Kurzy

NJ 147 Gramatika kreativně - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Německý jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři si ukážeme, jak je možné věnovat se gramatice tak, aby studenty podněcovala k aktivnímu používání jazyka. Vyzkoušíme si, jak gramatiku propojit s dalšími jazykovými dovednostmi, jak můžeme studenty motivovat k používání naučených struktur, podporovat jejich tvořivost či jak gramatiku udělat přístupnou a zábavnou pomocí prostředků dramapedagogiky či zážitkové pedagogiky. Budeme se věnovat možnostem práce s chybou. Účastníci si vyzkouší konkrétní hry a aktivity a ukážou si, jakými metodami lze procvičovat základní gramatické jevy.

  • Nejprve se zamyslíme nad tím, jak můžeme zvýšit motivaci studentů učit se gramatiku a vyměníme si vlastní zkušenosti. (1 hod.)
  • Blíže se podíváme na možnosti různých druhů her, pomocí kterých můžeme gramatiku procvičovat i jinými způsoby, než jsou cvičení v učebnici. Hry si rozdělíme na různé typy a řadu z nich si vyzkoušíme. (2 hod.)
  • V další části se budeme soustředit na obrázky a příběhy, které můžeme použít mimo jiné i na procvičení určitých gramatických struktur. (1 hod.)
  • V neposlední řadě si ukážeme, jaké možnosti procvičit probranou gramatiku nám nabízí dramapedagogika a zážitková pedagogika. (3 hod.)
  • Závěrem se zaměříme na práci s chybou při aktivitách, které jsme si vyzkoušeli, a zamyslíme se nad tím, jak můžeme pomoci méně kreativním studentům či studentům, kteří se bojí mluvit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 149 Práce s chybou v německém jazyce - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Německý jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zamyslíme nad různými přístupy k opravování chyb a vyzkoušíme si řadu aktivit, které nám pomohou k tomu, aby studenti vnímali chyby jako přirozený jev, jenž nám pomáhá se zlepšovat. Ukážeme si, co můžeme udělat pro to, aby opravování chyb nebralo studentům chuť mluvit a nenarušovalo jejich projev. Důraz budeme klást i na metody, díky kterým můžeme studentům zprostředkovat, co už umí a v čem se zlepšili.

  • Nejprve se zaměříme na sebereflexi – proč, kdy, co a jak často opravujeme? Opravujeme chyby u všech studentů stejně, nebo bereme v potaz i osobnost studenta, jeho individuální možnosti atd.? A proč naopak někdy neopravujeme? (2 hod.)
  • Přestávka 30 minut
  • Podíváme se na možnosti klasifikace chyb a zamyslíme se nad tím, co pro nás představuje hrubou chybu. Ukážeme si také, jak výskyt chyb ovlivňují komunikační strategie studentů. (1 hod.)
  • Vyzkoušíme si různé možnosti oprav chyb v písemném projevu. (1 hod.)
  • Přestávka 30 minut
  • Detailněji se budeme soustředit na opravování mluvených projevů, podíváme se na videa z výuky, na základě kterých si popíšeme různé možnosti opravování chyb. (1 hod.)
  • Přestávka 30 minut
  • Vyzkoušíme si různé aktivity, které studentům pomůžou opravovat si svá chybná vyjádření sami, a představíme si pár triků, které studentům umožní vnímat chyby jako běžný jev v procesu učení, nebo dokonce jako pomocníky na cestě k zlepšování se. Ukážeme si metody, které studentům zviditelní, které jazykové jevy se už naučili. (3 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 377 Jak zpestřit výuku cizích jazyků? Zaměření na projekty, testování a hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Štěpán Braňka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představuje moderní přístup k projektům, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem nápadů na projekty, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Většinu z nich si i ve zkrácené podobě vyzkoušíte. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky. Zaměříme se rovněž i na alternativním přístupům k testům a metody hodnocení psaných i slovních prací studentů. Tyto přístupy vycházejí zejména ze zásad formativního hodnocení.

  • Představení, očekávání účastníků, úvodní diskuze (0,5 hod)
  • Projekty – kritéria hodnocení, typy projektů, ukázky vyzkoušení si některých projektů (3 hod)
  • Varianty testování, příprava testů (2 hod)
  • Hodnocení prací studenta, nácvik hodnocení (2 hod)
  • Závěrečná debata, zpětná vazba (0,5 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.03.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 28.03.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 09.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.04.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 06.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 09.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 380 Moderní technologie ve výuce anglického jazyka

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy): Factile, LearningApps, Padlet, Plickers, Quizizz, Quizlet, Storyboard. Seminář je rozdělen do sedmi bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval. 

Jednotlivými tématy jsou výše zmíněné bloky reprezentující jednotlivé nástroje. Seminář je tedy rozdělen do sedmi témat po cca 50 minutách.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.05.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 03.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 10.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace