PP 453 ADHD a zážitkový seminář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Akreditace
40993/2019-4-38

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

  • osvojení základní terminologie, pochopení souvislostí mezi jednotlivými symptomy
  • získání dovedností řešit negativní projevy ADHD/ADD v průběhu vyučování
  • prostřednictvím prvků zážitkového semináře pochopit prožívání dítěte s ADHD

Charakteristika

I. blok

1. základní pojmy, vymezení pojmů, odlišení od tzv. vychované hyperaktivity, prostých poruch chování (pojmy ADHD, ADD

2. - 3. symptomatologie ADHD, ADD

V průběhu prvního bloku simulace podmínek vnímání a prožívání dítěte s ADHD, ADD (prvky zážitkového semináře)

II. blok

4. možnosti individualizace výchovy a vzdělávání dítěte mladšího školního věku, nácvik sociálních, organizačních a učebních dovedností žáků

5.- 6. zásady výchovy a vzdělávání dítěte na 1. / 2. st. ZŠ, rozvoj sociálních kompetencí, prevence rizikového chování


Obsah akce

  • vymezení základních pojmů ADD, ADHD, vychovaná hyperaktivita, poruchy chování
  • symptomatologie ADHD, ADD,
  • simulace podmínek vnímání a prožívání dítěte s ADHD, ADD (prvky zážitkového semináře)
  • zásady výchovy a vzdělávání žáka (1. st./2. st. ZŠ), nácvik sociálních, organizačních a učebních dovedností žáků
  • zásady výchovy a vzdělávání dítěte na 1. st. / 2. st. ZŠ, rozvoj sociálních kompetencí, prevence rizikového chování
  • možnosti komplexní péče o žáka s ADHD, spolupráce pedagoga, rodičů, PPP, DPA a dalších odborníků, odborná literatura, pomáhající organizace v ČR
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace