PP 488 Skupinové a kooperativní vyučování
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
- formy učení
- skupinové x kooperativní učení
- analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
- efektivní x neefektivní týmy
- formy práce a konstruktivismus
- adaptace a harmonizace týmů
- výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
- hodnocení skupinové a kooperativní práce
- cíle a kritéria hodnocení
- efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení
Vzdělávací cíl
Každý účastník by na konci semináře měl:
- vyjmenovat příležitosti, jak formy aktivního učení přispívají k inkluzi
- pojmenovat rozdíly mezi skupinovým a kooperativním vyučováním
- analyzovat své vnitřní předpoklady pro týmovou práci
- pojmenovat vnější projevy efektivních a neefektivních týmů
- vyjmenovat alespoň 5 doporučení pro plánování kooperativních aktivit
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)