Kurzy

ČJ 300 Ruská klasická literatura

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs seznámí s vývojem ruské literatury 19. století od období jejího konstituování po nástup moderny. Představí hlavní osobnosti epochy romantismu a realismu. Zvláště se zastaví u osobností A. S. Puškina, M. J. Lermontova, N. V. Gogola, I. S. Turgeněva, I. A. Gončarova, L. N. Tolstého a F. M. Dostojevského. Popíše vývoj poezie a dramatu jako svébytných druhů literatury. Na základě analýzy vybraných děl výše uvedených autorů nastíní myšlenkový svět ruské klasické literatury.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 17.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 19.09.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 20.09.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 323 Profi překladatelem na střední? Žádný problém!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz představí práci s titulkovacím softwarem Subtitle Edit a CAT nástrojem Memsource a jejich využití ve výuce cizích jazyků. Učitelé tak budou moci nabídnout studentům zatraktivnění výuky pomocí zapojení bezplatných, ale kvalitních, překladatelských nástrojů, které profesionální překladatelé skutečně hojně používají. Formou jednoduchých, ale účinných úkolů získá student představu o tom, jak překladatelský software funguje, jak pomáhá a zrychluje překladatelskou práci, přičemž se bude moci vžít do role profesionálního překladatele. Po představení základních principů fungování a práce překladatelského softwaru budou představeny možné výukové aktivity, které mohou učitelé zapojit do své výuky cizích jazyků, včetně možností, jak z nich sesbírat zpětnou vazbu pro další rozvoj.

  • Základní seznámení s principy CAT softwaru (1 hod)
  • Seznámení s CAT platformou Memsource (1 hod)
  • Praktické ukázky práce a úkolů v Memsource (3 hod)
  • Základní seznámení s principy titulkovacích nástrojů a seznámení s programem Subtitle Edit (1 hod)
  • Praktické ukázky práce a úkolů v Subtitle Edit (2 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 23.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 14.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 21.10.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Z 118 Pravoslaví a islám ve východní a střední Evropě

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
343/2021-4-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurs seznamuje s dvěma náboženskými systémy klíčovými pro dějiny a současnost Evropy, jejichž význam se díky imigraci a demografickým změnám zvyšuje i v České republice. Přestože se s pravoslavím a islámem stále více setkáváme i v řadách studentů a žáků našich škol, znalost těchto náboženství v naší zemi je nedostatečná. Kurs představí dějiny, věrouku a základní fakta spojená s pravoslavím a islámem. Pravoslavná církev bude zařazena do kontextu ostatních křesťanských církví, budou zdůrazněny společné i rozdílné prvky ve vztahu k nim. Budou představeny základní proudy islámu s důrazem na ty, které převažují v Evropě. Dále bude popsána náboženská situace v zemích, pro které jsou tato náboženství typická. Nakonec se seznámíme s přítomností pravoslaví a islámu v České republice, s jejich současností a dalšími perspektivami.

  • Pravoslaví: dějiny a základní fakta (2x45 minut)
  • Pravoslaví v Rusku, na Ukrajině, v Bělorusku a na Balkáně, pravoslaví v zemích Evropské unie, pravoslaví v České republice (2x45 minut)
  • Islám: dějiny, věrouka a náboženská praxe (2x45 minut)
  • Islám na Balkáně, v Rusku a zemích bývalého SSSR, islám v současné střední a západní Evropě, islám v České republice  (2x45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.09.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 24.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 27.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 131 Připravujeme hodiny konverzace pro žáky s odlišným mateřským jazykem (čeština jako cizí jazyk pro ukrajinsky či rusky mluvícího žáka) – webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Bojanovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Bude doplněno
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Webinář je určen učitelům českého a ruského jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – specifika konverzačních vyučovacích hodin, aneb jak na přípravu takové lekce (stanovení vzdělávacího cíle,
  • Ukrajinština, ruština a čeština – shody a rozdíly ve slovní zásobě a jak s nimi pracovat
  • Výhody a nevýhody používání zprostředkujícího jazyka (angličtina, ruština, ukrajinština), zadávání instrukcí a komunikace v češtině
  • Materiály pro konverzační lekce, výběr a vyhotovení materiálů vlastních
  • Komentovaná ukázka konverzačního cvičení pro žáka cizince, možné obtíže vznikající při výuce a jak jim předcházet
  • Rady a doporučení z praxe – práce s chybami (nejčastější chyby, se kterými se u žáků cizinců při konverzaci setkáváme, na co se soustředit a jak žákovi pomoci)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.12.2022, 08:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace