Kurzy

IT 26 Bezpečnost a ochrana informací v prostředí internetu

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrována implementace vybraných bezpečnostních mechanizmů v praktickém životě.

  • Základní pojmy
  • Bezpečnostní funkce
  • Autentizace
  • Sociální inženýrství
  • Viry, zlomyslný kód
  • Analýza rizik

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 3.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 27 Bezpečnost a ochrana informací v prostředí internetu pro mírně pokročilé

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení
Kurz akreditován MŠMT pod č.
670/2022-4-27
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V rámci akce bude realizován výklad s následnou diskuzí, přičemž bude demonstrována implementace vybraných bezpečnostních mechanizmů v praktickém životě.

  • Úvod do kryptologie.
  • Elektronický podpis a infrastruktura veřejného klíče.
  • Kvantitativní a kvalitativní analýza rizik.
  • Bezpečnostní politika.
  • Plán kontinuity podnikových procesů.
  • Plán obnovy po pohromě.
  • Fyzická bezpečnost.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 9.1.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 28 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, zejména aplikací Nearpod, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity výuky a motivace žáků i vyučujících. Tyto aplikace nám zároveň umožní jednoduchý přechod mezi prezenční a distanční výukou.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnosti nahlížet do práce žáků a okamžitě jim poskytovat zpětnou vazbu. V další části semináře si budou účastníci moci vyzkoušet vytvořit vlastní lekci a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využití v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 22.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 5
 objednat

Olomouc 13.12.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 08.11.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Praha 20.01.2023, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 98 Blender – Základy 3D grafiky a tisku - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Šavelka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
14003/2021-4-437
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je seznáúčastníky se základy tvorby 3D grafiky a 3D tisku, a to jak v rovině teoretick, tak především praktick. V neposlední řadě samozřejmě nechybí ani představení možností, jak lze využít tyto znalosti nejen ve výčních technologií, ale takpři tvorbě učebních pomůcek, modelů apod.

  • Teoretické základy 3D grafiky (možnosti využití, proces tvorby, topologie objektu …)
  • Blender – open source aplikace pro tvorbu 3D grafiky
  • Nastavení základních parametrů scény (kamera, světlo, primitivní objekty)
  • Tvorba jednoduchých modelů pomocí základních modelovacích nástrojů
  • Export modelu a jeho předtisková příprava
  • Technologie 3D tisku (FDM a SLA) a použité materiály
  • Tisk vlastního modelu

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 8.12.2022, 13:00–18:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

WEB 121 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 25.10.2022, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace