Kurzy

WEB 126 Perspektiva a 3D zobrazení; západo-východní příběh pohledu na svět - webinář

Lektor/ka kurzu
Ing.arch. Michal Ibl
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na poznání historie zobrazovacích technik od 2D-k 3D s praktickým výcvikem perspektivy a multikulturním přesahem srovnání západních a východních kultur.

  • Historický úvod do způsobů zobrazování v jednotlivých kulturách, ikonografie ve výtvarném umění (1 hodina)
  • Arabská geometrie a matematika – 3D arabská geometrie. Objev renesanční perspektivy – vysvětlení podstaty 3D zobrazení (1 hodina)
  • Vývoj 3D zobrazení ve výtvarném umění, ale i v technických oborech od objevu perspektivy do současnosti. Pohled ven z obrazu - portrétní umění na západě – dialog  objektu se subjektem (1hodina)
  • Závěrečný Workshop – vlastní volná tvorba v 2D, 3D na zadané téma – vyhodnocení (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

VV 107 Textilní tvorba ve škole i za školou

Lektor/ka kurzu
PhDr. Jana Skarlantová
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1) Užitá tvorba a její význam pro moderní společnost 21. století.  Vztahy mezi volným uměním - užitou tvorbou - uměleckým řemeslem - průmyslovým designem.  Časová náročnost. 1 hodina

2) Textilní tvorba - možnosti dekorování textilií. Vlastní návrh a jeho realizaci na textilním předmětu (malba textilními barvami a fixy)    Časová náročnost 3 hodiny

3) Dekorování textilie technikou odbarvování. (Savo). Dekorace pomocí šablony.         Časová náročnost 2 hodiny

4) Textilní šperk. Vlastní návrh a realizace (náhrdelník, brož)    Časová náročnost 2 hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.10.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 105 Rozvoj jemné a hrubé motoriky aneb grafomotorika hrou - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • seznámení s jemnou a hrubou motorikou a grafomotorikou (1h)
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí v MŠ a mladšího školního věku (1h)
  • důležitost jemné a hrubé motoriky u dětí (1h)
  • ukázka praktických pomůcek a grafomotorických cvičení do praxe (1h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ČJ 305 Secesní estetika v českém umění a literatuře

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

 Prezentace v PowerPointu, ústní výklad.

  • Secese  ve výtvarném umění a architektuře.
  • Sbližování uměleckých druhů: básnictví-hudba, hudba-výtvarné umění, výtvarné umění-poezie.
  • Ilustrace jako autonomní umělecká tvorba, knižní úprava a grafika (Kupkova obálka k Macharově Magdaléně, ilustrace F. Koblihy k Hlaváčkovým  sbírkám Pozdě k ránu a Mstivá kantiléna, Koblihův titulní list ke Karáskově knize Zazděná okna, vlastní obálka S. K. Neumanna k Apostrofám hrdým a vášnivým, Bílkovy ilustrace k Březinově sbírce Ruce, Preissigovy ilustrace k Bezručovým Slezským písním, návrh titulního listu J. R. Marka ke Karáskově knize Scarabeus).
  • Secesní úsilí o vytvoření jednotného uměleckého díla (František Bílek, Karel Hlaváček, Josef Váchal aj.).
  • Stylizace a autostylizace.
  • Ornamentalismus a symbolismus.
  • Secesní stylizace, postupy a znaky, výrazový systém, témata, motivy, sémantika barev.
  • Vliv výtvarné secesní stylizace na slovesnou tvorbu . Problém transpozice básnických prostředků do hudby a výtvarného umění a  naopak.
  • Vývojové proměny v oblasti žánrů, poetiky, umělecké metody (Secesní román R. Svobodové, Slohové proměny v próze A. Sovy).
  • Secesní literatura jako osobitý stylový fenomén; analýza vybraných  literárních textů (R. Svobodová, J. Karásek, M. Marten, F. Langer ad.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

BI 130 Genetika v umění a legendách

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na to, jak některá genetická onemocnění ovlivnila vznik legend a uměleckých děl. Ukazuje způsoby hledání nezvyklých souvislostí mezi zdánlivě nepříbuznými obory, které umožní vzbudit zájem i u studentů, kteří se úzkoprofilově zaměřují jen na některé předměty. Seminář zahrnuje velký podíl společných i samostatných analýz uměleckých děl z genetického hlediska a větší počet tematických diskusí.

  • Ukázkový příběh hledání „genetiky za legendou“ (0,5 hod)
  • Základy vývojové biologie a nejčastější znaky geneticky podmíněných onemocnění – přednáška (1,5 hod)
  • Společná analýza konkrétního uměleckého díla (0,5 hod)
  • Příklady konkrétních uměleckých děl s ukázkou rozboru znaků, které ukazují na genetické onemocnění člověka zobrazeného výtvarným či literárním dílem - přednáška (1hod)
  • Samostatné analýzy konkrétních uměleckých děl, následované vždy společnou diskusí nad daným uměleckým dílem a náhledy účastníků na zobrazené genetické onemocnění (1,5 hod)
  • Příklady legend, za jejichž vznikem pravděpodobně stojí konkrétní genetická onemocnění – přednáška (0,5 hod)
  • Závěrečná diskuse  (0,5 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.09.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Olomouc 26.09.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

D 145 Sv. Jan Nepomucký – „nejznámější Čech v dějinách naší země“ - webinář

Lektor/ka kurzu
Ing.arch. Michal Ibl
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na osobu našeho národního patrona v širším mezinárodně historickém kontextu s přihlédnutím k architektonickým a výtvarným památkám.

  • Seznámení s historickými fakty života Johanna Welfína z Pomuku s přihlédnutím k výsledkům antropologického průzkumu ostatků prof.  E.Vlčkem v roce 1972 (1 hodina) 
  • Legenda o sv. Janu Nepomuckém, proces kanonizace světce a první kostel v Praze na Hradčanech, Historie kostelů k úctě tohoto světce (1 hodina)
  • Šíření slávy tohoto světce do celého Světa – příklady z jednotlivých zemí (1hodina)
  • Závěrečné shrnutí - praktická část „České Nebe“ – ostatní patroni českých zemí a jejich vyobrazení ve výtvarném umění – vytvoř si své vlastní „České Nebe“ (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ŠJ 4 Učíme španělštinu prostřednictvím umění. Metodologie a praxe

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s různými metodami a strategiemi učení (nejen) španělského jazyka, které mohou používat ve své vlastní výuce, a to formou pozorování, cvičení, tvorby, četby, analýzy, diskuze, poslechu, pohybů, her, improvizací a zpěvu. Rámcové téma je umění v širokém kontextu s důrazem na španělské a latinskoamerické autory a umělce. Nedílnou součástí semináře bude teoretické vymezení, reflexe jednotlivých metod a strategií a cvičení a sebereflexe účastníků. Seminář má převážně praktický charakter.

1.-3. hodina

  • Úvod, sestavení mentální karty z očekávání a nápadů účastníků.
  • Metody učení cizích jazyku. Vývoj a přehled charakteristických cvičení a strategií.
  • Umění, jeho definice a formy. Přehled (ne)nejvýznamnějších představitelů ze Španělska a Latinské Ameriky.
  • Proč učit (prostřednictvím) umění ?

4. hodina

  • Malba
  • Sochy
  • Fotografie

5. hodina

  • Literatura
  • Poezie

6. hodina

  • Hudba
  • Tanec

7. hodina

  • Divadlo
  • Film (Kinematografie)

8. hodina

  • Sebereflexe a hodnocení

U každé formy umění (4.-7. hodina) budou prezentovány aktivity pro různé věky a úrovně. Účastnící budou mít možnost si vyzkoušet a odnést detailní popis každé techniky, aby ho mohli aplikovat ve své vlastní výuce.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.11.2022, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 132 Co znamená každodennost? - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na kulturní hmotný vývoj evropské civilizace a její světový význam

  • 1.blok
  • Pojem každodennosti a její hlavní aktéři (1 hodina)
  • Je křesťanství nositelem nejvyššího kulturního rozkvětu Evropy? (2 hodiny)
  • 2.blok
  • Kdy skončil novověk?  (2 hodiny)
  • Seminář na téma proměny životního stylu v dějinách Evropy (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 05.10.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 133 Mezníky vývoje civilizace v Evropě - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na osobnosti, které výrazně ovlivnily vývoj Evropské civilizace

  •  Kde hledat počátky lidství a civilizace Evropy? 
  • Proměny vizionářů Evropy v průběhu dějin. 
  • Bylo 20.století v Evropě pro svět přínosem? 
  • Seminář na téma významných osobností a definice atributů významnosti 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 19.10.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace