PP 453
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
- osvojení základní terminologie, pochopení souvislostí mezi jednotlivými symptomy
- získání dovedností řešit negativní projevy ADHD/ADD v průběhu vyučování
- prostřednictvím prvků zážitkového semináře pochopit prožívání dítěte s ADHD
Charakteristika
I. blok
1. základní pojmy, vymezení pojmů, odlišení od tzv. vychované hyperaktivity, prostých poruch chování (pojmy ADHD, ADD
2. - 3. symptomatologie ADHD, ADD
V průběhu prvního bloku simulace podmínek vnímání a prožívání dítěte s ADHD, ADD (prvky zážitkového semináře)
II. blok
4. možnosti individualizace výchovy a vzdělávání dítěte mladšího školního věku, nácvik sociálních, organizačních a učebních dovedností žáků
5.- 6. zásady výchovy a vzdělávání dítěte na 1. / 2. st. ZŠ, rozvoj sociálních kompetencí, prevence rizikového chování
Obsah akce
- vymezení základních pojmů ADD, ADHD, vychovaná hyperaktivita, poruchy chování
- symptomatologie ADHD, ADD,
- simulace podmínek vnímání a prožívání dítěte s ADHD, ADD (prvky zážitkového semináře)
- zásady výchovy a vzdělávání žáka (1. st./2. st. ZŠ), nácvik sociálních, organizačních a učebních dovedností žáků
- zásady výchovy a vzdělávání dítěte na 1. st. / 2. st. ZŠ, rozvoj sociálních kompetencí, prevence rizikového chování
- možnosti komplexní péče o žáka s ADHD, spolupráce pedagoga, rodičů, PPP, DPA a dalších odborníků, odborná literatura, pomáhající organizace v ČR