres, stresory, psychosomatika)

vysvětlení stresové reakce a objasnění jednotlivých fází

poplachová reakce (útok, útěk, strnutí), působení na tělo směrem zrychlení a útlumu

fáze adaptace a vyčerpání, propojení s místem diateze a mapováním tohoto místa ve svém běžném životě

psychosomatika vyplývající z diateze, osobnostní profil vedoucí k zvýšenému působení stresu – chování typu A, B, C, D a jeho diagnostika

Interpretace stresu – flow, zóna rozvoje, moje stresory – mapování a seznámení s měřením dle škály Holmes a Rahe

  • Tvorba copingových strategií 

Vysvětlení oblastí copingových strategií, vyhodnocení vlastních strategií a vlivu stresu ve smyslu životních událostí, resp. burn-outu v profesi

Mapování malcopingových strategií ve vlastním životě

  • Práce s myšlením, emocemi a chováním, které jsou stresem ovlivněny 

Multikauzální model stresu a nácvik jednotlivých technik jeho zvládání:

--práce s tělem (dechová cvičení, relaxace, focusing, autogenní trénink, terapie smíchem, mindfulness)

--práce s myšlením (restrukturace myšlenek, nocebo efekt, vliv sociální role, time management, asertivita)

--práce s emocemi (teorie emocí, technika semaforu, přijmutí, desenzibilizace)

 

  • Tvorba krizového plánu a plánu pomoci ve svém životě či profesi 

siťování pomoci ve svém okolí, ujasnění zdrojů podpory, doporučené mobilní aplikace, ale také odborné organizace, telefonní linky pomoci

tvorba krizového plánu individualizovaná na jednotlivce, diskuze nad tématem, rozbor osobních kazuistik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.12.2021, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 300 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace