ČJ 250 Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit?
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Tematický blok Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit? představí různé formy marketingové komunikace a soustředí se především na jednu z jejích forem – na reklamu (vizuální i audiovizuální, marketingovou, sociální i politickou). Seznámí s jejími globálními cíli, s její historií a zaměří se také na jazykové i nejazykové prostředky a strategie, jimiž autoři reklam manipulují různými cílovými skupinami (vše bude doloženo ukázkami reklam). Součástí semináře budou otázky zneužití reklamy a obrany před jejím působením.
Témata:
1. Marketingová komunikace, Marketingový komunikační mix
2. Druhy a typy reklamy
3. Cíle a funkce reklamy
4. Verbální prostředky v reklamě
5. Cílová skupina – rozhodující faktor při tvorbě reklamy
6. Vývoj vyjadřovacích prostředků a strategií v české reklamě
7. Odborný styl a česká reklama
Vzdělávací cíl
Cílem semináře je osvojování:
- základních vědomostí z masové a marketingové komunikace – jak je rozlišit
- prostředků persvazivní i manipulativní reklamy
- vědomostí o verbálních i neverbálních výrazových prostředcích účinné reklamy podle zaměření na cílovou skupinu
- a především upozornění na strategie, jimiž námi reklama manipuluje, jimiž porušuje ochranný štít spotřebitelů (bez ohledu na jejich vzdělání, věk a zkušenosti).
Pedagogům je tak dán návod, jak přispět k ochraně žáků a studentů před škodlivými účinky agresivní reklamy.