V tomto semináři se zaměříme na využití technologií při výuce ve škole i doma. Budeme používat, prozkoumávat, diskutovat a sdílet nejrůznější weby a aplikace, které mohou být užitečné pro studenty i učitele při výuce angličtiny v různých úrovních pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) na prvním a druhém stupni ZŠ.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V úvodním zjišťovacím testu si ověříme, zda poskytujeme žákům modely správné výslovnosti. Výslovnost je základním kamenem výuky angličtiny, její bezchybné zvládnutí je úkolem nejen pro žáky, ale i pro učitele. Naučíme se techniky jak správně zvládat a vyučovat základy správné výslovnosti. Projdeme si metody, které nejsou běžně známé, ale jsou velmi účinné, jako je spojení pohybu s výslovností, jak se snadno naučit rozumět značkám výslovnosti a kdy je používat. Ujasníme si, jak připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkoušíme si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Dozvíme se, kde můžeme konzultovat správnou výslovnost (zdroje) a připravovat výslovnostní cvičení pro naše žáky.
Obsah:
Test správné výslovnosti (30min)
Identifikace jednotlivých zvuků a techniky vedoucí k jejich zvládnutí (60 min)
Výslovnostní rozcvička, running dictation, domina, pronunciation bingo
Cvičení zaměřená na správné osvojení zvuků v řečovém projevu (90 min)
Sounds of the jungle, pronunciation basket, dice, listening dictation
Intonace a metody nácviku střídání silných a slabých slabik v řečovém projevu (90)
Sentence stress game, „lov slov“, spinner game
Problémy a možnosti práce s fonetickou transkripcí (60)
Fabulous phonicolours, Crazy pictures, fly swatter games
Diskuze, výměna zkušeností, zhodnocení (30min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář představuje moderní přístup k projektům, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem nápadů na projekty, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Většinu z nich si i ve zkrácené podobě vyzkoušíte. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky. Zaměříme se rovněž i na alternativním přístupům k testům a metody hodnocení psaných i slovních prací studentů. Tyto přístupy vycházejí zejména ze zásad formativního hodnocení.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Psaní patří mezi nejméně oblíbené aktivity žáků, často kvůli obavám z gramatických chyb a neustálé kontrole pravopisu ze strany učitelů.
Kurz Writing Tips and Tricks se zaměřuje na to, jak tuto nechuť eliminovat a přiblížit žákům techniky psaní tak, aby v nich nevzbuzovaly odpor.
V jeho průběhu prozkoumáme efektivní způsoby, jak zahájit nácvik psacích návyků
a jak je postupně rozvíjet. Zaměříme se na praktické metody, které pomohou žákům osvojit si psaní na úrovni slov, frází a vět, až po souvislé texty, ve kterých budou žáci schopni vyjádřit své vlastní myšlenky.
Součástí kurzu budou také řadu podpůrných aktivit, které mají za cíl udržet zájem žáků, zabránit tomu, aby se psaní stalo nudným a stresujícím úkolem a motivovat je
k pravidelnému psaní. Společně objevíme a vyzkoušíme činnosti, které vaše žáky zaujmou a povzbudí je k tvůrčímu vyjádření. Cílem je, aby se psaní nestalo strašákem, ale naopak příležitostí k osobnímu růstu a radosti z tvorby.
Připojte se k nám a zjistěte, jak proměnit psaní ve vaší třídě na příjemný zážitek
a lákavé dobrodružství!
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Zapojte své studenty od začátku!" (90 minut)
Warm-up s nádechem kreativity: Úvodní aktivity pro probuzení zájmu a vytvoření pozitivní atmosféry ve třídě.
Tipy pro efektivní poslech: Jak přimět studenty k aktivnímu naslouchání a rozvíjet jejich schopnost porozumět různým anglickým akcentům.
Praktické mluvení: Kreativní mluvní cvičení na podporu spontánní konverzace
mezi studenty a posílení jejich jistoty v používání angličtiny.
Klíč k efektivnímu čtení a psaní" (90 minut)
Inspirativní čtení: Jak vzbudit zájem o četbu prostřednictvím moderních textů a literatury.
Psaní s vášní: Kreativní psací aktivity na podporu expresivního psaní a rozvoj slovní zásoby.
Individuální zpětná vazba: Jak poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu, která podporuje rozvoj dovedností psaní u studentů.
Gramatika není nudná!" (90 minut)
Hry s gramatikou: Kreativní hry a aktivity na osvojení gramatických pravidel bez zbytečné nudy.
Tipy pro zapamatování: Jak vylepšit paměť studentů při učení nových gramatických struktur.
Ovládněte výslovnost a posilte komunikaci" (90 minut)
Výslovnost s vášní: Techniky pro zdokonalení výslovnosti a snížení strachu z mluvení.
Praktická komunikace: Aktivity podporující praktickou anglickou konverzaci a posilující komunikační dovednosti.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V semináři se zaměříme na často opomíjený přínos žen v historii, politice, kultuře, umění, vědě a vzdělávání v anglicky mluvících zemích. Použijeme historii jako způsob, jak upozornit na královny, vůdkyně, spisovatelky, umělkyně, vědkyně a učitelky. Konkrétní ženy, které budou zdůrazněny: Elizabeth I, Eleanor Roosevelt, Susan B. Anthony, Harriet Tubman, Aretha Franklin, Ada Lovelace, Laura Ingalls Wilder a další. V tomto semináři bude lektorka používat video, audio, články a fotografie k diskusi na dané téma.
Úvod: Neviditelné příspěvky žen a jak jsou jejich hlasy odhalování (90 min)
Ženy v historii a politice (90 min)
Ženy v kultuře a umění (90 min)
Ženy ve vědě a vzdělávání (90 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Patří písničky do hodin angličtiny?
Rozhodně! Nabízejí totiž neuvěřitelné množství benefitů, které chytrý učitel použije ve prospěch výuky. Ať už je to práce s textem, tak i samotný zpěv, písničky obsahují spoustu užitečných oblastí:
Není toho málo…
Proč ale učitelé využívají často jen jediný způsob využití písniček, tzv. fill-in-the-gaps?
Pojďte se naučit 45 způsobů, jak pracovat s písničkou a vyhnout se té nadužívané technice.
Jejich prostřednictvím vám nabídneme nejen netradiční formy práce, ale také jednoduché metody pro zlepšení komunikace, čtení, poslechu a psaní v angličtině.
Objevte s námi aktivity, které vaše žáky zaujmou!
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
In this seminar, we will look at the different regions of the United States and compare them in-depth. First, we will look at their history – who the major demographic groups were and why they settled there. Next, we will see how these diasporas contributed to the food, traditions and culture of the region, as well as how this affected their use of the English language. We will also discuss the current micro-cultures in the major cities of these regions. There will then be a brief discussion of the ever-changing nature of English worldwide and what effects we could see in the future.
Osnova akce
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento seminář se zaměří na gramatické aktivity ve třídě, které jsou poutavé a produktivní, ale nespoléhají na terminologii. Tento seminář umožní učitelům přemýšlet o gramatice jako o aktivní složce jazykového vzdělávání, nikoli jen o něčem, co se má naučit nazpaměť. Seminář bude využívat hry, aktivity a kooperativní učení ke stimulaci zájmu studentů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější konverzační aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti žáků.Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější konverzační aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento seminář zkoumá transformační potenciál nástrojů a technologií AI ve výuce anglického jazyka pro dospívající a dospělé. Jak se AI rychle vyvíjí, její aplikace ve vzdělávání se stávají stále dostupnějšími a nabízejí učitelům inovativní způsoby, jak obohatit vzdělávací zkušenosti. Seminář klade důraz na praktické a hands-on přístupy, které ukazují, jak lze AI plynule integrovat do každodenních lekcí s cílem zvýšit zapojení studentů, personalizovat učební cesty a zlepšit jazykové dovednosti v oblasti čtení, psaní, mluvení a poslechu.
Účastníci získají přehled o tom, jak efektivně používat AI nástroje ve třídě, nejen jako samostatné zdroje, ale jako dynamické, interaktivní prvky výukového procesu. Během semináře se pedagogové seznámí s AI technologiemi, zažijí je z pohledu studentů a procvičí si navrhování aktivit obohacených o AI, které odpovídají různorodým vzdělávacím potřebám.
Tato část poskytuje přehled o umělé inteligenci a její roli ve vzdělávání, zdůrazňuje, jak transformuje výuku jazyků. Účastníci se seznámí s tím, co AI je, včetně základů jako strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, a prozkoumají klíčové AI nástroje dostupné pro výuku angličtiny. Tato část pokrývá adaptivní výukové platformy, asistenty při psaní, nástroje na rozpoznávání řeči, gamifikované aplikace a nástroje na generování obsahu, které ukazují jejich praktické využití ve třídě.
Zaměřeno na zlepšení dovedností v psaní, tato část pokrývá AI nástroje jako Grammarly a Quillbot, které poskytují návrhy na psaní v reálném čase. Učitelé si vyzkoušejí používání těchto nástrojů, aby pomohli studentům s vlastní úpravou jejich práce, zlepšením gramatiky, stylu a slovní zásoby. Součástí je i praktické cvičení na používání AI pro efektivní hodnocení a zpětnou vazbu k esejím, což snižuje zátěž učitelů a zároveň zvyšuje úroveň učení studentů.
Účastníci objeví aplikace AI pro procvičování mluvení a výslovnosti, jako jsou ELSA Speak a Google Speech-to-Text. Tyto nástroje analyzují vzorce řeči a poskytují okamžitou zpětnou vazbu, což je ideální pro mluvní aktivity ve třídě. Učitelé se zapojí do praktického procvičování, kde nastaví interaktivní cvičení na mluvení, která budují sebevědomí a zlepšují plynulost.
Tato část ukazuje, jak AI může generovat personalizované úkoly na poslech a čtení s porozuměním. Nástroje jako ChatGPT mohou rychle vytvořit otázky přizpůsobené úrovni, zatímco platformy řízené AI přizpůsobují zvukový obsah úrovni znalostí studentů. Učitelé se naučí navrhovat cvičení na porozumění, která cílí na klíčové dovednosti a zlepšují jejich schopnost poskytovat poutavá a přístupná cvičení na čtení a poslech.
Platformy pro kvízy s podporou AI, jako jsou Kahoot, Quizlet a Blooket, přinášejí do učení prvky hry, čímž dělají lekce interaktivnějšími a zábavnějšími. Účastníci se naučí vytvářet adaptivní kvízy a hry, které udržují studenty v zapojení a poskytují hodnotnou praxi. Tato část zahrnuje praktickou tvorbu her s vylepšením AI a použití AI analytiky pro informování o výukových strategiích.
Tato část se zaměřuje na využití AI pro efektivní řízení třídy a hodnocení. Učitelé prozkoumají nástroje, které automatizují hodnocení a poskytují zpětnou vazbu v reálném čase, jako například AI vylepšenou analytiku Google Classroom. Účastníci si vyzkouší navrhování rychlých automatizovaných hodnocení a použití dat z AI pro sledování pokroku studentů, což jim pomůže přizpůsobit lekce a zaměřit se na nedostatky.
Účastníci se naučí, jak využít AI k vytvoření dynamického a interaktivního obsahu lekcí, jako jsou dialogy, čtecí pasáže a seznamy slovní zásoby. Tato část zahrnuje využití AI generovaných obrázků, textu a zvuku v prezentacích, čímž se lekce stávají poutavějšími a přizpůsobitelnějšími. Učitelé si vyzkouší navrhování lekcí s AI generovanými materiály, které zvyšují zájem a zapojení studentů.
V této závěrečné části účastníci aplikují své poznatky navržením a vedením mini-lekcí s využitím AI nástrojů. Důraz je kladen na reálné scénáře ve třídě, včetně řízení AI aktivit a řešení běžných problémů. Sezení končí skupinovou diskusí o strategiích pro hladkou implementaci, což zajišťuje, že si pedagogové odnesou praktická řešení pro zavedení AI do své výuky.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Cílem semináře je rozšířit znalosti učitelů angličtiny o historickém pozadí některých svátků v anglicky mluvících zemích, jejich zasazení do současného kontextu a o tom, jak se v anglicky hovořících zemích tyto svátky slaví a připomínají. Možné způsoby, jak tyto svátky a události s nimi spojené představit studentům. Ukázka aktivit, které zpestří hodinu, zaujmou žáky a pomohou rozšířit jejich obzor a povědomí o svátcích, které se slaví v těchto zemích, o jejich významu pro ně samotné a mnohdy i o významu celosvětovém.
Seminář seznámí účastníky mimo jiné s těmito svátky:
Independence Day je státní svátek oslavující přijetí Deklarace nezávislosti Spojených států dne 4. července 1776 Druhým kontinentálním kongresem. Touto deklarací Spojené státy uplatnily svou nezávislost na Velké Británii vyhlášením základních práv člověka a soupisem stížností proti britské říši.
Columbus Day je národní svátek v mnoha zemích Ameriky a jinde, který oficiálně slaví výročí příchodu Kryštofa Kolumba do Ameriky 12. října 1492.
Halloween je anglosaský lidový svátek, který se slaví 31. října, tedy den před křesťanským svátkem Všech svatých. Svátek se slaví většinou v anglicky mluvících zemích, převážně v USA, Kanadě, Velké Británii, Irsku a Austrálii. Název vznikl zkrácením anglického „All Hallows' Eve“, tedy „Předvečer Všech svatých“.
Bonfire Night se slaví zejména ve Velké Británii 5. listopadu jako připomínka Spiknutí střelného prachu v roce 1605. Na oslavu skutečnosti, že král Jakub I. přežil pokus o atentát, začali lidé kolem Londýna zapalovat ohně. O několik měsíců později schválil parlament zákon, kterým 5. listopad oficiálně určil jako veřejný den díkůvzdání za neúspěch spiknutí.
Patron Saint's Days ( St. David, St. Patrick, St. George, St. Andrew…)
St Valentine's Day se slaví každoročně 14. února. Vznikl jako křesťanský svátek na počest jednoho nebo dvou raně křesťanských mučedníků jménem Svatý Valentýn a díky pozdějším lidovým tradicím se stal významnou kulturní, náboženskou a komerční oslavou romantiky a lásky v mnoha oblastech světa.
Thanksgiving je tradiční severoamerický svátek, který patří do období dožínek. Historicky se jedná o náboženský svátek, v němž lidé vzdávají díky Bohu, běžně jej však slaví i lidé bez vyznání. Tradiční výklad bývá takový, že Den díkuvzdání poprvé slavili Otcové poutníci spolu se spřátelenými domorodci na podzim roku 1621.
April Fool's day je každoroční zvyk 1. dubna sestávající z praktických vtipů a hoaxů. Vtipálek často odhaluje své činy křičením „Blázen!“ u příjemce. Do těchto žertů mohou být zapojeny hromadné sdělovací prostředky, které mohou být odhaleny následující den. Zvyk vyhradit si den hraním neškodných žertů na souseda byl ve světě historicky relativně běžný.
Remembrance Day (někdy známý neformálně jako Den máku kvůli tradici vzpomínky na mák) je pamětní den pozorovaný v členských státech společenství. Den památky byl sledován od konce první světové války k připomenutí příslušníků ozbrojených sil, kteří zahynuli při plnění svých povinností.
Memorial Day - Občané USA si připomínají členy ozbrojených sil, kteří zemřeli v boji. Tento den je současně oslavou konce nepřátelských akcí v americké občanské válce v roce 1865. Tento svátek se původně nazýval Den padlých a poprvé byl slaven v roce 1866 k uctění vojáků, kteří bojovali v americké občanské válce. Dnes se tímto svátkem uctívají všichni američtí vojáci, padlí v kterékoliv válce.
Veteran's Day je federální svátek ve Spojených státech, který se každoročně koná 11. listopadu za poctu vojenským veteránům, což jsou lidé, kteří sloužili v ozbrojených silách Spojených států.
Trooping the Colour je obřad prováděný regimenty britské armády a armády společenství. To je tradice britských pěších pluků od 17. století, ačkoli jeho kořeny sahají mnohem dříve. Na bojišti byly jako body shromažďování použity barvy nebo vlajky pluku. V důsledku toho by pluky měly své prapory pomalu pochodovat s jejich barvami mezi řadami, aby umožnily vojákům rozpoznat barvy jejich pluků.
Martin Luther King je americký státní svátek, který připomíná narození (15. ledna 1929) a dílo reverenda Martina Luthera Kinga, Jr., laureáta Nobelovy ceny za mír (1964) a vůdce afroamerického hnutí za občanská práva ve Spojených státech amerických v 50. a 60. letech 20. století.
Slaví se třetí pondělí v měsíci lednu.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.
Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.
Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu
Jak začít - simulace první hodiny
Rozvíjení zvoleného tématu
Práce se slovní zásobou
Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?
Závěr, shrnutí, čas na dotazy
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Na semináři se podíváme do historie prostřednictvím příspěvků žen z anglicky mluvících národů. Po mnoho let historii většinou vyprávěli muži o jiných mužích. Mnoho vědkyň, pedagogů, umělců a politiků bylo přehlíženo. Tento seminář poukáže a upozorní na to, co ženy udělaly, aby nás posunuly do moderního světa.
Hodiny 1-2 (90min) Američanky a začátek nového národa: Indiánská kultura (Pocahontas), Válka za nezávislost (Abigail Adams), Pohyb na západ (Laura Ingalls Wilder)
Hodina 3–4 (90 min) Občanská válka do roku 2020: Občanská válka (Harriet Tubman), začátek 20. století (Amelia Earheart), 2. světová válka a ženy, které sloužily v ozbrojených silách, vůdci Hnutí za občanská práva (Rosa Parks), Ženy v IT, moderní političky
Hodina 5-6 (90 minut) Umění, kultura a svátky: Američanky, které nám daly obrazy, knihy, hudbu a vzpomínky (Geogia O'keefe, Louisa Mae Alcott, Taylor Swift, Moina Michael)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Approaching English Teaching for Students with Special Needs: Creating discourse on how to mentor, guide, and help students with special needs thrive in their English learning.
In this seminar, we will discuss the needs of students with special needs, including their psychological development, common conditions and external factors, with many personal examples given and discussed. We will then discuss a variety of strategies that can be implemented to help them thrive, specifically within English classes, including things to avoid, things to implement, and things to improve. This will include differentiated classroom management and instruction, personalized approaches to content, and how to be an effective and trusted mentor.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy): Factile, LearningApps, Padlet, Plickers, Quizizz, Quizlet, Storyboard. Seminář je rozdělen do sedmi bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval.
Jednotlivými tématy jsou výše zmíněné bloky reprezentující jednotlivé nástroje. Seminář je tedy rozdělen do sedmi témat po cca 50 minutách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Přednáška je zaměřená na uchopení tématu britské knižní „klasiky“ v širším kontextu, zároveň pomůže se zorientovat v moderních filmových zpracováních významných literárních děl z této doby. Přednáška bude plná málo známých zajímavostí, perliček, které zpestří vyučovací hodinu, dále např., audiovizuálních ukázek.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si, možnosti jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině. Seminář je určen pro začátečníky v užívání technologií. Doporučujeme vzít si s sebou notebook, aby jste si vše mohli ihned vyzkoušet. Seminář je pro učitele I., II. i III. stupně.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.