Seminář je zaměřen na nejvýznamnější karcinogeny a teratogeny v našem životním prostředí, závažnost jejich zdravotních dopadů, testování karcinogenity a teratogenity. Bloky věnované karcinogenům a teratogenům využívají principů narativní pedagogiky, jsou představeny prostřednictvím příběhů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář objasňující fungování práva v ochraně životního prostředí, s důrazem na praxi a právní možnosti účasti veřejnosti. Výklad, rozbor případů ze správní a soudní praxe, využití zkušeností účastníků semináře s občanskými aktivitami apod., diskuse.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.
První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastníci se seznámí s přístupem CLIL a jeho uplatnění ve výuce (nejen) španělského jazyka, kterémohou vyzkoušet ve svých vlastních hodinách španělštiny formou pozorování, tvorby, četby, analýzy, diskuze, poslechu, a projektů. Rámcové téma je environmentální výchova a environmentální problémy s důrazem na španělské a latinskoamerické prostředí.
1. hodina
Úvod, sestavení „myšlenkové mapy“ z očekávání a nápadů účastníků.
Metody učení cizích jazyku. Vývoj a přehled charakteristických cvičení a strategií
2. hodina
Přístup CLIL (Content and Language Integrated Learning).
CLIL jako přístup do výuky (nejen) španělského jazyka.
Přestávka 30 minut
3. hodina
Enviromentální výchova v České republice, ve Španělsku a v Latinské Americe.
Proč učit cizí jazyky prostřednictvím environmentálních témat?
4. hodina
Environmentální problémy (nejen) ve Španělsku a v Latinské Americe:
Ochrana přírody, odpadky, (ne)obnovitelné zdroje.
Ekonomie životního prostředí (nejen) pro vyšší ročníky.
Přestávka 30 minut
5.-6. hodina
Praktická část.
Sebereflexe a hodnocení
V praktické částí (5.-6. hodina) budou prezentované aktivity, projekty a případové studie pro různé věky a úrovni. Účastnící budou mít možnost si techniky vyzkoušet a vzít si domů jejich detailní popis, aby to mohli používat ve své vlastní výuce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Rozdíl v chápání chemie a chemického inženýrství v Česku a ve světě, ve výuce a akreditaci studia, a v praxi. Rozdíl mezi bezpečnosti práce v chemické laboratoři a bezpečnostním inženýrstvím. Základní metody hodnocení rizik s příklady: kontrolní seznam (checklist), analýza "co se stane, když" (what if analýza), předběžná analýza ohrožení (PHA), analýza kvantitativních rizik procesu (QRA), analýza ohrožení a provozuschopnosti (HAZOP), analýza stromu událostí (ETA), Úvod do průmyslové toxikologie, hygienické normy vs. toxicita chemikálií. Analýza „PROBIT“ a příklady. Vliv chemického znečištění na přírodní prostředí. Reaktivita a rizikové chemické reakce.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.