WEB 12 Matematika a fyzika hrou (webinář)

Předmět
Matematika
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
20817/2020-4-467

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Účastníci budou schopni na základě získaného přehledu zapracovat tvorbu počítačových her do výuky kapitol matematiky a fyziky formou projektového vzdělávání. Získají základní schopnost práce ve vývojovém prostředí Game Maker™ a seznámí se s postupem tvorby počítačových her.


Charakteristika

Inspirace pro pojetí matematiky a fyziky atraktivní formou počítačových her, zaměřenou na projektové vzdělávání.


Obsah akce

Po roce domácího vzdělávání je třeba namotivovat žáky i k tradičně méně oblíbeným a společensky démonizovaným předmětům, matematice a fyzice. Tento kurz chce uvést nápady pro projektovou výuku za pomoci tvorby počítačových her. Tvorba počítačových her je jednodušší než by se mohlo zdát a zvládne ji i žák prvního stupně. Ve virtuálním světě hry platí matematické a fyzikální zákony jako v reálném světě. Tvorbou her si žáci osvojí látku rychleji, než tradičním počítáním slovních úloh. Pojďme si takový jednoduchý herní svět vytvořit a ukázat si uplatnění matematiky a fyziky v praxi. Konkrétně se podíváme na uplatnění výrazové logiky, analytické geometrie a klasické mechaniky.

  • počítačové hry jako nejrychleji rostoucí trh 

-uvedení do společensko-ekonomiských souvislostí, pracovní uplatnění v oboru počítačových her, ekonomická významnost oboru
-korelace zájmu o počítačové hry a zájmu o STEM obory u studentů a žáků

  • uplatnění matematiky a fyziky v počítačových hrách – praktické příklady z analytické geometrie a klasické mechaniky
    -backend hry je matematicko-fyzikální model virtuálního světa
    -frontend hry je rozhraní mezi backendem a uživatelem, zpravidla audio-video reprezentace
    -Programování 101 – proměnná, logické výrazy (true, false,) větvení If Else, objekt
    Příklady:
    -Kartézský souřadnicový systém jako základní princip určení polohy
    -Rychlost, směr, zrychlení jako základní popis pohybu tělesa
    -Čas, protože bez něj si neužijeme rychlost
    -Vzdálenost dvou bodů v prostoru jako kolize těles
    -Konstrukce kružnice, sinus, cosinus, rovnice kružnice jako simulace výbuchu
    -Newtonovy zákony aneb létáme raketoplánem
    prostor pro otázky

 

  • Seznámení s vývojovým prostředím Game maker 8 
  • Tvorba první hry 
    - interaktivní část, účastníci kurzu si vytvoří vlastní hru dle instrukcí lektora, debata o formách zařazení do výuky, prostor pro otázky
  • Prerekvizity žáků a možná úskalí
    -Žákům je nutné vysvětlit základní principy programování
    -Žáci musí chápat význam proměnné, vhodná je zkušenost s rovnicemi
    -Žáci mohou mít problémy s anglickým uživatelským rozhraním
    -Game Maker 8 jde jen na Windows, alternativou je Gdevelop, ale je složitější, Game -Maker studio ve verzi zdarma je příliš omezené
    -První program vytvořila žena (Ada Lovelace), programování je pro dívky
    -kontrolní test

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat). Základy práce s PC. PC s OS Windows pro běh softwaru Game Maker 8.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace