|
Vzdělání
|
|
Nejvyšší dosažené vzdělání:
|
Ped. fakulta Masarykovy Univerzity, Brno,
|
|
Obor / specializace:
Odborné vzdělání:
|
Anglický jazyk a literatura pro základní a jazykové školy
Učitelství v mateřské škole, Střední pedagogická škola Nový Jičín
|
|
Přehled odborné praxe:
|
2000 - dosud kurzy praktické metodiky pro učitele anglického jazyka
2007 – 2019 Pedagogická fakulta MUNI Brno – externí výuka
2013 - dosud Teachers‘ Courses, NILE Institut, Norwich, UK
1993 – dosud výuka předškolních dětí v jaz. škole Easy English Kralupy n/Vlt.
1992 – 1996 experimentální výuka angličtiny v mateřské škole
1999 – 2009 výuka angličtiny v základní škole
|
|
Další absolvované vzdělání:
(kurzy, semináře,
odborná školení
a stáže)
|
Cognitive processes in teaching ADHD children, PASS theory, Pedverket Kompetanse, 2024
Šíření inovativního způsobu vzdělávání pomocí storytellingu s využitím
moderního neformálního vzdělávání, Glafka, 2022
Neurolanguage Science, From a language teacher to a coach, 2020
Respektovat a být respektován, 2019
Teaching English in Pre-Primary Education, Nile, Norwich, 2018
Dyslexia and Foreign Language Teaching, University of Lancaster, 2015
DysTEFL, Brno, 2014 – výuka dětí s dyslexií
Raná a bilingvní výuka dětí, Haag a Leeuwarden, 2014
MiniCelta course, Ostrava, 2013
TEFL course, Praha, 2013
The Craft of Storytelling, Gödölő, Maďarsko, 2012
Psychologický vývoj dítěte (5kurzů), Fulnek, Deštné v Orl.H., 2012, 2014
Creative methodology, Pilgrims, Canterbury, UK, 2012
Grunnlaget, Voss, Norsko, 2011
Kindergarden English, Pilgrims, Canterbury, UK, 2011
Pronunciation, Pilgrims, Canterbury, UK, 2011
ELT through Storytelling, University of Tbilisi, Tbilisi, Gruzie, 2010
The Storyline Method, Strathclyde University, Glasgow, UK, 2009
Creative Methodology Course, Oxford, UK, 2008
Storytelling Course, Totnes, UK, 2007
Teaching Young Learners, University of Edinburgh, UK, 2003
English and Drama, British Council, 1999 – 2004
Teaching English to Children, British Council, 2001
Teaching English in Kindergarden, Colourful English, 1992 – 1999
|
|
Lektorská činnost:
|
(DVPP, VŠ, AV, VOŠ a další)
2000 – dosud – komplexní metodické kurzy pro učitele AJ pro Pedagogická centra, Služby škole, Vzdělávací centra, Národní Pedagogický Institut a jazykové školy
|
|
Lektorská činnost v zahraničí:
|
ELTA Albania, Tirana, 2024
British Council, Teaching for Success, Tunis 2019
Mortimer English Club, Riga, Lotyšsko 2019
University of Education in Lower Austria, St.Georgen am Steinfelde, Rakousko 2017
Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Lublin, Polsko 2016, 2017
Inland Norway University of Applied Sciences in Hamar, Norsko 2017
I CAN Language institute, Minsk, Belarus, 2016
BACALARUS, soukromá jazyková škola Zamosć, Polsko 2014
LAKMA, Letní škola pro učitele, Litva 2013, 2014
NILE, Norwich, VB 2013, 2015
Fremmedspråksenteret, Oslo, 2013
Storytelling, Pilgrims, Canterbury, VB 2012
Pilgrims, Canterbury, VB 2012
Soukromá jazyková škola My Baby, Brest, Bělorusko 2011
Tbilisi State University, Gruzie 2010
Vilnius Pedagogická Univerzita, Litva 2009
|
|
Prezentace na mezinárodních konferencích:
|
Atény, Bělehrad, Bern, Bilbao, Bratislava, Brighton, Brusel, Budapešť, Bydgošť, Curych, Dublin, Erfurt, Granada, Graz, Istanbul, Jagodina, Jerusalem, Klajpeda, Košice, Krakov, Linec, Lisabon, Lodź, Madrid, Minsk, Narva, Nikósie, Nikśić, Nitra, Odense, Osijek, Paříž, Plovdiv, Reykjavík, Riga, Řím, Salamanca, Salzburg, Sevilla, Siófok, Sofia, Šibenik, Tuzla, Umeå, Veszprém, Vídeň, Vilnius
|
|
Mezinárodní konference v ČR:
|
Brno, Český Těšín, Hradec Králové, Kutná Hora, Liberec, Olomouc, Pardubice, Plzeň, Přerov, Uherské Hradiště, Ústí nad Labem aj.)
|
|
Publikační činnost:
|
My EFL literacy tips and tricks for early learners (4 – 8), IATEFL YLT SIG
Welcome to the jungle: teaching pronunciation to primary learners IATEFL PronSIG
Story-Based CLIL project for early years and primary learners TEYLT Worldwide Issue I
Making rhythm fun: techniques to engage young learners in pronunciation practice
IATEFL PRON SIG Speak Out!, Canterbury, UK, 2021
Neviděli jste moje kuřátko? (kniha) Portál, 2021
Angličtina: Komunikace s rodiči v kontextu výuky jazyka RVP.CZ, 2018
Angličtina: Proč je důležité učit správně, tedy mnohdy jinak? RVP.CZ, 2018
Angličtina: Proč je důležité začít včas? RVP.CZ, 2018
Dyslektici v mateřinkách, RVP.CZ, 2018
Co bychom měli očekávat od výuky angličtiny v MŠ?, Poradce ředitelky, Forum, 2018
Angličtina v programu MŠ, Poradce ředitelky, Forum, 2018
Série praktických aktivit Inspiromat, Poradce ředitelky, Forum, 2018
Pohádka nás naučí, čtvrtletník Raabe, 2017
Umíte to s pohádkou? (kniha) Portál, 2015
Pohádka nás naučí (výukový program, 2013 – 2023 – oceněno cenou za nejlepší
učitelskou inovaci Pearson ELT, 2017)
Cizí jazyk v mateřské škole. Ano nebo ne? - Informatorium 3-8, Portál, 2013
Učíme angličtinu dobře? - Rodina a škola, Portál, 2012
Výuka angličtiny u předškolních dětí – ano? Ale jak? - Informatorium 3-8, Portál, 2012
Let’s Practise English – ALLMAX – 2006
Playing English - Hravá angličtina 2, (kniha) INFOA 2007
Playing English – Hravá angličtina, (kniha) INFOA, 2006
|
|
Webináře:
|
Série 6 webinářů pro portál NPI
TYL SIG JALT Story-Based CLIL, Okinawa, (online)
Výzva 22: Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: Ako ďalej? SlovakEdu, Trnava
Teaching Young Learners – series for IATEFL (Poland), 2020-21
Story-Based CLIL (DonELTA – Russia) 2020
Story-Based CLIL Léargas Ireland) 2020
Pronunciation Tips and Tricks for YL, IATEFL UK
The Importance of Stories in Children’s Lives I, II (Malaysia), 2020
Pronunciation, Story-Based CLIL, Trendy English (Russia), 2019
What atracts the Attention of Children? Stories! (Brazil), 2018
Konverzace v AJ? Ano! Kdy?, 2018
Konverzace v aj? Jak motivovat nemotivované, 2018
Slovní zásoba v AJ, 2018
IATEFL YLTSIG webconference: Story-Based CLIL, 2017
Školní strašák Dyslexie, 2016
Jak učit výslovnost cizího jazyka tak, aby to žáky bavilo?, 2016
Umíte to s pohádkou?, 2015
Výuka angličtiny prostřednictvím příběhů, 2013
Výuka dětí v mateřské škole, 2012
|