PP 468
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
Každý účastník by na konci semináře měl:
- vyjmenovat příležitosti, jak projektové vyučování přispívá k inkluzi
- vlastními slovy definovat pojem „projekt“
- rozebrat rozdíl mezi projektovým vyučováním a integrovanou tematickou výukou
- analyzovat alespoň 3 příklady projektů
- pojmenovat, co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt
- analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k projektům
- nastavit vlastní kritéria pro hodnocení projektů na škole
Obsah akce
Prostřednictvím metod a forem aktivního učení vás toto téma provede pojmy: projekty, projektové vyučování, integrovaná tematická výuka. Společně si odpovíme zejména na otázku PROČ vůbec s projekty začínat a JAK takový projekt připravit a realizovat - jinými slovy - co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt. Také se dozvíte, co dělá projekt projektem - tedy co je v projektu nezbytné, co důležité a co vítané. Nebudou ani chybět příklady různých typů projektů. Pokud je toto setkání vícedenní, může vyústit až v to, že si účastníci připraví nástřel konkrétního projektu. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Přehled témat:
- integrovaná tematická výuka x projektové vyučování
- specifické postupy při přípravě a realizaci projektů
- ukázky ITV a PV
- co by měl učitel umět a znát, aby zahájil fungující projekt
- cíle a kritéria hodnocení
- efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení
Metody práce v semináři
- evokační metody
- modelové lekce
- metody aktivního učení – brainstorming, řeka, třídění výroků, myšlenkové mapy, Vennovy diagramy, skládankové učení, galerie, veletrh, I.N.S.E.R.T aj.
- výklad lektora, prezentace
- individuální a skupinová práce, práce ve dvojicích
- diskuse
- reflexe prožitková
- reflexe pedagogická
- plánovací metody přenosu poznatků do praxe
- evaluační metody