Správné držení těla pohledem jógy a jógové terapie - 1. část
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Správné držení těla je možné zjednodušeně chápat jako takové nastavení pohybového aparátu, při kterém jsou vazy, šlachy, svaly a klouby v co nejmenším zatížení a napětí. S tímto držením těla se většinou již rodíme, ale vlivem vnějších okolností (dlouhodobým sezením, jednostrannou zátěží při práci, sportu i nepohybu) ho však postupem času ztrácíme. Důsledkem je zvýšená zátěž celého pohybového aparátu, která může způsobit např. bolesti zad, hyperlordózu, hyperkyfózu, skoliózu apod. Prevencí i možností nápravy může být znalost základních principů fungování těla při pohybu a jejich praktické využití v běžném denním životě. S tímto může pomoci právě metodika jógové terapie využívající jógových cviků, do kterých jsou integrovány moderní poznatky o základních pohybových vzorcích a principech zdravého pohybu a ty pak aplikovat v běžném životě.
Během kurzu je kombinována teorie s potřebnou praxí tzn. cvičením, automasážemi, relaxací… Získané poznatky jsou využitelné v osobním životě každého jedince a zároveň mohou být inspirací nebo součástí metodiky vyučování
Teoretická část:
- Anatomie pohybového aparátu
- Biomechanické zákonitosti pohybu.
- Hluboký stabilizační systém.
- Vývojová kineziologie jako způsob návratu ke správným pohybovým vzorcům (metoda, na které je založena rehabilitace prof. Koláře).
Praktická část:
- Vnímání svého těla, zkoumání vlastních pohybových stereotypů.
- Cvičení zaměřené na posílení hlubokého stabilizačního systému.
- Minutové cviky (při běžných denních činnostech - stání, sezení …) zpevňující „střed těla“.
- Akupresurní body – pomoc při bolestech zad.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Aby tělocvik bavil i „nesporťáky“
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické a pohybové hry, psychomotorické činnosti, organizace hodiny z pohledu řídících stylů a sociálně-interakčních forem, podpora motivace žáka a prostor pro sdílení. Konkrétně:
- nabídka alternativ a dobré praxe pro jednotlivé části hodiny TV (rušná, průpravná, hlavní a závěrečná část),
- emoční křivka - tělesná výchova jako zdroj emocí, žákova motivace v TV a jak ji podpořit,
- pohybové hry a psychomotorické činnosti jako prostředek naplňování vzdělávacích cílů,
- rozvoj tělesné zdatnosti a obratnosti herními formami – deskové a společenské hry jako součást cvičení na stanovištích a kruhového tréninku,
- zpětná vazba v tělesné výchově – časově nenáročné techniky s využitím pohybu a těla,
- prostor pro sdílení nezdarů, obav, otázek nebo naopak didaktických a metodických úspěchů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.