Kurzy

VV 112 Základy animované tvorby

Lektor/ka kurzu
MgA. Julie Lupačová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz zasvětí posluchače do tajů animace. Seznámí se zde se základními principy jako je plošková animace, stop-motion (loutková animace) a kreslená animace. Všechny techniky si budou moci postupně vyzkoušet. Součástí kurzu bude taky základní návod na sestaveni animačního „studia“. Celý kurz bude veden tak, aby bylo možné jej zrealizovat na hodinách výtvarné výchovy za použití minimálního technického vybavení. (PC, fotoaparát, stativ)

TEORETICKÁ ČÁST:

  • Úvod do tématu – seznámení s jednotlivými technikami, jejich specifikace a ukázky animovaných filmů (zde může byt prostor i pro historické okénko a přiblížení kontextu vzniku animovaného filmu a média filmu jako takového 

(2 hodiny)

  • Jak vzniká animovaný film –  projdeme jednotlivé kroky, jak při práci postupovat ukážeme si jak funguje scénář, k čemu je animatik a jak probíhá samotné natáčení. (Součástí bude také doporučený časový plánu pro realizaci kratšího animovaného filmu v rámci hodin výtvarné výchovy)

(1 hodina)

PRAKTICKÁ ČÁST:

  • Sestavení animačního studia, nastavení fotoaparátu, příprava rekvizit pro animaci     

(1 hodina)

  • Plošková animace – první zkouška animace (cílem není vytvořit animovaný film, ale spíše sérii krátký gifů, na kterých bude jasně demonstrováno, jak animace funguje)

(1 hodina)

  • Stop-motion (loutková animace) – princip obdobný jako u ploškové animace, jen se pohybujeme v 3D prostoru, k dispozici bude plastelína případně bude možné animovat náhodné objekty, naťukneme také téma pixilace

(1 hodina)

  • Kreslená animace – odvážní si budou moci vyzkoušet klasickou pookénkovou animaci, ti kteří se budou chtít raději odreagovat, můžou vyzkoušet vytvořit vlastní flipbook a nebo thaumatrop. (což je také dobrý tip pro animační zadání v rámci hodiny výtvarné výchovy)

(1 hodina)

  • Stručně o titulcích, video postprodukci a sound designu.

(1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.01.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 113 Základy drátování – poctivé řemeslo

Lektor/ka kurzu
Karla Hátleová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci si osvojí techniku drátování při výrobě hned několika projektů. Naučí se základy práce dráty při zvládnutí dvou základních technik drátování. První technikou bude šestiúhelníkový výplet a díky němu si každý vyrobí košík na ovoce. Další technikou bude šitá krajka, kterou lze oplétat nádoby, kamínky, vajíčka, nebo vytvářet ozdobné výplety. Obě techniky jsou jednoduché na zvládnutí a zároveň se jedná o skutečnou drátenickou dovednost.. V teoretické části semináře se účastníci dozvědí mnoho o druzích drátů a jejich vhodnosti použití, o technikách drátování vycházejících z tradičních postupů, o ošetření hotových výrobků a nebudou opomenuty ani informace o možnostech zajištění cenově dostupných materiálů v odpovídající kvalitě.. V praktické části si každý z účastníků vyrobí několik projektů dle podrobných instrukcí – krok za krokem s použitím nářadí a pomůcek. Hotové výrobky si účastníci mohou odnést domů. Technika drátování je vhodná k rozvíjení manuálních dovedností dětí, je cenově dostupná a výrobky zhotovené touto technikou jsou využitelné nejen jako dekorace a drobné dárky, ale mají i praktické využití.

 

  • Teorie – Seznámení s historií drátenictví, seznámení s materiály a pomůckami, vhodnosti jejich používání s ohledem na věkovou kategorii dětí a informace o možnosti zajištění materiálů pro práci s dětmi.
  • Teorie – seznámení s technikami drátování a postupy výroby jednotlivých projektů
  • Praktická část – výroba několika projektů krok za krokem. Zvládnutí přípravy drátů k práci, tvarování drátů pomocí nástrojů, techniky spojovací a výpletové.
  • Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce a sdílení nabytých zkušeností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.02.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 200 Kč

 objednat

VV 115 Velké i malé květiny ze zbytků látek – technika kanzashi

Lektor/ka kurzu
Karla Hátleová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na tomto semináři se  účastníci naučí jak zpracovat zbytky látek do podoby květin inspirovaných technikou zvanou kanzashi. Takové květiny se hodí jako dekorace, výzdoby tříd, dárky, ke dni matek a dle velikosti mohou být použity i jako šperky. V teoretické části budou účastníci seznámeni s materiály a postupy skládání květů. Bude vysvětlen rozdíl při práci s jednotlivými materiály a s vhodností jejich použití při výrobě látkových květů. V praktické části si každý z účastníků vyrobí 3 květiny z nichž složí dekoraci na stěnu či dveře a také jednu květinu, která bude přívěskem na kabelku, nebo krásnou broží.  Nakonec bude dán dostatečný prostor k případným dotazům.

Teorie – seznámeni s materiály a pomůckami, seznámení s postupy skládání květů a jejich následným využitím
Praktická část – výroba květů pro dekorace a šperky
Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.03.2024, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 950 Kč

 objednat

VV 116 Základy košíkářství – pletená lucerna

Lektor/ka kurzu
Karla Hátleová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na tomto semináři se účastníci naučí základy košíkářství. Použitý materiál zvaný „pedig“ je poddajný a tvárný a práce s ním je o poznání snazší, než s vrbovým proutím. Pletení z pedigu však zachovává postupy klasického košíkářství. V teoretické části budou účastníci seznámeni s materiály a postupy pletení. Na semináři bude také vysvětleno, jak zorganizovat práci ve skupině dětí, jaká jsou úskalí při zvládání techniky pletení a jak jim předcházet. V praktické části si každý z účastníků uplete lucernu a naučí se tím: zakládání osnov do pevného dna, pletení třemi pruty současně, pletení dvěma pruty, několik způsobů zakončení osnovních prutů, tvarování stěny koše (lucerny), způsoby nastavení opletových prutů i způsoby opravy případných chyb. Při pletení lucerny se každý z účastníků naučí mnohé techniky, kterými lze snadno plést i košíky či podnosy. Nakonec bude doplněno jaké jsou vhodné metody ošetření hotového výrobku a poté bude dán dostatečný prostor k případným dotazům.

  • Teorie –. seznámeni s materiály a pomůckami, seznámení s postupy založení osnov, pletení i zakončení osnovních prutů. Vysvětlení organizace práce ve skupině.
  • Praktická část – pletení lucerny
  • Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce a sdílení nabytých zkušeností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.04.2024, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 950 Kč

 objednat

VV 117 Méně tradiční výtvarné techniky a materiály

Lektor/ka kurzu
PhDr. Jana Skarlantová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1) Technika enkaustiky (malba  horkým barevným voskem) a její využití pro užitou tvorbu (novoročenky, kalendáře, blahopřání, záložky do knih, ilustrace textu apod.) - vlastní tvorba posluchačů

2) Tvorba masky z hliníkové fólie (alobalu) a její využití v literární, dramatické a výtvarné výchově. Tvorba posluchačů podle vlastního návrhu.

3) Plastika z elastické textilie (odpadový materiál-poškozené punčochové kalhoty), tvorba fantastické  pokrývky hlavy, tvorba prostorové plastiky - využití pro školní i mimoškolní činnost ( dramatická výchova)

4)Závěrečná interní výstava artefaktů s kolektivním hodnocením a didaktickými možnosti využití v pedagogické praxi

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 17.04.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 593 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
16 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze třech na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí druhého semináře je oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na druhém semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Třetí seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na předcházející části.

 

Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem
  6. Tlumení agresívních sklonů

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Chybné a nefunkční strategie
  4. Kázeňské metody a prostředky
  5. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena
  6. Opakování, diskuze, test

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 15.1. a 16.1.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

5 100 Kč

 objednat

ČJ 335 Estetická výchova v hodinách českého jazyka a literatury

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vychází z požadavků na rozvoj estetické výchovy a na interdisciplinární vztahy. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak do hodin ČJL vhodně implantovat hudbu a jak využít výtvarné umění v podobě obrazu, ilustrace aj. Texty písní budou východiskem pro rozbor po stránce literárně teoretické, umělecké a jazykové. Učitelé se seznámí s možnostmi, jak ve výuce netradičně využívat zhudebněnou poezii i originální písňové texty. Sami si prakticky vyzkoušejí, jak je možno prostřednictvím hudby a písní motivovat ke správnému porozumění uměleckému dílu, rozvíjet estetické cítění i jak vést žáky ke kreativitě ve vlastní produkční činnosti. Zohledněna budou i průřezová témata, zejména multikulturní, mediální a enviromentální výchova.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 26.01.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace