Kurzy

ZSV 65 Dějiny a současnost rasismu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Michal Trčka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář se bude věnovat analýze rasismu, s využitím poznatků z oblasti historie, sociologie, antropologie, politologie a filozofie. Z historické perspektivy se zaměříme na kořeny rasového myšlení, spory o rasismus, roli rasismu v kolonialismu a otrokářství, nebo vznik rasové klasifikace. Popíšeme interní a externí příčiny rozkvětu rasismu v Evropě, moderní rasové teorie a klasifikace, včetně rasismu na poli vědy, např. v podobě tzv. sociálního darwinismu. Tyto historické fenomény a jejich analýzu využijeme přitom k reflexi současných projevů rasismu v Evropě a primárně pak v České republice. S využitím metod interkulturního vzdělávání pak budou představeny návody, jak o této tematice učit ve škole a přispívat k boji proti projevům rasismu a rasové diskriminaci.

  • Úvod: základní předpoklady, rámce a historická východiska rasismu (45 min.).
  • Rasismus a kolonialismus: rasismus jako způsob legitimizace otrokářské společnosti (90 min.).
  • Rasismus, nacionalismus, nacismus: od rasových teorií a sociálního darwinismu k teoriím o árijské rase  (90 min.).
  • Současné projevy rasismu a etnické xenofobie a diskriminace: od kultury ghetta k mediálnímu zobrazení migrační krize (45 min.).
  • Didaktické ukázky: praktické příklady pro pedagogickou praxi (90 min.).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 67 PROBLEMATIKA MAKROEKONOMIE

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz seznamuje posluchače se základními makroekonomickými kategoriemi a vzájemnými vztahy mezi nimi. Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními teoretickými poznatky makroekonomie. Těžiště spočívá ve výuce podstaty teorie tvorby a rozdělování produktu, fiskální politiky, monetární politiky a zahraničně obchodní politiky. Kurz objasňuje také problémy spojené s inflací, nezaměstnaností i cyklickými výkyvy ekonomiky a vytváří tak teoretický základ všech dalších ekonomických předmětů.

  • Jaké základní pojmy používáme, hovoříme-li o makroekonomii?  (2 h)
  • Co je to hrubý národní produkt, jak se vytváří a vypočítává? K čemu slouží? (2 h)
  • Jak vypočítáme míru nezaměstnanosti nebo inflace? Jaké jsou jejich typy?  (2 h)
  • Jak se tvoří státní rozpočet? Jaký je rozdíl mezi deficitem a dluhem? (2 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 25.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 136 Základy energetické bezpečnosti a energetické politiky České republiky - webinář

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je v podobě přednášek a diskusí strukturován tak, aby posluchačům poskytl komplexní pohled na energetický sektor ČR, jeho historický vývoj a geopolitickou pozici země v regionu střední a východní Evropy. Nejde o kurz technický, který by popisoval fyzikální zákony výroby, přenosu a spotřeby energie, byť se bez nich do určité míry neobejdeme. Po absolvování kurzu budou posluchači schopni rozumět energeticko-bezpečnostní situaci České republiky, a to i ve vztahu k významným mezinárodně-politickým aktérům jako je např. Ruská federace. Absolventi budou rozumět širším souvislostem a logice uspořádání jednotlivých sektorů. Kromě historického úvodu a představení základních aktérů a koncepčních dokumentů se kurz bude podrobně zabývat problémy jednotlivých sektorů. Posluchači se tedy dozví detaily o tzv. environmentálních limitech těžby hnědého uhlí, o problémech černouhelného sektoru, o závislostech a s nimi souvisejícími hrozbami v dopravě ropy a zemního plynu, o problémech sektoru obnovitelných zdrojů energie v českých podmínkách, o jaderné energetice a potenciální výstavbě nových bloků a obecně o výzvách české energetice. Relevantní informace a souvislosti jsou obzvláště důležité v době, kdy je Česká republika pod vlivem významného tlaku na tradiční energetickou základnu země, pod vlivem hrozeb v chování autokratických vlád a pochopitelně pod vlivem dalekosáhlých změn v souvislosti s bojem ČR, EU a světa se změnami klimatu.

1) Historie rozvoje české energetiky (45 minut)

2) Základní aktéři, dokumenty a předpoklady české energetiky (45 minut)

3) Uhelný sektor (45 minut)

4) Ropný sektor (45 minut)

5) Plynárenský sektor (45 minut)

6) Obnovitelné zdroje energie (45 minut)

7) Jaderný sektor (45 minut)

8) Výzvy české energetiky (45 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 7.12.2022, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 102 Zázraky lidské reprodukce a jak „vyrobit dítě ve zkumavce“ - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. Reprodukce člověka: gametogeneze, základní procesy a pojmy

2. Embryologie: přehled embryonálního a fetálního vývoje člověka

3. Problematika reprodukčního zdraví, neplodnosti (popis aktuálního stavu, příčiny, možná řešení)

4. „Zázraky“ reprodukční medicíny: představení možností, jakými prostředky současná medicína může pomoci při řešení problému neplodnosti

5.  Seznámení se zdroji pro přípravu výukových materiálů, tipy pro výuku, náměty na didaktické materiály (literatura, webové stránky, výuková videa a další)

6. Diskuze s účastníky, dotazy, ověřovací test, závěrečné shrnutí

V průběhu webináře budou dle probíraného tématu zařazeny dialogické metody, brainstormingové aktivity, výklad, testovací úlohy atd.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.01.2023, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 109 Staré dobré časy: každodennost a mentalita 19. století - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Mentalita 19. století: diskuze a kvízy 1 hodina
  • Narození, dospělost, smrt: diskuze a kvízy 1 hodina
  • Móda, zdraví, doprava: diskuze a kvízy 1 hodina
  • Strava, peníze, rodina: diskuze a kvízy 1 hodina

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 118 Time Management (rozvoj osobnosti) - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvůj život je výsledkem rozhodnutí, které děláš, pokud se Ti Tvůj život nelíbí, je čas vybrat si lépe.“

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem Time Management a souvisejícími pojmy.

Obsah kurzu:

  1. úvod do Time Managementu a sebepoznání, druhy pracovních typů (modely práce) a jejich problematické oblasti;
  2. work-life balance, jak zvládat stres;
  3. analýza současného stavu (osobnostní SWOT analýza);
  4. stanovování cílů (směr a určení cílů, osobní referenční rámec, analýza činností);
  5. znaky špatného řízení času a jak je eliminovat (rozbor výsledků analýzy činností se SWOT analýzou, kvadrant důležitosti a naléhavosti, revize činností dle osobního referenčního rámce, identifikace „zlodějů času“ a jejich eliminace);
  6. vlastní řízení času (plán – roční, měsíční, týdenní – dle daných cílů), jak zvýšit vlastní produktivitu práce, delegování, prokrastinace,
  7. systémy Time Managementu, správné návyky – motivace pro změnu hodnot / postojů / dosavadních návyků;
  8. diskuze, shrnutí, závěr.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.11.2022, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 120 Základy sociální psychologie pro pedagogické pracovníky. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se žák/student nebo pedagog chtě nechtě socializuje. Základní poznatky o žácích s hlediska sociální psychologie by měly být pro pedagogy klíčové.

Vysvětlíme si základní pojmy v sociální psychologii, jako je skupina (jejich vznik, dělení a další specifika), socializace, sociální normy, sociální role, vztahy ve skupině, sociální učení a další. Každé společenství lidí je pro všechny jedince nositelem naplnění důležitých potřeb, ale bohužel také nositelem nebezpečí či nepříjemných zkušeností a pocitů.

Na základě vědomosti základních ovlivňujících sociálních a socializačních faktorů u žáků (ale také u pedagogů a rodičů) může edukovaný pedagog lépe realizovat prevenci, včasnou diagnostiku či adekvátní řešení vzniklých potíží.

Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

  • Vymezení oboru sociální psychologie její využití v pedagogice – o čem vlastně pojednává – zabývá se specifiky jednotlivých jedinců v kontextu skupiny (třída, škola) a společnosti (vzdělávací a výchovný proces). 0,5 hod
  • Základní pojmy v sociální psychologii (skupina, společnost, sociální potřeby, sociální role, norma, odlišnost, chování ve skupině aj.) 0,5 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu k jednotlivému žákovi (začlenění versus vyčlenění do třídy, sociální role se svými silnými a slabými stránkami aj.) 1 hod
  • Aplikace poznatků sociální psychologie ve vztahu ke třídě a škole (hierarchie, zdravé a patologické sociální role, druhy skupin, fáze utváření skupin aj.) a využití těchto poznatků v lepším pochopení žáků (jejich sociálních potřeb a potíží) souvisejících v lepší prevenci, diagnostice a řešení potíží ve třídních kolektivech. 1 hod
  • Prevence, diagnostika a řešení jednotlivých druhů sociální patologie ve třídě a škole (rivalita, vyčlenění, ignorance, nepřátelství a další). 0,5 hod
  • Shrnutí, dotazy, zpětná vazba. 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.10.2022, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

WEB 121 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 287 Plánování hospodaření domácnosti aneb, jak si nezatížit rozpočet domácnosti - webinář

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-2
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s tématem hospodaření domácnosti, sestavením rozpočtu domácnosti, jeho plánováním a změnami v rámci různých životních fází.

Obsah kurzu:

  1. vymezení základních pojmů (domácnost, hospodaření domácnosti, rozpočet domácnosti);
  2. analýza současné finanční situace domácnosti;
  3. sny versus cíle;
  4. zhodnocení současné finanční situace domácnosti s ohledem na vytyčené cíle jejích členů;
  5. realizace finančních cílů členů domácnosti – plán hospodaření domácnosti;
  6. zajištění rizik a risk management;
  7. tvorba finančních rezerv;
  8. nástroje na plánování hospodaření domácnosti a další užitečné informace.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.11.2022, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 142 Staré dobré časy: každodennost a mentalita 19. století

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Mentalita 19. století: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Narození, dospělost, smrt: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Móda, zdraví, doprava: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina
Strava, peníze, rodina: 1 hodina, diskuze a kvízy 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 18.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 5
 objednat

Olomouc 13.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 08.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 20.01.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Z 119 Užitečná geografie - zeměpis všedního i výjimečného dne

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto tématu by šlo o představení konkrétních předností zeměpisu na ZŠ a SŠ formou konkrétních příkladů - v učebně i na pozemku, ze kterých by byla jasná použitelnost zeměpisných znalostí a dovedností v běžných i mimořádných životních situacích. Novými poznatky by učitelé zeměpisu ZŠ a SŠ získali podstatné argumenty k udržení, ba i posílení vyučování toho předmětu na svých školách. Didakticky by navíc žáci mohli perspektivně prohloubit své geografické myšlení = ,myšlení v souvislostech, po kterém tak volá společenská praxe.

  • Lokalizační výhody místa pro lidské aktivity (vhodnost lokalizace domu, zahrady, sportoviště, tábořiště apod.) zjistitelné ve veřejně dostupných mapách a jejich potenciální ohrožení přírodním pohromami – myšlení v souvislostech. (2 hod. – přednáška)
  • Krajinné indikátory prospěšných a ohrožujících procesů – poznávání účelových výhod a nevýhod lokalit v terénu. (2 hod. - přednáška)
  • Užitečný(á) zeměpis (geografie) hrou – učíme žáky a studenty účelově hodnotit tematické informace o krajině a skládat je vyhledávací a vylučovací metodou v běžné a počítačové učebně. (2 hod. – koordinovaná samostatná práce účastníků semináře s přinesenými materiály a pomůckami)
  • Terénní praxe na školním pozemku – co vyčteme z horniny, reliéfu, půdy a vegetace, topologie a chorologie místa, k čemu je to dobré a jak nabyté poznatky využít. (2 hod. – praktická práce na pozemku s mapou, zahradními nástroji a kuchyňským příborem)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 11.11.2022, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace