PP 499 Projekty ve výuce
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
V první části semináře jsou účastníkům nabídnuty přehledy klíčových kompetencí a průřezových témat, jejich možné začlenění do školních vzdělávacích programů, možnosti jejich plánování, realizace a vyhodnocování. Na základě získaných informací je ve druhé části semináře účastníkům dána příležitost vytvořit projekt (krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý s mezipředmětovou tématikou, respektující průřezová témata a rozvoj klíčových kompetencí žáků). V závěrečné části účastníci vyvodí a zvolí nejvhodnější metodu a formu hodnocení žáků při kooperativním a projektovém vyučování.
- RVP ZV – cíle, klíčové kompetence, průřezová témata, vzdělávací oblasti – 45 min
- Průřezová témata ve ŠVP – zařazení, realizace, hodnocení - výhody a nevýhody – 45 min
- Projektové učení – obecné pojmy, typologie projektů – 45 min
- Příprava předmětového, ročníkového a školního projektu s využitím PT v podmínkách vlastní školy a ŠVP – 180 min
- Vyvození způsobů hodnocení všech typů projektů – 45 min
Vzdělávací cíl
Účastníci semináře si uvědomují výhody či nevýhody projektového učení. Cílem semináře je posílit a zvýšit pedagogické dovednosti v oblasti plánování, komunikaci, spolupráci a hodnocení školních projektů. Účastníci vytvoří ve skupině vlastní školní projekt na vybrané téma. Vymění si zkušenosti s vlastními, již realizovanými projekty, případně navrhnou další způsoby a možnosti zařazení projektů do školních vzdělávacích programů.