Kurzy

EV 34 Karcinogeny a teratogeny v našem současném životním prostředí - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na nejvýznamnější karcinogeny a teratogeny v našem životním prostředí, závažnost jejich zdravotních dopadů, testování karcinogenity a teratogenity. Bloky věnované karcinogenům a teratogenům využívají principů narativní pedagogiky, jsou představeny prostřednictvím příběhů.

  • Úvod a obecné základy (3 hod)
    • Úvodní ilustrační příběh
    • Základní terminologie
    • Podstata vzniku nádorů
    • Těhotenství z hlediska citlivosti k teratogenům
  • Posouzení konkrétního teratogenního vlivu – společně prováděná analýza dat ilustrovaná reálným příběhem - společná práce (1 hod)
  • Vnímání závažnosti karcinogenů a teratogenů – anketa mezi účastníky, diskuse nad výsledky
  • Bloky témat věnované jednotlivým karcinogenům a teratogenům (3,5 hod)
  • Testování karcinogenity a teratogenity – přednáška (0,5 hod)
  • Závěrečná diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.05.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 111 Právo jako nástroj ochrany životního prostředí - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář objasňující fungování práva v ochraně životního prostředí, s důrazem na praxi a právní možnosti účasti veřejnosti. Výklad, rozbor případů ze správní a soudní praxe, využití zkušeností účastníků semináře s občanskými aktivitami apod., diskuse.

  • Ústavní základy práva životního prostředí, mezinárodní smlouvy, právo EU (1 vyuč. hod)
  • Role moci zákonodárné, výkonné a soudní v ochraně životního prostředí (2 vyuč. hod)
  • Účast samospráv (obcí a krajů), spolků a občanů v ochraně životního prostředí (2 vyuč. hod)
  • Právo na informace (nejen) o životním prostředí, podněty, stížnosti, petice (1 vyuč. hod)
  • Účast ve správních řízeních (1 vyuč. hod)
  • Územní plánování, EIA, SEA – význam a účast veřejnosti (Aarhuská úmluva, směrnice EIA) (1 vyuč. hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.06.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 23.02.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 1
 objednat

Brno 09.03.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Olomouc 02.06.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 09.06.2023, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 144 CLIL ve výuce španělštiny v rámci enviromentální výchově. - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s přístupem CLIL a jeho uplatnění ve výuce (nejen) španělského jazyka, kterémohou vyzkoušet ve svých vlastních hodinách španělštiny formou pozorování, tvorby, četby, analýzy, diskuze, poslechu, a projektů. Rámcové téma je environmentální výchova a environmentální problémy s důrazem na španělské a latinskoamerické prostředí.

1. hodina

Úvod, sestavení „myšlenkové mapy“ z očekávání a nápadů účastníků.

Metody učení cizích jazyku. Vývoj a přehled charakteristických cvičení a strategií

2. hodina

Přístup CLIL (Content and Language Integrated Learning).

CLIL jako přístup do výuky (nejen) španělského jazyka.

 

Přestávka 30 minut

3. hodina

Enviromentální výchova v  České republice, ve Španělsku a v Latinské Americe.

Proč učit cizí jazyky prostřednictvím environmentálních témat?

4. hodina

Environmentální problémy (nejen) ve Španělsku a v Latinské Americe:

Ochrana přírody, odpadky, (ne)obnovitelné zdroje.

Ekonomie životního prostředí (nejen) pro vyšší ročníky.

 

Přestávka 30 minut

5.-6. hodina

Praktická část.

Sebereflexe a hodnocení

 

V praktické částí (5.-6. hodina) budou prezentované aktivity, projekty a případové studie pro různé věky a úrovni.  Účastnící budou mít možnost si techniky vyzkoušet a vzít si domů jejich detailní popis, aby to mohli používat ve své vlastní výuce.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.04.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

CHE 109 Chemie a chemické inženýrství ve výuce a bezpečnosti práce.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Rozdíl v chápání chemie a chemického inženýrství v Česku a ve světě, ve výuce a akreditaci studia, a v praxi. Rozdíl mezi bezpečnosti práce v chemické laboratoři a bezpečnostním  inženýrstvím. Základní metody hodnocení rizik s příklady: kontrolní seznam (checklist), analýza "co se stane, když" (what if analýza), předběžná analýza ohrožení (PHA), analýza kvantitativních rizik procesu (QRA), analýza ohrožení a provozuschopnosti (HAZOP), analýza stromu událostí (ETA), Úvod do průmyslové toxikologie, hygienické normy vs. toxicita chemikálií. Analýza „PROBIT“ a příklady. Vliv chemického znečištění na přírodní prostředí. Reaktivita a rizikové chemické reakce.

  • Úvod do problematiky: Chápání práce chemika a chemického inženýra. Výuka  a akreditace výuky v Česku a ve světě. Bezpečnost práce v chemické laboratoři. Bezpečnostní  inženýrství. (1 vyučovací hodina).
  • Základní metody hodnocení rizik při práci v poloprovozní laboratoři a v průmyslu (nejenom chemickém).
  • Řešení příkladů na konkrétní situace použitím těchto metod (účastníci rozdělení do skupin). (1 vyučovací hodina).
  • Úvod do průmyslové toxikologie, hygienické normy vs. toxicita chemikálií. (1 vyučovací hodina).  
  • Řešení příkladů na konkrétní situace. Analýza „PROBIT“. (1 vyučovací hodina).   
  • Vliv chemického znečištění na přírodní prostředí.
  • Reaktivita a rizikové chemické reakce. (1 vyučovací hodina).  
  • Závěr, shrnutí, dotazy a odpovědi. (1 vyučovací hodina).  

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 18.04.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 24.04.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 09.05.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace