Kurzy

NJ 133 Internet im Deutschunterricht

Lektor/ka kurzu
Barbara Bresslau, M.A.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V poslední době – i kvůli nárůstu imigrace do německy mluvících zemí – se počet nabídek webových stránek vhodných k výuce němčiny nesmírně zvýšil. Na jednu stranu je to výborná zpráva, na druhou to může vést ke zmatení, protože stránky se velice liší rozsahem a kvalitou. V tomto semináři se bude pracovat s novými stránkami a aktivitami, které můžou obohacovat výuku němčiny v českém kontextu a které se ve většině případů nejen setkávají s úspěchem u žáků, ale vedou také k efektivnějšímu osvojení daného učiva.

I když jsou webové stránky volně dostupné, učitelům často chybí zkušenost, jak je správně zapojit do výuky, aby materiály byly přínosné k učení. Proto se v tomto semináři klade důraz na analýzu a reflexi nabídek pro efektivní a smysluplnou integraci materiálu ve výuce.

Mezi zdroji, s kterými se účastníci během seminářů setkají, budou:

  1. webové portály a stránky z německy mluvících zemí a stránky pro němčinu jako cizí jazyk, obsahující nejen výklad, ale i různá cvičení a testy
  2. komplexní stránky s množstvím materiálů, od slovní zásoby, cvičení jednotlivých dovedností, reálií a gramatiky až po tematické odkazy na německy mluvící internetové stránky
  3. materiály k výuce němčiny zdarma v online podobě a ve formátu pdf, mp3 nebo mp4
  4. volně dostupné on-line slovníky na internetu – jedno- a dvoujazyčné, tradiční, obrazové a kontextové

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.12.2022, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

Brno 06.12.2022, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

NJ 134 Komunikační hry ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V prakticky zaměřeném semináři se podíváme na způsoby rozvoje ústních komunikačních dovedností, vyzkoušíme si různé aktivity a hry, které studentům umožní mluvit i s omezenou slovní zásobou a přitom si užít spoustu legrace. Ukážeme si různé impulsy, které nám pomohou motivovat studenty k mluvení a které podporují autentické a flexibilní používání jazykových prostředků. Zamyslíme se nad možnostmi práce s chybou a ukážeme si metody pozitivní zpětné vazby.

  • Nejprve se zamyslíme nad tím, proč je mluvení tak složité a proč má řada studentů z mluvení obavy, a ukážeme si, jak můžeme studentům pomoci tento strach překonávat. (1 hod.)
  • Ukážeme si, jak můžeme pracovat s obrázky a jakými dalšími metodami můžeme studenty motivovat k vytváření příběhů. (2 hod.)
  • Vyzkoušíme si různé formy rolových a jiných dialogických her – hry s volným pohybem po místnosti, při kterých studenti komunikují s různými spolužáky, hry v kruhu, hry v malých skupinkách či dvojicích. (3 hod.)
  • Zamyslíme se nad možností opravování chyb tak, aby studenti nebyli při komunikaci přerušování, ale aby zároveň dostali tipy na zlepšení jazykového projevu. Představíme si metody pozitivní zpětné vazby, které mohou u studentů posilovat chuť mluvit a zkoušet nově naučené jevy. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 135 Práce s chybou v německém jazyce - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zamyslíme nad různými přístupy k opravování chyb a vyzkoušíme si řadu aktivit, které nám pomohou k tomu, aby studenti vnímali chyby jako přirozený jev, jenž nám pomáhá se zlepšovat. Ukážeme si, co můžeme udělat pro to, aby opravování chyb nebralo studentům chuť mluvit a nenarušovalo jejich projev. Důraz budeme klást i na metody, díky kterým můžeme studentům zprostředkovat, co už umí a v čem se zlepšili.

  • Nejprve se zaměříme na sebereflexi – proč, kdy, co a jak často opravujeme? Opravujeme chyby u všech studentů stejně, nebo bereme v potaz i osobnost studenta, jeho individuální možnosti atd.? A proč naopak někdy neopravujeme? (2 hod.)
  • Podíváme se na možnosti klasifikace chyb a zamyslíme se nad tím, co pro nás představuje hrubou chybu. Ukážeme si také, jak výskyt chyb ovlivňují komunikační strategie studentů. (1 hod.)
  • Vyzkoušíme si různé možnosti oprav chyb v písemném projevu. (1 hod.)
  • Detailněji se budeme soustředit na opravování mluvených projevů, podíváme se na videa z výuky, na základě kterých si popíšeme různé možnosti opravování chyb. (1 hod.)
  • Vyzkoušíme si různé aktivity, které studentům pomůžou opravovat si svá chybná vyjádření sami, a představíme si pár triků, které studentům umožní vnímat chyby jako běžný jev v procesu učení, nebo dokonce jako pomocníky na cestě k zlepšování se. Ukážeme si metody, které studentům zviditelní, které jazykové jevy se už naučili. (3 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.01.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 136 Gramatika kreativně - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři si ukážeme, jak je možné věnovat se gramatice tak, aby studenty podněcovala k aktivnímu používání jazyka. Vyzkoušíme si, jak gramatiku propojit s dalšími jazykovými dovednostmi, jak můžeme studenty motivovat k používání naučených struktur, podporovat jejich tvořivost či jak gramatiku udělat přístupnou a zábavnou pomocí prostředků dramapedagogiky či zážitkové pedagogiky. Budeme se věnovat možnostem práce s chybou. Účastníci si vyzkouší konkrétní hry a aktivity a ukážou si, jakými metodami lze procvičovat základní gramatické jevy.

  • Nejprve se zamyslíme nad tím, jak můžeme zvýšit motivaci studentů učit se gramatiku a vyměníme si vlastní zkušenosti. (1 hod.)
  • Blíže se podíváme na možnosti různých druhů her, pomocí kterých můžeme gramatiku procvičovat i jinými způsoby, než jsou cvičení v učebnici. Hry si rozdělíme na různé typy a řadu z nich si vyzkoušíme. (2 hod.)
  • V další části se budeme soustředit na obrázky a příběhy, které můžeme použít mimo jiné i na procvičení určitých gramatických struktur. (1 hod.)
  • V neposlední řadě si ukážeme, jaké možnosti procvičit probranou gramatiku nám nabízí dramapedagogika a zážitková pedagogika. (3 hod.)
  • Závěrem se zaměříme na práci s chybou při aktivitách, které jsme si vyzkoušeli, a zamyslíme se nad tím, jak můžeme pomoci méně kreativním studentům či studentům, kteří se bojí mluvit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 5
 objednat

Olomouc 13.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 08.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 20.01.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace