ČJ 249 Tvůrčí psaní jako nástroj motivace a sebereflexe

Předmět
Český jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Obsah akce

Seminář má vždy svou praktickou a reflexivní část, během nichž se střídá vlastní činnost s analýzou prováděných kroků, záleží na zvoleném tématu. Vedle konkrétních nástrojů praxe tvůrčího psaní jde rovněž o rozvoj kreativity a v případě učitelské veřejnosti také o tipy na práci s vlastním duševním potenciálem, řekněme s psychohygienou a sebekoučováním. Pro jednotlivé tematické semináře připravuji obvykle handouty s konkretizovanými hlavními tezemi a doporučenou literaturou…


Vzdělávací cíl

Dnešní učitel se neobejde bez osobního rozvoje, který by ale měl být realisticky zarámovaný jeho skutečně prožívanou situací. Tvůrčí psaní nabízí určité ověřené postupy, jak pracovat s vnímáním, cítěním a myšlením v literárním nebo motivačním kontextu, všechny metody lze samozřejmě aplikovat například v literární výchově nebo je integrovat do širších rámců projektové práce. Individuální přínos přesto považuji za klíčový, o učitele dnes po této stránce prakticky nikdo nedbá!