HV 47 Opravdu zbývá jen hluk? Jak rozumět hudbě 20. a 21. století

Předmět
Hudební výchova
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
27664/2017-2- 1065

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Název semináře vychází z populární knihy Alexe Rosse. Cílem kurzu je vysvětlit základní principy vybraných směrů, stylů a technik artificiální (tzv. vážné) hudby 20. a 21. století. Soudobá hudba je zatížena řadou předsudků, které vznikají nedostatkem informací a nepřipraveností posluchačů. Základní otázkou v přístupu k hudbě 20. a 21. století není „jak ji poslouchat?“, ale spíše „jak ji neposlouchat“, případně „co v této hudbě poslouchat?“.


Obsah akce

Název semináře vychází z populární knihy Alexe Rosse. Cílem kurzu je vysvětlit základní principy vybraných směrů, stylů a technik artificiální (tzv. vážné) hudby 20. a 21. století. Soudobá hudba je zatížena řadou předsudků, které vznikají nedostatkem informací a nepřipraveností posluchačů. Základní otázkou v přístupu k hudbě 20. a 21. století není „jak ji poslouchat?“, ale spíše „jak ji neposlouchat“, případně „co v této hudbě poslouchat?“.

  1. Kdo a proč se bojí hudby 20. a 21. století?
  2. Obecné problémy napříč dějinami hudby.
  3. Dodekafonie a serialismus – Matematické operace v hudbě.
  4. Neoklasicismus – Melodicko-harmonický sloh ve 20. stol.
  5. Elektroakustická hudba – Práce se zvukem a jeho barvou. Témbrová hudba.
  6. Grafické partitury – Změna zápisu = změna myšlení?
  7. Aleatorika a konceptualismus. Rezignace na autorství.
  8. Minimalismus. Smíření vysokého umění a popu. / Evropský redukcionismus

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace