PP 424 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
39989/2020-4-907

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

  • popsat metody, které směřují k poznávání žáků, rozvoji spolupráce a komunikace, diskusním dovednostem, tolerance, techniky na rozvoj empatie a důvěry aj.
  • analyzovat ukázky
  • popsat, jak řídit dlouhodobý třídní projekt (například školní výlet)
  • popsat, co jsou třídní pravidla a jak je možné zapojit žáky do tvorby třídních pravidel
  • popsat, jak si vést evidenci o posunu jednotlivých žáků a jak ji využívat v rámci vyhodnocování získaných dovedností i plánování dalšího postupu
  • pojmenovat evaluační nástroje vycházející z kritérií hodnocení

Obsah akce

Obsahem semináře jsou tři základní kroky s návrhy, co by se dalo/mohlo dělat se třídou. V přípravné fázi by bylo dobré (pokud je to možné) se s třídou potkat/potkávat a seznamovat. Před vlastním zahájením třídnické práce se osvědčilo uspořádat harmonizační a adaptační kurz. V realizační fázi je dobré věnovat čas na stmelení třídy, vytvoření třídních pravidel, plánu a kritérií hodnocení týmu a týmové spolupráce. Součástí plánu je, jak často a kdy se bude třídní učitel setkávat s třídou a co budou společně řešit a jak budou plán vyhodnocovat. V konečné fázi by mělo dojít k vyhodnocení celoroční práce na základě předem nastavených kritérií. 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace