Posluchači budou seznámeni s historií evropské integrace, se strukturou Evropské unie, kompetencemi a interakcemi jednotlivých institucí. Budou detailně rozebrány jednotlivé oblasti a politiky, které mají v kompetenci jednotlivé orgány EU. Dále bude tématizována cesta ČR do Evropské unie a dopady našeho členství v EU. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace se spoustou audiovizuálních materiálů a ukázek.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurs obsahuje přehled institutů práva duševního vlastnictví. Přehled právní úpravy je doplněn příklady z praxe, nabyté znalosti budou ověřeny závěrečným testem s následnou diskusí správných odpovědí.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Přednáška/seminář s diskuzí o problematice závislostí a užívání drog na základě kulturních odlišností a kulturně geografického členění světa. Výklad bude dialogický a s využitím ilustrací v PowerPointu.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář se bude věnovat analýze rasismu, s využitím poznatků z oblasti historie, sociologie, antropologie, politologie a filozofie. Z historické perspektivy se zaměříme na kořeny rasového myšlení, spory o rasismus, roli rasismu v kolonialismu a otrokářství, nebo vznik rasové klasifikace. Popíšeme interní a externí příčiny rozkvětu rasismu v Evropě, moderní rasové teorie a klasifikace, včetně rasismu na poli vědy, např. v podobě tzv. sociálního darwinismu. Tyto historické fenomény a jejich analýzu využijeme přitom k reflexi současných projevů rasismu v Evropě a primárně pak v České republice. S využitím metod interkulturního vzdělávání pak budou představeny návody, jak o této tematice učit ve škole a přispívat k boji proti projevům rasismu a rasové diskriminaci.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na poskytnutí základních informací o právním řádu na území Československa od roku 1939 do roku 1989. Především jde o pohled právního historika na dobu nesvobody, poválečné a poúnorové období, ale i dobu pražského jara. Témata jsou volena z oblasti práva ústavního, občanského i trestního.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurz seznamuje posluchače se základními makroekonomickými kategoriemi a vzájemnými vztahy mezi nimi. Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními teoretickými poznatky makroekonomie. Těžiště spočívá ve výuce podstaty teorie tvorby a rozdělování produktu, fiskální politiky, monetární politiky a zahraničně obchodní politiky. Kurz objasňuje také problémy spojené s inflací, nezaměstnaností i cyklickými výkyvy ekonomiky a vytváří tak teoretický základ všech dalších ekonomických předmětů.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Proč jsou lidé ochotni více zaplatit za jogurt populární značky? Proč se dokoukávají na film, který je vůbec nebaví? Na tuto a mnoho dalších otázek poskytuje odpověď behaviorální ekonomie. Behaviorální ekonomie je vědecký směr, který propojuje poznatky o lidském rozhodování z psychologie, sociologie a ekonomie. V rámci kurzu budou představeny základní vhledy do toho, jak funguje lidské rozhodování. Účastníci si zároveň projdou několika experimenty, ve kterých si prakticky vyzkouší některá obecná pravidla lidského rozhodování a z nich vyplývající zkreslení. Tyto experimenty budou zároveň snadno přenositelné do výuky.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na kulturní hmotný vývoj evropské civilizace a její světový význam
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na osobnosti, které výrazně ovlivnily vývoj Evropské civilizace
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Účastník akce se seznámí se základními pojmy z oblasti kapitálového trhu, finančních derivátů, kompletní daňové problematiky, veřejných financí a komerčního pojištění. Po absolvování kurzu by měl účastník získat základní přehled o daných tématech. Použité techniky - integrované skriptum, dataprojektor, notebook, doplňující materiály.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
1. Reprodukce člověka: gametogeneze, základní procesy a pojmy
2. Embryologie: přehled embryonálního a fetálního vývoje člověka
3. Problematika reprodukčního zdraví, neplodnosti (popis aktuálního stavu, příčiny, možná řešení)
4. „Zázraky“ reprodukční medicíny: představení možností, jakými prostředky současná medicína může pomoci při řešení problému neplodnosti
5. Seznámení se zdroji pro přípravu výukových materiálů, tipy pro výuku, náměty na didaktické materiály (literatura, webové stránky, výuková videa a další)
6. Diskuze s účastníky, dotazy, ověřovací test, závěrečné shrnutí
V průběhu webináře budou dle probíraného tématu zařazeny dialogické metody, brainstormingové aktivity, výklad, testovací úlohy atd.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář objasňující fungování práva v ochraně životního prostředí, s důrazem na praxi a právní možnosti účasti veřejnosti. Výklad, rozbor případů ze správní a soudní praxe, využití zkušeností účastníků semináře s občanskými aktivitami apod., diskuse.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
„Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.“
V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.
Obsah kurzu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.
Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.
Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.
Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.
Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.
Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.
Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.
Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.
Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na poznání historie zobrazovacích technik od 2D-k 3D s praktickým výcvikem perspektivy a multikulturním přesahem srovnání západních a východních kultur.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V semináři budou účastníci reflektovat vlastní teoretické poznatky z přípravy na svoji profesi, konkrétní pedagogické zkušenosti a schopnosti zvládat nepříjemné situace ve vzdělávacím procesu se žáky. Hlavní pozornost tedy nebude směřována na žáky jako takové, ale zaměří se především na osobnost pedagoga. Pedagog svým působením ovlivňuje nejen požadované výsledky svých žáků, ale především jejich chování. Uvědomováním si vlastních schopností a nastavením na vnímání skutečných požadavků dětí pedagog přirozenějším způsobem dokáže zvládat běžné a konfliktní situace ve školním prostředí. Vzájemnou spoluprací během semináře budou zjišťovány osobnostní charakteristiky, které jsou vhodné pro další rozvíjení. Bezpečným způsobem budou také osloveny ty vlastnosti nebo naučené postupy pedagoga, které je při vzdělávání vhodné omezit nebo změnit.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem hospodaření domácnosti, sestavením rozpočtu domácnosti, jeho plánováním a změnami v rámci různých životních fází.
Obsah kurzu:
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na historické kořeny eugeniky, popis a analýzu jejího využití a zneužití v různých historických souvislostech a na etické aspekty využívání eugenických postupů v dnešní medicíně. Zahrnuje samostatnou analýzu a formování názoru na etické aspekty konkrétního problému a následnou argumentaci v rámci diskusí.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář je zaměřen na dějiny práva na území dnešní České republiky od počátku v letech 1618–1918. Cílem je seznámení s vývojem právních institutů, a to pomocí právních dokumentů. Kromě studia textů se účastníci seznámí i s právními aspekty běžného života u nás v dobách minulých (otázky manželství, dosažení zletilosti, smluvní právo, ale i právo trestní).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Kurs seznamuje s dvěma náboženskými systémy klíčovými pro dějiny a současnost Evropy, jejichž význam se díky imigraci a demografickým změnám zvyšuje i v České republice. Přestože se s pravoslavím a islámem stále více setkáváme i v řadách studentů a žáků našich škol, znalost těchto náboženství v naší zemi je nedostatečná. Kurs představí dějiny, věrouku a základní fakta spojená s pravoslavím a islámem. Pravoslavná církev bude zařazena do kontextu ostatních křesťanských církví, budou zdůrazněny společné i rozdílné prvky ve vztahu k nim. Budou představeny základní proudy islámu s důrazem na ty, které převažují v Evropě. Dále bude popsána náboženská situace v zemích, pro které jsou tato náboženství typická. Nakonec se seznámíme s přítomností pravoslaví a islámu v České republice, s jejich současností a dalšími perspektivami.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Seminář objasňující fungování práva v ochraně životního prostředí, s důrazem na praxi a právní možnosti účasti veřejnosti. Výklad, rozbor případů ze správní a soudní praxe, využití zkušeností účastníků semináře s občanskými aktivitami apod., diskuse.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.
První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
V současné době se též v populaci vysokoškoláků, manažerů a pedagogů setkáváme s poměrně nízkou úrovní finančního vzdělání. Finanční vzdělání se ovšem postupně stává součástí všeobecného vzdělání, základní znalostní výbavou jedince. Nutnost tohoto vzdělání a vzdělávání roste především v souvislosti s řadou dnes aktuálních problémů, které se ve společnosti pojí s investicemi, úvěry, dluhy a problematikou oddlužení. Zvýšit úroveň tohoto vzdělání je možné především za pomoci našich škol a jejich ve financích vzdělaných učitelů. Kurz se zaměří na ozřejmění základních oblastí finanční problematiky – základní finanční pojmy, veřejné, podnikové, institucionální a rodinné finance. Poznatky budou moci účastníci využít jak ve svém pracovním zařazení (ředitelé a manažeři škol a školských zařízení), tak ve své pedagogické praxi (všechny skupiny učitelů a asistenti pedagogů). Poznatky budou moci účastníci zužitkovat též ve svém soukromém životě. Poznatky budou předávány ve formě výkladu, názorných ukázek z finanční praxe, praktických studií a na základě společného řešení základních finančních úloh.
Finance x Ekonomie. Funkce a formy peněz. Cena peněz. Úrok. RPSN. Inflace. (1 hod.)
Základy finanční matematiky. Jednoduché x složené úročení. Spoření. Diskont. Čistá současná hodnota. (1 hod.)
Finanční instituce. Jejich úloha na finančním trhu. ČNB a její funkce. Banky, pojišťovny, burzy, OCP, fondy. (1 hod.)
Finance domácností. Bankovní produkty. Klasifikace úvěrů a účtů. Náklady na úvěr. Základní parametry hypotečního úvěru. Splácení úvěrů. Refinancování, konsolidace. Oddlužení a osobní bankrot. (1 hod.)
Veřejné finance. Státní rozpočet (SR). Schodek SR a jeho krytí. Rozpočtové provizorium. Mandatorní výdaje. Státní a Veřejný dluh. Financování dluhu (1 hod.)
Hospodaření příspěvkových organizací. Rozpočet. Příjmy a výdaje. Příspěvky a dotace. Žádosti o dotace, projektové financování. (1 hod.)
Podnikové finance. Finanční výkazy. Základy finanční analýzy podniku. Solventnost x Insolvence. Likvidita. Zisk x Cash flow. (1 hod.)
Základní poznatky o finančním trhu. Úvěrový x kapitálový trh. Dělení finančního trhu a jeho účastníci. Instrumenty finančního trhu – akcie, dluhopisy, směnky, finanční deriváty. (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.