Kurzy

TV 86 Pohybové aktivity v mezipředmětových vztazích

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dita Culková, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář nabízí praktické činnosti zaměřené na zařazování pohybových činností do školní výuky napříč jednotlivými vzdělávacími oblastmi, průřezovými tématy a klíčovými kompetencemi. Seminář nabízí zásobník pohybových činností využitelných nejen ve školní tělesné výchově ale také v mimoškolní tělesné výchově, o školní přestávce či jako součást tzv. pohybových chvilek. Seminář je postavený na praktických pohybových činnostech s využitím široké škály pomůcek. Část semináře je věnována teoretickému pozadí a vědeckým poznatkům z oblasti pohybové aktivity dětí/žáků nejen ve školním prostředí.

  • Možnosti zařazování pohybových činností do školního dne. Pohybové činností jako součást naplňování vzdělávacích cílů napříč vzdělávacími oblastmi (50 min).
  • Pohybové činnosti ve výuce Českého jazyka a jazyků (35 min).
  • Pohybové činnosti ve výuce matematiky a její aplikace (35 min).
  • Pohybové činnosti jako součást vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (prvouka) (30 min).
  • Pohybové činnosti jako nástroj Osobnostní a sociální výchovy a nástroj pro rozvoj klíčových kompetencí (KK k řešení problémů, KK komunikativní, KK sociální a personální, KK k učení) (30 min).
  • Pohybové chvilky a školní přestávky – návrhy pohybových činností pro tyto příležitosti (20 min).
  • „Burza“ nápadů a dobré praxe – sdílení zkušeností účastníků semináře (průběžně) (40 min).
  • „Školní“ pohybová aktivita dětí/žáků jako součást formování jejich pohybové gramotnosti. Současné pojetí režimu školního dne v kontextu pohybové aktivity dětí/žáků (30 min).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.11.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Olomouc 24.11.2023, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ZŠ 133 Hrajeme si, hýbeme se v mateřské škole a na 1. stupni základní školy

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry, aktivity a činnosti lze aplikovat do prostředí školní třídy nebo tělocvičny. Účastníci se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a činností, které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 04.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 05.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 11.01.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 87 Potraviny jako nástroje k upevnění zdraví

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vzdělávací akce bude zaměřena na problematiku vlivu potravin a látek v nich obsažených na fyziologické procesy v těle člověka a normalizaci těchto procesů. Dále bude pojednáno o využití výše zmíněných potravin a látek v rámci prevence chorob a podpory zdraví.

V průběhu akce budou dle probíraného tématu zařazeny dialogické metody, brainstormingové aktivity, výklad, testovací úlohy atd.

V průběhu semináře budou využity elektronické materiály připravené autorkou.

1. a 2. hodina: Úvod do problematiky potravin a jejich složek s příznivým působením na fyziologii člověka - vymezení pojmů, historie, trendy ve výzkumu, přínosy a rizika atp.;

3. až 6. hodina:  Seznámení s vybranými potravinami a jejich obsahovými složkami v souvislosti se zdravotními přínosy a riziky pro člověka (látky sacharidové, lipidové, proteinové povahy, vitamíny, látky fenolové a terpenové povahy a jiné);

7. hodina: Seznámení se zdroji pro přípravu výukových materiálů, tipy pro výuku, náměty na didaktické materiály (literatura, webové stránky, výuková videa a další);

8. hodina: Diskuze s účastníky, dotazy, ověřovací test, závěrečné shrnutí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 09.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 11.01.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 593 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze třech na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí druhého semináře je oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na druhém semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Třetí seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na předcházející části.

 

Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem
  6. Tlumení agresívních sklonů

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Chybné a nefunkční strategie
  4. Kázeňské metody a prostředky
  5. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena
  6. Opakování, diskuze, test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.10. a 11.10.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

Olomouc 6.11. a 7.11.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

Brno 13.11. a 14.11.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace