EV 23 Jak zavádět environmentální výchovu do výuky i života školy?

Předmět
Environmentální výchova
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
33609/2019-4-998

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

  • vymezit obsah komplexní environmentální výchovy na škole
  • popsat možnosti zavádění environmentální výchovy na škole
  • analyzovat ukázky použitých metod z hlediska využitelnosti v různých předmětech
  • vyjmenovat příklady projektů v oblasti environmentální výchovy
  • vlastními slovy popsat alespoň jeden projekt z oblasti environmentální výchovy
  • vyjmenovat dokumenty podporující zavádění environmentální výchovy do škol
  • pojmenovat vybrané zdroje k environmentální výchovy

Obsah akce

Společně se seznámíme s programem komplexní environmentální výchovy, která se skládá z osmi tématických celků postavených na principech globální výchovy a konstruktivistické pedagogiky. K jednotlivým tématům jsou připraveny ukázky konkrétních metod. Tyto tematické celky jsou:

  • fungování lidské společnosti, mezilidské vztahy a jejich význam pro řešení problémů
  • rozmanitost a krása přírody
  • postavení člověka v přírodě a jeho vztah k životu a živým organismům
  • životní prostředí (příroda, krajina) v regionu ve vzájemných souvislostech
  • vývoj vztahu člověka a přírody - historický vývoj a budoucí perspektivy
  • globální problémy a globální souvislosti
  • vzájemná souvislost ekonomického rozvoje a životního prostředí (udržitelný rozvoj, meze růstu)
  • možnosti jednotlivce aneb co může udělat každý z nás.

Součástí setkání jsou příklady zavádění environmentální výchovy do výuky i do života školy (např. formou projektů).

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace