AJ 228 Internet ve výuce angličtiny III. aneb co je nového v oblasti internetu

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
7313/2019-3-257

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Další vzdělávání učitelů angličtiny v oblasti výpočetní techniky – další možnosti, které pro ně internet přináší. 


Charakteristika

Třetí díl seminářů pro učitele angličtiny v oblasti zapojení počítačů a internetu do výuky angličtiny. Po prvních dvou úspěšných dílech, kde se učitelé seznámili s tvorbou interaktivních cvičení, kvizů, dotazníků, prezentací, blogů, webových stránek a mnoha dalšího, přinášíme další díl s podtitulem Co je nového v oblasti internetu. Jde o metodický seminář, kde se podíváme na programy, s nimiž učitel může pracovat, aby pomáhal studentům rozvíjet jazykové dovednosti, jako jsou čtení, psaní, poslech, mluvení. Pozornost bude věnována i programům k rozvoji znalostí v oblasti gramatiky a slovní zásoby. Dále se učitelé seznámí se základy infografiky a možnostem jejího využití při tvorbě vlastních materiálů.


Obsah akce

3. ČÁST TOHOTO ÚSPĚŠNÉHO KURZU (CELKEM 3 ČÁSTI), JE I MOŽNOST ABSOLVOVAT DVA DÍLY TOHOTO KURZU JAKO 16 VYUČ. HODIN ČI VŠECHNY TŘI DÍLY JAKO 24 VYUČ. HODIN
Jde o metodický seminář s prvky teorie i praxe, prostor bude dán i diskusi učitelů o tom, jak dobře strukturovat hodinu s použitím výpočetní techniky.

Tento osmihodinový seminář bude rozdělen do čtyř dvouhodinových bloků. V prvním bloku bude pozornost věnována metodickým aspektům práce s výpočetní technikou ve škole, podíváme se na modely SAMR a TPACK a Bloomův model. Prostor bude věnován i diskusi učitelů o vlastní práci s technikou, o tom, jak a kdy do hodiny počítač účelně začleňovat.

Druhý blok se soustředí na přehled ukázek programů pro nácvik čtení a psaní, učitelé si vyzkouší práci s některými z nich. Podíváme se i na možnosti nácviku čtení s poslechem.

Třetí blok bude věnován programům pro procvičování poslechu a zároveň i mluvení, ukážeme si programy, které vedou ke studentské autonomii a snaze o zlepšování vlastní výslovnosti studentů.

Čtvrtý blok se zaměří na práci s programy, které mohou učitelé studentům doporučit pro upevňování gramatiky a slovní zásoby. Dále se podíváme na některé programy umožňující tvorbu jednoduché infografiky a vyzkoušíme si práci s jedním z nich. Ukážeme si i další programy pro tvorbu prezentací, aby tak učitel získal možnost variovat své prezentace ve škole. 


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

Sluchátka s mikrofonem, pokud chtějí být i aktivními, nejen pasívními účastníky. Pozor - musí to být sluchátka s mikrofonem pro použití v počítači, tedy buď s USB konektorem nebo se dvěma jacky (konektory).

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace