Kurzy

AJ 341 Rozšiřování slovní zásoby hrou, aktivity pro starší žáky

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglického jazyka v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit pro žáky ve věku 12 - 19 let.

Nejprve si projdeme slovní zásobu, která je vyučovaná v jednotlivých úrovních pokročilosti Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, který mi je možné obsáhnout více lexikálních témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

  • Strukturovaný přehled vyučované slovní zásoby dle úrovní pokročilosti (45 min)
    • od úrovně začátečníků až po pokročilé
    • základní tipy pro vytvoření kvalitní lekce zaměřené na slovní zásobu.
  • Sdílení osvědčených aktivit a her na rozšíření slovní zásoby ve výuce (45 min)
    • Učitelé sdílejí aktivity, které se jim dosud ve výuce osvědčily, zároveň mohou sdílet i oblíbené materiály a zdroje. Osvědčené materiály a zdroje poskytne také lektor semináře.
  • Aktivity a hry, které zahrnují více různých jazykových oblastí i úrovní (45 minutes)
    • Například použití deskových her, jako volné aktivity pro mluvenou produkci ve všech úrovních pokročilosti
  • Aktivity a hry pro začátečníky (45 min)
    • Např. Osobní informace, rodina, oblečení, jídlo, domov, zvířata, aj.
  • Aktivity  a hry pro mírně pokročilé (45 minutes)
    • Např. oblíbené a neoblíbené, pocity, povolání, zájmy, filmy,aj..
  • Aktivity a hry pro středně pokročilé (45 minutes)
    • Např. Prázdniny cestování, tělo, domy, vzdělávání, technologie,aj. 
    •  
  • Aktivity a hry pro více pokročilé  (45 minutes)
    • Např. Přátelé, vztahy,příroda, kultura….
  • Aktivity hra pro pokročilé (45 minutes)
    • Vzpomínky, příběhy, identita, kultura, konflikty…

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.12.2023, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 215 Games and activities to teach grammar for teens - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsahem semináře je seznámení s receptivními i produktivními aktivitami a hrami k procvičování anglických mluvnických časů a jejich kombinací v různých úrovních pokročilosti. Účastníci si prakticky vyzkouší širokou škálu zábavných a užitečných aktivit vhodných pro výuku žáků ve věku 12- 19 let.

Nejprve si projdeme přehled mluvnických časů a jejich použití, tak jak jsou vyučovány v jednotlivých úrovních pokročilosti.  Poté proběhne sdílení dobré praxe a seznámíme se s aktivitami, kterými je možné obsáhnout více mluvnických témat jak produktivní tak receptivní formě. Naposledy se zaměříme na některé specifické aktivity vhodné pro určité konkrétní úrovně a témata.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 6
 objednat

Online webináře 21.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 340 Ready-to-use grammar games and activities

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář účastníkům představí desítky výukových aktivit, které nevyžadují náročnou přípravu předem a jsou využitelné pro procvičení různých gramatických témat anglického jazyka. Aktivity se opírají zejména o CLT (communicative language teaching), což znamená, že žák/student během procvičování látky hlavně komunikuje a zároveň používá cílové gramatické struktury. Imitováním lekce obecné angličtiny si účastníci aktivity vyzkouší v praxi. Účastnící pracují ve dvojicích či menších skupinách v závislosti na aktivitě. Účastníci jsou motivováni k vymýšlení vlastních aplikací jednotlivých aktivit. Aktivity jsou doplněny tipy a nápady například na zadávání instrukcí a techniky opravování chyb.

První část semináře se zaměří na deset aktivit, které lze obecně využít pro různé gramatické jevy. Každá aktivita bude aplikována na víc témat.

  • Představení aktivit/aplikace/diskuse: 120 minut

V druhé části semináře lektor prezentuje hry a aktivity, které jsou navázány na konkrétní gramatická témata (přítomné a minulé časy, vyjádření budoucnosti, podmínkové věty, trpný rod, nepřímá řeč, modální slovesa apod.).

  • Představení aktivit/aplikace/diskuse: 240 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 05.01.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 214 Writing games and activities in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější psací aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů středních škol a VOŠ. Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější písemné aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • icebreakers, Warmers and Fillers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé psaní ledoborců, ohřívačů a výplňových činností, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Half a dialogue reading
    • Dictation
    • Shouting dictation
    • Gapped dictation
    • Dialogue dictation
    • Other viewpoint reading
    • What’s the news reading
    • Storyboard time reading
    • Model
    • Scramble sentences
    • Proofreading and editing
    • Continuing story
  • Lekce zaměřená na dovednost psaní (90 min) : plánování a výuka, specifika a různé typy pro různé úrovně pokročilosti
    • Zde se podíváme na plánování a realizaci lekce psaní a také si prohlédneme a procvičíme různé lekce psaní, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • different sub skills in writing
    • the different stages of a writing lesson
    • How to plan an effective writing lesson
    • different kinds of writing lessons
    • How to organize feedback on writing
    • peer feedback on writing
    • examining and feedback on examples of writing lessons for different age groups and levels
  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity v oblasti psaní, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Balderdash
    • Wordsearch
    • Wordshake/ boggle
    • Scrabble
    • Hangman
    • Bang
    • Label it
    • Find the word
    • Altered texts
    • Vocabulary bingo
    • Mad libs
    • Fill in the gaps
    • Memory game
    • The odd one out
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity Psaní zaměřené především na gramatiku, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Sentence building game
    • Spot the mistakes.
    • Play the Simon Says of grammar
    • Cap‑ital letters
    • Present and past tense matching game.
    • grammar matching games
    • roll a sentence
    • grammar sentence building
    • funny flips
    • grammar bingo
    • grammar smackdown
    • sentence smackdown
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí psaní nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou při plánování lekcí a psaní.
    • Heinle's Newbury House Dictionary of American English
    • Word Hippo (Dictionary & Thesaurus)
    • Snappy Words-Free Interactive Dictionary
    • Writing Cube Creator
    • Letter Generator
    • More ReadWriteThink Student Interactives
    • ReadWriteThink has Mobile Apps too!!
    • Storybird
    • Storyboard That
    • Witty Comics Generator 
    • ePals
    • Blogging Tools
    • Kidblog
    • SeeSaw

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Online webináře 24.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 343 Zábavná angličtina 1

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Jennings
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je určený učitelům anglického jazyka, kteří chtějí svoji výuku nějak oživit a nabídnout ve svých hodinách zajímavou a motivující výuku.

Učitelé budou seznámeni s různými kategoriemi her, totiž s hrami rozvíjejícími a upevňujícími slovní zásobu, s hrami procvičujícími jednotlivé slovní druhy a s hravými aktivitami nacvičujícími jednoduché věty a větné struktury. Ke všem hrám obdrží učitelé popis her, příp. kopírovací předlohu, která jim bude následně zaslána mailem. Učitelé se také dozvědí, pro jako cílovou skupinu je hra určena, k jakému učebnímu cíli se hodí s, jakým časovým rozsahem má učitel počítat.

Žáci angličtiny si mají osvojit nová slovíčka a větné struktury. Jistě je v jejich zájmu naučit se anglickému jazyku, aby se mohli v anglicky mluvícím prostředí a s budoucími pracovními či soukromými kontakty dorozumět. Tento jejich zájem ale nepostačí k jejich plné motivaci.

Zábavná angličtina obsahuje učivo, které žáky baví a učení je vlastně příjemným vedlejším produktem. Budou nadšeni, motivováni a učivo si zapamatují výrazně lépe. K tomu přispívá i to, že je hravou formou osloveno více smyslů. Seminář obsahuje například hry: balloons, bottle, guess who, slap, detective game, portraits, drawing dictation, bingo, story cards, chairs, interview, reporting, hangman…

Náměty k seminářům jsou čerpány z různých seminářů, které lektorka absolvovala a vedla v průběhu své několikaleté praxe. Vznikaly sdílením zkušeností učitelů, průzkumem internetu a úpravou rozličných jazykových cvičení.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 351 Americká historie a kultura: Stručný pohled na historii Spojených států amerických a jejich dopad na světovou politiku a kulturu. Jak můžeme tyto informace začlenit do hodin angličtiny.

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři se podíváme do historie prostřednictvím příspěvků žen z anglicky mluvících národů. Po mnoho let historii většinou vyprávěli muži o jiných mužích. Mnoho vědkyň, pedagogů, umělců a politiků bylo přehlíženo. Tento seminář poukáže a upozorní na to, co ženy udělaly, aby nás posunuly do moderního světa.

Hodiny 1-2 (90min) Američanky a začátek nového národa: Indiánská kultura (Pocahontas), Válka za nezávislost (Abigail Adams), Pohyb na západ (Laura Ingalls Wilder)

 

Hodina 3–4 (90 min) Občanská válka do roku 2020: Občanská válka (Harriet Tubman), začátek 20. století (Amelia Earheart), 2. světová válka a ženy, které sloužily v ozbrojených silách, vůdci Hnutí za občanská práva (Rosa Parks), Ženy v IT, moderní političky

 

Hodina 5-6 (90 minut) Umění, kultura a svátky: Američanky, které nám daly obrazy, knihy, hudbu a vzpomínky (Geogia O'keefe, Louisa Mae Alcott, Taylor Swift, Moina Michael)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 17.01.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 213 Speaking games and activities in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější konverzační aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti žáků 1. A 2. st ZŠ.Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější konverzační aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • Icebreakers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „icebreaker“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Warmers (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „warmer“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Přestávka 30 minut
  • Fillers  (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „filler“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Přestávka 30 minut
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na gramatiku a které mohou být použity pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Přestávka 30 minut
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí mluveného projevu nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat si hodiny a řečnické aktivity.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 19.01.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 7
 objednat

Online webináře 28.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 353 Moderní technologie ve výuce anglického jazyka

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy):

Factile
LearningApps
LingoClip
nástroje umělé inteligence - jazykový model a generátory obrázků
ObjectViewer
Padlet
Plickers
Quizizz
Quizlet
StoryBoard
Wordwall

Seminář je rozdělen do bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval. Na konci semináře všichni účastníci zanesou odkazy na právě vytvořené aktivity do sdílené tabulky, aby z ní mohli čerpat později v praxi.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 06.02.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 13.02.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 20.02.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 243 Do we really have to read this? - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměří na různé způsoby využití textů, knih a dalších materiálů  ve výuce angličtiny pro zlepšování čtení, poslechu, psaní, mluvení, gramatiky i slovní zásoby. Podíváme se také na to jak atraktivně zahrnout do výuky i mimo ni tzv. Zjednodušenou četbu (graded readers). Cílem je přispět k  lepší gramotnosti  a bohatší slovní zásobě poutavým a na studenty orientovaným způsobem.

 

1)Jaké typy četby jsou vhodné pro druhostupňové lekce (45 min)

•          Účastníci se seznámí s rozličnými dostupnými zdroji pro čtení v angličtině. Rozšíří svůj repertoár autentických materiálů, učebnic, adaptovaných textů - tzv graded readers, online materiálů a naučí se vytvářet své vlastní materiály pro četbu.

 

2) Jak je můžeme plně využívat v prostředí třídy i mimo ni (45min)

•          Účastníci se naučí integrovat rozvoj čtenářských dovedností do výuky angličtiny. Naučí se naplánovat výukovou lekci zaměřenou na čtení. Naučí se také podpořit rozvoj čtení svých žáků mimo školu.

 

3)Jak můžeme využít četbu ke zlepšování i ostatních dovedností (45 min)

 

•          Účastníci se naučí využívat čtení anglického textu k rozvoji slovní zásoby, gramatiky, mluvení a psaní.

 

4) Nejrůznější typy aktivit  (180 min) :

•          a)Před čtením: Účastníci si prakticky vyzkouší, jaké aktivity jsou vhodné ještě před samotným čtením textu. Naučí se používat různé typy pomůcek, např. karty, obrázky, otázky, hry a další drobné aktivity k aktivnímu zapojení a podpoření motivace žák

•          b)V průběhu  - Účastníci se seznámí s různými typy aktivit v průběhu čtení, s přihlédnutím ke specifickým čtenářským dovednostem pro porozumění textu (skim reading, scan reading, reading for gist, reading for detail, inferring meaning, and intensive reading)

•          c) Po příběhu -  Účastníci se naučí různé typy aktivit pro upevnění gramatiky a slovní zásoby z textu. Také se naučí vytvářet zajímavé domácí úkoly pro podporu žákovského čtení mimo výuku.

 

5)Co je zjednodušená četba /graded readers/ a proč je dobré ji používat ve výuce (45min)

•          Účastníci se dozví, jaké tituly zjednodušené četby jsou vhodné pro žáky druhého stupně ZŠ a kde jsou dostupné, včetně online zdrojů, knihoven a různých nakladatelství.

•          Účastníci si prakticky vyzkouší různé typy aktivit pro práci se zjednodušenou četbou v rámci výuky i mimo ni a naučí se vytvářet zajímavé domácí úkoly pro podporu četby mimo školu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.02.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 357 Učte angličtinu jako rodilí mluvčí (1. část)

Lektor/ka kurzu
Kateřina Brejšková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz rozdělen do 4 dvouhodinových bloků. Teoretická část propojena s praktickými ukázkami. Postupné představení od jednodušších po složitější koncepty. Průběžné zapojování účastníků, vysvětlení pojmů a ukázky metod, jak procvičovat a testovat naučené. Ukázka pomůcek a pracovních listů.

Úvod do problematiky, krátce o použité metodě Read Write Inc. od Ruth Miskin
Phonics (set 1) Jednoduché hlásky (jedno písmeno = jedna hláska)
(2 vyučovací hodiny)
Phonics (set 1) Složené hlásky (dvě písmena = jedna hláska)
(1 vyučovací hodina)
Phonics (set 2) Složené hlásky (dvě písmena = jedna hláska, tři písmena = jedna hláska)
(2 vyučovací hodiny)
Praktická aplikace (účastníci předvedou určenou hlásku)
(3  vyučovací hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.02.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 365 English Grammar: Opakování anglické gramatiky pro učitele angličtiny

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

My jako učitelé známe a používáme anglickou gramatiku, ale může být těžké vysvětlit detaily našim studentům. Na tomto semináři se důkladně podíváme na relevantní a problematické gramatické struktury anglického jazyka. Probereme, jak můžeme tuto gramatiku lépe vysvětlit pomocí: pracovních listů, učebnic, prezentací indukční a deduktivní gramatiky, her a komunikačních postupů.

-Opakování gramatiky (90 min)

-Indukční a deduktivní strategie prezentace gramatiky (90 minut)

-Teorie gramatiky v EFL třídě (90 min)

-Použití gramatických her (90 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.02.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 03.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 15.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 360 Moderní metody a aktivity do výuky cizích jazyků

Lektor/ka kurzu
Mgr. Štěpán Braňka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představuje moderní výukové metody, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem metod, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky.

Workshop mimo mnoha dalších metod nabídne například:

  • Tržiště Toto cvičení je realizováno prostřednictvím sledu striktně vymezených fází. Počet fází a jejich časové lhůty se různí v závislosti na tématu, složitosti daného materiálu a schopnostech žáků. Žáci pracují ve skupinách po třech (čtyři by již byli příliš). Každé skupině přidělte určitou část z daného tématu a poskytněte jim k této části zdrojové materiály (každý žák dostane jednu kopii). Materiál by měl být převážně textové povahy. Každé skupině dejte také jeden velký papír a tři fixy. Každá skupina je zodpovědná za určitou část tématu, následuje výměna znalostí jako na tržišti
  • Porazte učitele Učitel během výkladu (kreslení schématu, popisování funkce, vysvětlování gramatiky atd.) udělá záměrně například 3 chyby. Studenti budou předem upozorněni, že v následujících cca 10 minutách se objeví právě tento počet chyb. Kdo chybu odhalí si ji zapíše. Po výkladu se třída pokusí přijít, kde udělal učitel chybu.
  • Kouzelná krabička Učitel si s sebou po určitou dobu bude nosit nádobu, do které se budou ukládat veškeré nové a důležité poznatky z probírané látky. Každou další hodinu (fázi hodiny) začne tím, že z nádoby vylosuje informaci, kterou budou muset studenti ve dvojicích či ve skupinách probrat
  • Variace televizních pořadů  - V semináři ukážeme, jak lze do výuky implementovat televizní soutěže (5 proti 5, Na lovu, Chcete být milionářem, Riskuj atd.)
  • Tříbarevný test – Typický příklad aktivity, která je odpočinková především pro učitele, baví žáky a zároveň se žáci učí a přejímají odpovědnost za výuku. 

 

Seminář má za cíl seznámit účastníky s množstvím aktivit, které se jim jistě budou zdát zajímavé, aktivizující ale v některých případech třeba až příliš radikální. Proto bude v semináři dostatečný prostor pro diskuzi, aby se učitele zkusili sami zamyslet nad tím, jak konkrétní aktivity modifikovat, aby se jim hodily přímo do jejich výuky na konkrétní třídu.

Obsah vychází z publikací jako je např. Zavádění formativního hodnocení, Responzivní výuka, Co funguje ve třídě či Efektivní výukové nástroje pro učitele. Nedílnou součástí je také osobní zkušenost lektorů se zmíněnými aktivitami.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.02.2024, 10:30–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 363 Ready-to-use grammar games and activities

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář účastníkům představí desítky výukových aktivit, které nevyžadují náročnou přípravu předem a jsou využitelné pro procvičení různých gramatických témat anglického jazyka. Aktivity se opírají zejména o CLT (communicative language teaching), což znamená, že žák/student během procvičování látky hlavně komunikuje a zároveň používá cílové gramatické struktury. Imitováním si účastníci aktivity vyzkouší v praxi. Účastnící pracují ve dvojicích či menších skupinách v závislosti na aktivitě. Účastníci jsou motivováni k vymýšlení vlastních aplikací jednotlivých aktivit.

První část semináře se zaměří na deset aktivit, které lze obecně využít pro různé gramatické jevy. Každá aktivita bude aplikována na víc témat.

V druhé části semináře lektor prezentuje hry a aktivity, které jsou navázány na konkrétní gramatická témata (přítomné a minulé časy, vyjádření budoucnosti, podmínkové věty, trpný rod, nepřímá řeč, modální slovesa apod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 27.02.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 05.03.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 12.03.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 358 Učte angličtinu jako rodilí mluvčí (2. část – navazující)

Lektor/ka kurzu
Kateřina Brejšková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz rozdělen do 4 dvouhodinových bloků. Teoretická část propojena s praktickými ukázkami. Postupné představení od jednodušších po složitější koncepty. Průběžné zapojování účastníků, vysvětlení pojmů a ukázky metod, jak procvičovat a testovat naučené. Ukázka pomůcek a pracovních listů.

 

Úvod – Krátce o použité metodě Read Write Inc. od Ruth Miskin, zopakování obsahu kurzu "Učte angličtinu jako rodilí mluvčí" 
(1 vyučovací hodina) 
Sound Families (stejně znějící hlásky s různým zápisem, Split Sounds, Silent Letter  “e“, ostatní  “Silent Letters“, long and short vowels)
(4 vyučovací hodiny)
Praktická aplikace (účastníci předvedou určenou hlásku)
(3 vyučovací hodiny)

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.03.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 364 Amerika: kultura, jídlo, zvyky a vzdělání.

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměří na moderní americkou kulturu, jak Američané žijí, co jedí, oslavy a humor.V semináři se podíváme na americkou kulturu prostřednictvím nejzákladnějších a nejdůležitějších prvků kultury. Probereme, co lidé jedí, včetně receptů a surovin. Budeme hovořit o tom, jak lidé žijí, což se může značně lišit v závislosti na geografii a populaci oblasti. Podíváme se na typické americké zvyky a na to, jak tyto odrážejí základní hodnoty národa. V tomto semináři bude instruktor využívat video, audio, články a fotografie k diskusi na dané téma.

- Představení moderní historie a vlivů Spojených států (90 min)

- Středozápad, Nová Anglie, jih, západ, západní pobřeží a severozápadní Pacifik: Jeden národ s mnoha geografickými oblastmi (90 min)

- Jídlo a domy (90 min)

-Integrace nápadů na sezení do třídy EFL: Plány lekcí (90 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 13.03.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 356 Speaking games and activities in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější konverzační aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů. Seminář představí praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější konverzační aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • Icebreakers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „icebreaker“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Classic mingle, Swap the question, Speed dating, Coat of arms, Throw the ball, 2 truths and a lie, Never have I ever, Find someone who, Candy icebreaker, What we share, Show and tell,...
  • Warmers (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „warmer“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • 20 objects , Alphabet shopping, Apples to apples ,Back to the board, Battleships, Bingo, Chalkboard acronym, Charades,...
  • Fillers  (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „filler“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol. Pictionary ,Questions and answers

Quizlet ,Quotes, Random question generator, Running game, Scattergories

Scrambled letters, Scavenger hunt, Sentence construction,...

  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Hangman, Name the animal, I spy, Make a word, Rhyming words, Name, place, animal, thing, Hink pink, categories, Guess the correct word, bamboozle,.....
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na gramatiku a které mohou být použity pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Throw a question, Telephone game, Student Line up, Liar, Liar, 5 things I did today,  Drawing dictation pairs, Picture dictation, I say, you say, What’s my problem, ….
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí mluveného projevu nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat si hodiny a řečnické aktivity.
    • https://www.eslvideo.com/
    • https://film-english.com/film-segments/
    • https://app.gonoodle.com/
    • https://jeopardylabs.com/
    • https://kahoot.com/
    • https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
    • https://learnenglishteens.britishcouncil.org/
    • https://learningapps.org/
    • https://lyricstraining.com/
    • https://www.mmmenglish.com/
    • https://premiertefl.com/wp-content/uploads/2019/04/Warmers-FIllers-Coolers.pdf
    • https://quizizz.com/
    • https://skribbl.io/
    • https://sketch.io/sketchpad/
    • https://warmupsfollowups.blogspot.com/
    • https://wheelofnames.com/
    • https://wizer.me/
    • https://wordwall.net/
    • https://www.allthingstopics.com/
    • https://www.baamboozle.com/

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.03.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 22.03.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 12.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 366 Effective Error Correction

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto workshopu se zaměříme na to, jak pomáhat našim studentům zlepšit jejich produktivní lingvistické schopnosti a zároveň je umět citlivě a efektivně opravovat. Podíváme se na psychologické a pedagogické aspekty opravování chyb a jak toto zanést do našich kontextů. Budeme pracovat s množstvím příkladů ze života, které potom budeme moci přímo přenést do naší výuky.

  • Úvod a teorie za opravováním chyb ve výuce jazyků
  • Kdo, jak, kdy, proč (opravovat)?
  • Praktický workshop s ukázkami
  • Jak toto vše využít v praxi a přehled možných problémů s opravováním

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.03.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 17.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 05.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 359 Zábavná angličtina 2

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Jennings
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací program je určený učitelům anglického jazyka, kteří chtějí svoji výuku nějak oživit a nabídnout ve svých hodinách zajímavou a motivující výuku.

 

Seminář Zábavná angličtina 2 je volným pokračováním semináře Zábavná angličtina 1. Nabízí další balíček her a zábavných aktivit pro učitele. Stejně jako v předchozím semináři budou učitelé seznámeni s různými kategoriemi her (s hrami rozvíjejícími a upevňujícími slovní zásobu, s hrami procvičujícími jednotlivé slovní druhy a s hravými aktivitami nacvičujícími jednoduché věty a větné struktury). Po praktickém vyzkoušení aktivit následuje diskuze o možné obměně a dalšímu případnému využití jednotlivých aktivit.  Učitelé se také dozvědí, pro jako cílovou skupinu je hra určena, k jakému učebnímu cíli se hodí, s jakým časovým rozsahem má učitel počítat. Pro absolvování semináře Zábavná angličtina 2 není potřeba absolvovat nejdříve seminář Zábavná angličtina 1.

 

Zábavná angličtina 2 obsahuje učivo, které žáky baví a učení je vlastně příjemným vedlejším produktem. Budou nadšeni, motivováni a učivo si zapamatují výrazně lépe. K tomu přispívá i to, že je hravou formou osloveno více smyslů. Seminář obsahuje například hry: cotton, ball head, advertisement, scrabble, party, snake, 20 questions, silly stories, colour collector, snow fight…

 

Náměty k seminářům jsou čerpány z různých seminářů, které lektorka absolvovala a vedla v průběhu své několikaleté praxe. Vznikaly sdílením zkušeností učitelů, průzkumem internetu a úpravou rozličných jazykových cvičení.

 

Dále bylo čerpáno z následujích publikací:

  1. J.Anderson: Speaking games. Photocopiable activities to make language learning fun. Delta Publishing, 2020
  2. P.Hladík: 111 her pro aktivní výuku angličtiny. Grada 2013
  3. J.Hanšpachová, Z.Řandová: Angličtina plná her, Portál 2010.
  4. Wilkening, Nina: DaZ mit dem ganzen Körper. 50 Bewegungsspiele zum Deutschlernen. Verlag an der Ruhr, 2017

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 352 Angličtina v pohybu (Jak se učit jazyk atraktivní formou)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zaměříme se na několik základních skupin, hry pohybové, s pohybem, tleskací, pohybově komunikační a prstové hříčky.

Ukážeme si jejich charakteristiku, možnosti jejich využití a jejich přínos.

 

Učitelé se naučí, jak využít tyto atraktivní hry pro rozvoj kvalitní výslovnosti, přiměřené gramatiky, rozšíření slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, ale také soustředění, paměť a smysl pro pravidla a fair play.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. Úvod                                                                                                (20min)
    Seznámení s možnostmi, posouzení stávající praxe, analýza problémů.
    Příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci mohou zapojit
  2. Prstové hříčky                                                                                  (70min)
    Hry, které dětem pomáhají rozvíjet nejen jazykové dovednosti, ale také jemnou motoriku prstů, paměť, soustředění. Naučíme se používat prstové loutky.
    (Five little ladybirds, Kittens, Butterfly, Caterpillars plus některá sezóní hra etc.)
  3. Pohybové hry a hry s pohybem                                                       (90min)
    Seznámíme se s několika základními typy pohybových her (kruhové, frontální, rozptylové – Cat and mouse, Kite, Little Witch, Tigers, Terrible crocodile, Balloons, Piggie, rabbit, wolf, Catch, don’t catch)
  4. Tleskací hry                                                                                     (90min)
    Tleskací hry vyžadují spolupráci dvojic i větších skupin, poskytují zapamatování textu díky rytmu, a také zážitku dětí (Water, ice, gas, Pencil clapping game,
    7 clapping game, Days of the week, Fruit game, Opposite chant)
  5. Hry s pohybem                                                                                 (80min)
    Několik her s pohybem dětem navozuje získání pozornosti a propojení mozkových hemisfér pro soustředění (lateralita) (Monsters, My hands, Everybody do this The moving song).
  6. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků                                            (10min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.03.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 09.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 16.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 355 Dogme and activities that use no or little preparation timeDogme and activities that use no or little preparation time

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na aktivity a hry včetně “icebreakers, fillers a warmers”, které vyžadují naprosto minimální čas na přípravu a dokáží zapojit studenty nejrůznější úrovně pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) žáků prvního i druhého stupně ZŠ. Představíme si přístup “DOGME” ve výuce a jak ukážeme si, jak taková typická “DOGME” lekce vypadá a jak se dá využít. Seminář se zaměří na praktické aktivity, které mohou pedagogové využít k většímu zapojení studentů do výuky. V průběhu semináře si učitelé sami vyzkouší účastnit se nejrůznějších her a aktivit (fillers, warmers, icebreakers,..), které se zaměřují na různé jazykové dovednosti (gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, čtení, psaní). Představíme si také množství zajímavých zdrojů, které mohou být při zapojování těchto aktivit užitečné.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 26.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 03.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 235 Technology in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme  na využití technologií při výuce ve škole i doma. Budeme používat, prozkoumávat, diskutovat a sdílet nejrůznější weby a aplikace, které mohou být užitečné pro studenty i učitele při výuce angličtiny v různých úrovních pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) studentů středních škol a VOŠ.

  • Osnova akce
  • Přehled zdrojů užitečných k plánování lekcí (90min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky a také je budeme sdílet a diskutovat o nich. kde učitelé najdou materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat hodiny.
    • Englishgrammar.org.
    • ESLpartyland.com.
    • iteslj.org/questions
    • ESLvideo.com
    • PinkMonkey.com
    • BrightHub.com
    • Dictionary.com
    • UsingEnglish.com
    • https://learnenglishteens.britishcouncil.org/
    • https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
    • UsingEnglish.com
    • TEFL.NET
    • Lanternfish ESL
    • ThoughtCo
    • BusyTeacher
    • English Is a Piece of Cake.
    • google suite
    • ….
  • Technologie zaměřené na slovní zásobu (45 min):  weby, aplikace, online, aktivity využívající technologie,...
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění učení slovní zásoby pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • WordDynamo
    • Spin&Spell
    • LearningChocolate.
    • MyVocabulary
    • Vocabulary.com
    • EnglishMediaLab
    • ESLGamesWorld
    • Cambridge.org
    • quizelt
    • bamboozle
    • ….
  • Technologie zaměřené na gramatiku (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění výuky gramatiky pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Purdue Online Writing Lab
    • Grammar Exercises from the University of Bristol's Faculty of Arts
    • Grammar Monster
    • UsingEnglish.com
    • Edufind.com
    • Oxford Dictionaries
    • British Council
    • Cambridge Apps
    • ….
  • Technologie zaměřené na produkci mluveného slova (45min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění mluvení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • ESL Conversation Questions
    • FluentU
    • My Speech Class
    • ESL Fast
    • English Media Lab
    • ESL Gold
    • ….
  • Technologie zaměřená na produkci psaného slova (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění psaní v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • British Council
    • Agenda Web
    • 5 Minute English
    • English-online.org.uk
    • ESLfast
    • ESL-Lounge
    • My English Pages
    • Iteslj.org
  • Technologie zaměřená na čtení s porozuměním (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění čtení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Starfall.
    • Learn English Using Online Resources
    • English Media Lab Homepage
    • American English Resources
    • International Children's Digital Library
    • ESL Videos
    • ManyThings.org
    • LearnEnglish Kids
    • ….
  • Technologie zaměřená na poslech (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění poslechu v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Randall's ESL Cyber Listening Lab
    • ESLKidslab.com
    • LyricsTraining
    • LyricsGaps
    • StoryCorps
    • TED Talks
    • All Ears English

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.05.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 354 Writing games and activities in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější psací aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů středních škol a VOŠ .Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější písemné aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • icebreakers, Warmers and Fillers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé psaní ledoborců, ohřívačů a výplňových činností, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Half a dialogue reading
    • Dictation
    • Shouting dictation
    • Gapped dictation
    • Dialogue dictation
    • Other viewpoint reading
    • What’s the news reading
    • Storyboard time reading
    • Model
    • Scramble sentences
    • Proofreading and editing
    • Continuing story
  • Lekce zaměřená na dovednost psaní (90 min) : plánování a výuka, specifika a různé typy pro různé úrovně pokročilosti
    • Zde se podíváme na plánování a realizaci lekce psaní a také si prohlédneme a procvičíme různé lekce psaní, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • different sub skills in writing
    • the different stages of a writing lesson
    • How to plan an effective writing lesson
    • different kinds of writing lessons
    • How to organize feedback on writing
    • peer feedback on writing
    • examining and feedback on examples of writing lessons for different age groups and levels
  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity v oblasti psaní, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Balderdash
    • Wordsearch
    • Wordshake/ boggle
    • Scrabble
    • Hangman
    • Bang
    • Label it
    • Find the word
    • Altered texts
    • Vocabulary bingo
    • Mad libs
    • Fill in the gaps
    • Memory game
    • The odd one out
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity Psaní zaměřené především na gramatiku, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Sentence building game
    • Spot the mistakes.
    • Play the Simon Says of grammar
    • Cap‑ital letters
    • Present and past tense matching game.
    • grammar matching games
    • roll a sentence
    • grammar sentence building
    • funny flips
    • grammar bingo
    • grammar smackdown
    • sentence smackdown
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí psaní nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou při plánování lekcí a psaní.
    • Heinle's Newbury House Dictionary of American English
    • Word Hippo (Dictionary & Thesaurus)
    • Snappy Words-Free Interactive Dictionary
    • Writing Cube Creator
    • Letter Generator
    • More ReadWriteThink Student Interactives
    • ReadWriteThink has Mobile Apps too!!
    • Storybird
    • Storyboard That
    • Witty Comics Generator 
    • ePals
    • Blogging Tools
    • Kidblog
    • SeeSaw
    • ….

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 17.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 07.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 14.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 593 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze třech na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí druhého semináře je oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na druhém semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Třetí seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na předcházející části.

 

Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem
  6. Tlumení agresívních sklonů

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Chybné a nefunkční strategie
  4. Kázeňské metody a prostředky
  5. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena
  6. Opakování, diskuze, test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.1. a 16.1.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

IT 43 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 22.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 25.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 27.03.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace