ZŠ 102 Angličtina od začátku – JAK začít?

Předmět
Základní škola I
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Akreditace
24409/2018-2-698  

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Ukázat učitelům, jak mohou začít s výukou angličtiny u dětí, které s jazykem začínají, tedy v mateřské škole, v první, druhé nebo i ve třetí třídě.
Techniky budou prezentovány postupně tak, jak se s nimi děti od začátku seznamují, tedy od jednoduchého ke složitějšímu, od známého k neznámému. Kurz učitele naučí přemýšlet o dalších postupech, kterými mohou svou práci obohacovat.
Účastníci se naučí pracovat se širokou škálou nových technik, postupů a aktivit, navázaných do jednotného námětu s širokým záběrem činností (manipulační techniky, kartičkové hry, flashcards, poslechové hry, hudebně-taneční hry). Tento způsob umožní dětem lépe a rychleji vstřebávat nový jazyk a snáze jej používat.

Kurz poskytuje celkový náhled s praktickým vyzkoušením jednotlivých částí. Účastníci si budou moci vyzkoušet plánování vlastních námětů s ohledem na potřeby a zvláštnosti dětí. 


Obsah akce

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

 

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu- 25 min

Jak začít - simulace první hodiny  -  90 min

Rozvíjení zvoleného tématu - 45 min

Práce se slovní zásobou - 45 min

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?   - 45 min

Závěr, shrnutí, čas na dotazy - 20 min


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace