PP 394 Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování)

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
396/2018-2-35

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seznámit účastníky s technikami a principy zrychleného a efektivního učení s využitím neurolingvistického programování (dále jen NLP). Praktický nácvik vybraných technik tak, aby je účastníci ihned po absolvování kurzu byli schopni využít ve své práci.


Charakteristika

Cílem semináře je seznámit účastníky s technikami, principy a strategiemi zrychleného a efektivního učení využívanými v neurolingvistickém programování (NLP). Na pozadí současných poznatků o učebním procesu, jeho neurobiologických předpokladech a ulehčujících/brzdících faktorech budou prezentovány a prakticky nacvičovány postupy využitelné při efektivním vyučování a učení se. Nabyté znalosti a dovednosti podstatně přispějí ke schopnosti vyučujícího motivovat své studenty, naladit je na učení a využít jejich plný a jedinečný potenciál.


Obsah akce

V průběhu semináře se budou střídat části výkladové s částmi praktickými, díky nimž si účastníci prakticky osvojí prezentované techniky. Po absolvování akce je tak budou schopni ihned aplikovat v praxi. V každé části bude ponechán dostatek prostoru pro dotazy účastníků.

1) Uvedení do NLP zážitkovou formou (25 min.) + stručné představení NLP (20 min.)

2) Neurobiologické předpoklady učení, aneb co všechno zvládne náš mozek? Žebřík učení, 4 fáze učení. Paměť. (45 min.)

3) Nežádoucí faktory: stres a omezující přesvědčení. V čem tkví jejich záludnost a jak s nimi pracovat. Praktický nácvik. (45 min.)

4) Posilující faktory: stav učení (hladina alfa), navození stavu učení (teorie, ukázka, nácvik), jak úspěšně podpořit proces učení (3 klíče: motivace, sebevědomí, disciplína) (2 x 45 min.)

5) Typologie studentů vzhledem k preferované formě přijímání informací (vizuální, auditivní, kinestetický, audio-digitální). Diagnostika preferovaného reprezentačního systému a využití v praxi. Oční nápovědy. Sebezkušenostní část. (45 min.)

6) Technika kotvení a možnosti jejího využití při studiu. Praktický nácvik. (45 min.)

7) Metoda Kaizen.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

blok na poznámky, psací potřeby

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace