PP 516 Základy psychologie pro pedagogické pracovníky.
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Video ke kurzu
Chcete se dozvědět více a do větší hloubky příčiny resp. spouštěče určitých psychických rozpoložení (nálada, afekt) a reakcí jedince? Znát původ a rozdíly v jeho emocích (radost, hněv, smutek, úzkost, odpor a překvapení), či temperamentové a charakterové vlastnosti, které se projevují v jeho chování, školní práci nebo mezilidských vztazích? Chcete více předvídat, jak se žák či učitel v nejbližší situaci zachová a proč?
Jestliže vás tyto otázky zajímají, tento seminář vám na ně (i jiné) pomůže získat odpověď.
Obsah akce
Každý jedinec je autentická, originální a neopakovatelná lidská bytost, na kterou je vždy třeba přistupovat jedinečně. Avšak některé vlastnosti či schopnosti, které psychologie popisuje, se dají pozorovat (a také měřit, srovnávat) v menší či větší míře u většiny jedinců. A to je právě podstata tohoto školení – pedagogičtí pracovníci by měli být poté lépe připraveni chápat a předvídat psychická specifika s určitými projevy chování žáků.
Lidská osobnost je vysvětlována jako bio-psycho-sociálně-spirituální jednota a z tohoto paradigmatu také na něj psychologie pohlíží.
V rámci obecné psychologie si společně vysvětlíme základní pojmy, jako jsou psychické procesy a stavy, osobnost, emoce, chování, kognitivní procesy související s motivací a učením. Z hlediska vývojové psychologie si blíže určíme jednotlivá vývojová stadia, co které obnáší, co je pro tato stadia u žáků a studentů typické a co by měl mít každý pedagog na paměti. Třída a škola jsou velké a důležité sociální systémy (skupiny), kde se dítě chtě nechtě socializuje, tudíž jsou základní poznatky s hlediska sociální psychologie pro pedagogy klíčové. Probereme věci, jako jsou skupina, socializace, sociální role či normy.
Lektor jakožto psycholog se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
Vzdělávací cíl
Účastník
- bude seznámen o základních poznatcích z psychologie použitelné v pedagogické sféře
- bude schopen lépe poznat a pochopit své žáky v jejich projevech emocí a chování
- může poté více porozumět fyzickým i psychickým projevům žáků ve školním prostředí
- pochopí více žáky v jejich jednotlivých vývojových fázích života
- lépe pochopí jedince v sociálním kontextu třídy a školy (socializace, chování, sociální normy a role projevující se ve skupině)