PP 423 Vedení třídnických hodin jako základ primární prevence na škole
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
V dílně budeme společně analyzovat a sdílet zkušenosti s vedením třídnických hodin a rozebírat pozitiva a negativa různých přístupů. Budeme se zabývat třídnickou hodinou, která může být nástrojem k hodnocení klíčových kompetencí žáků, nástrojem pro plánování a vyhodnocování sociální dynamiky třídy a nástrojem propojování školy s reálným životem. Každý žák se přitom může zapojovat dle svých možností, zkušeností a schopností. Společně se zaměříme na organizační formu třídnických hodin, četnost setkávání, délku jednoho setkání i na obsah jednotlivých setkání v závislosti na aktivitách třídy i průběhu školního roku.
Vzdělávací cíl
- Navrhnout systém setkávání třídního učitele se třídou
- Popsat, co vše by se dalo řešit v rámci třídnických hodin
- Popsat, jak je dobré obsah třídnických hodin přizpůsobovat potřebám školního roku
- Nastavit dlouhodobý plán schůzek se třídou