PP 494 Jak na projekty a projektové vyučování?
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Jedná se o krátký marketingový text, který by měl zájemcům o semináři poskytnout základní informace – k čemu jim bude absolvování semináře dobré, co je jeho cílem, jak bude probíhat, jaká budou témata výuky apod. Tento text bude zveřejněn na webových stránkách, případně zaslán potencionálním zájemcům o seminář.
Prostřednictvím metod a forem aktivního učení vás toto téma provede pojmy: projekty, projektové vyučování, integrovaná tematická výuka. Společně si odpovíme zejména na otázku PROČ vůbec s projekty začínat a JAK takový projekt připravit a realizovat – jinými slovy – co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt. Také se dozvíte, co dělá projekt projektem – tedy co je v projektu nezbytné, co důležité a co vítané. Nebudou ani chybět příklady různých typů projektů. Pokud je toto setkání vícedenní, může vyústit až v to, že si účastníci připraví nástřel konkrétního projektu. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Přehled témat:
- integrovaná tematická výuka x projektové vyučování
- specifické postupy při přípravě a realizaci projektů
- analýza ukázek ITV a PV
- co by měl učitel umět a znát, aby zahájil fungující projekt
- cíle a kritéria hodnocení projektu
- efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení
Vzdělávací cíl
- vyjmenovat příležitosti, jak projektové vyučování přispívá k inkluzi
- vlastními slovy definovat pojem „projekt“
- rozebrat rozdíl mezi projektovým vyučováním a integrovanou tematickou výukou
- analyzovat alespoň 4 příklady projektů
- pojmenovat, co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt
- analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k projektům
- nastavit vlastní kritéria pro hodnocení projektů na škole