ČJ 286 Mediální sémiotika

Předmět
Český jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
40993/2019-4-38

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Akce je určená pro učitele 2. stupně ZŠ,  učitele SOŠ a SOU, učitele gymnázií, učitele VOŠ (zejména pro vyučující předmětu Mediální výchova). Hlavním cílem akce je obohatit aktivní účastníky pohybující se v mediálním diskursu o sémiotické znalosti, které jim umožní vytvářet a interpretovat komplexní komunikáty pro současná média. Mediální sémiotika má některé specifické rysy,  které se v ostatní sémióze nevyskytují a které jsou vlastní jen mediálnímu diskursu. Ovládnutím mediální sémiotiky se zvyšují jak analytické, tak kreativní schopnosti účastníka kursu.


Obsah akce

Předmět Mediální sémiotika je zaměřen na osvojení vědomostí a dovedností pro rozpoznávání a interpretaci znaků a znakových systémů, které působí v naší kultuře a v mediální komunikaci. Sémiotika se tak stává předpokladem k prohloubenému chápání mediální komunikace, její vrstvenosti a propojenosti v mediální krajině. Kurs je zaměřen na hledání ekvivalencí a kooperací mezi znaky, na analýzu znakových operací či znakových soustav, které fungují v mediálním diskursu.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace