ŠJ 1 CLIL ve výuce španělštiny v rámci enviromentální výchově

Předmět
Španělský jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ
Akreditace
40993/2019-4-38

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seznámit pedagogy s přístupem CLIL a jeho uplatnění ve výuce španělštiny prostřednictvím environmentálních témat.


Obsah akce

Účastníci se seznámí s přístupem CLIL a jeho uplatněním ve výuce (nejen) španělského jazyka. Přístup CLIL mohou vyzkoušet ve svých vlastních hodinách španělštiny formou pozorování, tvorby, četby, analýzy, diskuze, poslechu, a projektů. Rámcové téma je environmentální výchova a environmentální problémy s důrazem na španělské a latinskoamerické prostředí.

1. hodina

  • Úvod, sestavení „myšlenkové mapy“ z očekávání a nápadů účastníků.
  • Přístup CLIL (Content and Language Integrated Learning). Vývoj a zkušenosti v různých zemích.
  • CLIL jako přístup ve výuce (nejen) španělského jazyka.
  • Enviromentální výchova v České republice, ve Španělsku a v Latinské Americe.
  • Proč učit cizí jazyky prostřednictvím environmentálních témat?

2.-3. hodina

Praktická část:

  • Environmentální problémy (nejen) ve Španělsku a v Latinské Americe:

Ochrana přírody, odpadky, (ne)obnovitelné zdroje.

  • Ekonomie životního prostředí (nejen) pro vyšší ročníky .

4. hodina

  • Sebereflexe a hodnocení

 

Kurz je veden ve španělštině.


Pro účastníky

Vzkaz účastníkům

Kurz je veden ve španělštině.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace