AJ 251 English Vocabulary– Jak si poradit se slovní zásobou v angličtině?
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Charakteristika:
Široká škála materiálů napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a recyklovat okruhy slovní zásoby, potřebné izolované výrazy, vysvětlíme si důležitost tzv.“chunks“ a učení v souvislostech. Naučíme se pracovat s „nezapamatovatelným slovíčkem“ i způsob, jak efektivně zvládnout velké množství slovní zásoby za relativně krátkou dobu.
Přehled témat výuky a časová dotace:
- How to present new vocabulary (90min)
Příklady prezentace, analýzy i syntézy, přístup „bottom up“, jak se vyhnout překladu (Definitions games) - Practising vocabulary (90min)
Hry, které dětem pomáhají si procvičit naučené výrazy a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích (running dictation, live bingo, running games, magic circles, anagrams, crosswords, wordsearches, Snap! etc.) - Vocabulary props (90min)
Seznámíme se s efektivními pomůckami, které žákům pomáhají pochopit a procvičit si slovní zásobu (listening dominoes, bingo, double bingo, happy family, concentration game, Fat Man, word fan, mind maps, Venn diagrams etc.).
- Dictionary work (45min)
Zaměříme se na problematiku slovníčků, naučíme se triky, jak pracovat se slovníky tak, aby to podporovalo nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Fly Swat game!, Ring me up, Zlatá padesátka, hry s kartami) - Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků (45min)
Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.
Vzdělávací cíl
Cílem kurzu je seznámit účastníky s technikami, které pomáhají žákům osvojovat si slovní zásobu, její upevňování a používání v souvislostech. Smysluplné procvičování poskytuje žákům jistotu projevu v cílovém jazyce a přispívá k sebevědomému řečovému i písemnému projevu.
Učitelé se naučí připravovat hry a pracovní listy „na míru“ svým žákům, vyzkouší si důležitost provázání učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků.