Kurzy

IT 20 Základy dynamického webu v PHP – webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je určen pro zájemce, kteří chtějí proměnit statický web na ynamický včetně interakce s uživatelem za pomoci webových formulářů. Taktéž pracovat s daty v databázi prostřednictvím webového prohlížeče. Pro snadnější práci je vhodné znát základy HTML a SQL.

  • PHP, Architektura klient – server (0,5 vyučovací hodiny)
  • Proměnné, Datové typy, Operátory (0,5)
  • Sekvence, Podmínky, Cykly, Pole (3)
  • Znaky, Řetězce (1)
  • Interakce pomocí formuláře (0,5)
  • Připojení k databázi (0,5)
  • Operace s daty v databázi přes webový prohlížeč (1,5)
  • Cookies, Sessions (0,5)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 01. a 02.12.2022, 14:00–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 21 Objektově orientované programování v Pythonu – webinář

Lektor/ka kurzu
Ing. Petr Šístek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7471/20216-6--218
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je určen pro ty, kteří již mají základy programování v Pythonu a chtějí své znalosti dostat na vyšší úroveň. Kromě objektových principů je výstupem i vytvoření grafického prostředí (GUI).

  • Funkce, Složené funkce, Rekurze (1 vyučovací hodina)
  • OOP – Úvod, Metody (1)
  • Dědičnost, Polymorfismus, Zapouzdření (1)
  • Výjimky (1)
  • GUI – Úvod, Formulář (1)
  • Tlačítko, Popisek, Rozmístění (1)
  • Vstupní pole, Zaškrtávací pole, Přepínač (1)
  • Menu, Dialogová okna (0,5)
  • Kreslení (0,5)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24. a 25.11.2022, 14:00–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 22 Tvoříme odborné a jiné texty v textovém editoru

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
40993/2019-4-38
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Textové editory vnesly do každodenní práce v kancelářích, průmyslu i ve vzdělávacích zařízeních vyšší efektivitu při vytváření dokumentů různého charakteru, ale často pokulhává jejich formální i estetická úroveň, nehledě na (ne-)využívání různých šikovných nástrojů. Vzdělávání v této oblasti je důležité a přínosné i pro ty, kteří používají textový editor denně, ale zdaleka nevyužívají všech jeho možností. Seminář si neklade za cíl dosáhnout u účastníků mistrovství, ale formou praktických ukázek přivést posluchače k pochopení, jak dokumenty vytvářet, aby obstály v současném světě. Pozornost bude zaměřena na celkovou strukturu dokumentu, jeho členění, na jeho vzhled, využívání vložených objektů (tabulky, obrázky), automatizaci (obsahy, rejstříky) a některé další možnosti.

  • Úvod do psaní a editace textů na počítači. Taktika a strategie. Typické druhy dokumentů. (20-30 minut)
  • Ovlivnění vzhledu textu. Fonty. Styly a jejich využívání. Kopírování stylu. Vytváření šablon pro opakované použití. (40 minut)
  • Běžné členění textu. Odstavce, odrážkované a číslované seznamy. Záhlaví a zápatí. (30 minut)
  • Celkové rozvržení dokumentu pro různé účely. Nadpisy různých úrovní, kapitoly, odstavce a pododstavce. Vytváření automatického obsahu. (40 minut)
  • Tabulky, jejich struktura a vzhled. (30 minut)
  • Vkládání objektů (obrázky, fotografie a jiné) do textu. (20 minut)
  • Další možnosti automatizace dokumentu. Záložky a křížové odkazy. (20 minut)
  • Kreslení schématických obrázků přímo v textovém editoru. (40 minut)
  • Různé. (20 minut)
  • Závěrečný test. (30-40 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.11.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 01.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 08.12.2022, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 23 JAK NA EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ INFORMACÍ A PROCESŮ – CO TO JE INFORMAČNÍ MANAGEMENT

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem vzdělávací akce je představit komplexní oblast nazývanou informační management, jeho poslání a pojetí, základní komponenty – systémový přístup, manažerské metody a informační/komunikační technologie. Vysvětlit co vše v současnosti obsahují komponenty, jak je využít v praxi, různé druhy řízení a přístupů. Dále se zaměříme na to jak je mohou využít nebo již využívají vedoucí pracovníci (intuitivně nebo vědomě) Celá vzdělávací akce je prokládána ukázkami praxe a zkušenostmi lektora.

  • Co to je informační management, jeho poslání a pojetí 45 min
  • Z jakých komponent se skládá a jaké je jejich současný význam 90 min
  • Jaké jsou principy a možnosti informačního managementu v současnosti 90 min
  • Nástroje informačního managementu 45 min
  • Ukázky z praxe 70 min
  • Test 20 min

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 21.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 23.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 14.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 25 Informační systémy a informační komunikační technologie ve výuce

Lektor/ka kurzu
Ing. Jiří Kysela, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář umožní účastníkům osvojit si klíčové znalosti pro využití informačních a komunikačních technologií a informačních systémů v prezenční či distanční online výuce. Vzdělávací akce pokrývá zejména následující aktuální témata:

  • Využití digitálních technologií a mobilních zařízení ve výuce.
  • Bezdrátová komunikace a přenos dat, jejich ochrana před zneužitím.
  • Využití informačních systémů pro podporu výuky – výukové systémy (Moodle), redakční systémy (Wordpress), systémy pro distanční online výuku (MS Teams).
  • Informační systém ve škole detailně – uživatelé, činnosti, práva, struktura dat, sdílení a ochrana dat, atd.
  • Zpracování dat a informací (získávání, vyhledávání a ukládání dat v počítači a na cloudovém úložišti OneDrive/Google Disk).

Použité techniky a aktivity v semináři zahrnují výklad, instruktáž, diskusi a projekci na plátno.

  • 1. vyučovací hodina: Využití digitálních technologií a zařízení ve výuce.
  • 2. vyučovací hodina: Bezdrátová komunikace a přenos dat, jejich ochrana před zneužitím.
  • 3. a 4. vyučovací hodina: Využití informačních systémů pro podporu výuky – výukové systémy (Moodle), redakční systémy (Wordpress), systémy pro distanční online výuku (MS Teams).
  • 5. a 6. vyučovací hodina: Informační systémy ve škole detailně – uživatelé, činnosti, práva, struktura dat, sdílení a ochrana dat, atd.
  • 7. a 8. vyučovací hodina: Zpracování dat a informací (získávání, vyhledávání a ukládání dat v počítači a na cloudovém úložišti OneDrive/Google Disk).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 13.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 26 Bezpečnost a ochrana informací v prostředí internetu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrována implementace vybraných bezpečnostních mechanizmů v praktickém životě.

  • Základní pojmy
  • Bezpečnostní funkce
  • Autentizace
  • Sociální inženýrství
  • Viry, zlomyslný kód
  • Analýza rizik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 3.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 4.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 5.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 27 Bezpečnost a ochrana informací v prostředí internetu pro mírně pokročilé

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrována implementace vybraných bezpečnostních mechanizmů v praktickém životě.

  • Úvod do kryptologie.
  • Elektronický podpis a infrastruktura veřejného klíče.
  • Kvantitativní a kvalitativní analýza rizik.
  • Bezpečnostní politika.
  • Plán kontinuity podnikových procesů.
  • Plán obnovy po pohromě.
  • Fyzická bezpečnost.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 9.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 10.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 11.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 24.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 27.09.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 121 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace